תמר פלמון מעוז


תמר מעוז פורשת מכדורסל
ליאור קלינגר ,08/10/2007

כמנהגה במסורת, ערכה היום אלקטרה רמה"ש את מסיבת העיתונאים הרשמית לפתיחת העונה. המטרות לא השתנו, גם רוב הפרצופים מוכרים, אך החדשות הן הודעת הפרישה של קפטנית הקבוצה תמר פלמון מעוז.

הדבר היחיד החדש ברמה"ש הוא כמובן השם, "אלקטרה רמה"ש". במסיבת העיתונאים בה נכח מנכ"ל החברה הוצג שיתוף הפעולה החדש לשלוש שנים בין הקבוצה לחברה. במסגרתו, יפעלו עובדי החברה יחד עם הקבוצה וירתמו לאוכלוסיות הזקוקות לסיוע על מנת לקדם מהלכים ספורטיביים וחברתיים כאחד. כמו כן תמשיך הקבוצה את פעילותה למען רווחת נשים חולות סרטן בשיתוף עם חברת התרופות ROCHE. בקרן 'כולן מנצחות' נאספו עד כה 250,000 ₪ במטרה להעלות את מודעות למחלה, לתמוך בחולות ולעודד את רוחן. כזכור, בכל משחק תורמת הקבוצה לקרן סכום השווה למספר הנקודות של הקלעית הבולטת, אותו מכפילה ROCHE בח"י שקלים.

"אנחנו רוצות להחזיר את התארים לרמת השרון", פתחה אורנה אוסטפלד את דבריה, "בנינו קבוצה שתתמודד עד הסוף". ברמה"ש נשארו ארבע שחקניות מהעונה שעברה, לימור מזרחי, דיאנה ג'קסון, ראדה וידוויץ ושמרית גיגי, אליהן הצטרפו ג'יה פרקניס, מירב דורי, נעמי קולודני, הילה יזהר, דאדה ויליפיץ' ושני לוי. "השנה הצלחנו לשמור על חלק מהסגל של העונה שעברה, זרות וישראליות, שזה קשה מאד. התקציבים באירופה ענקיים וקשה להשאיר שחקניות, והשנה הצלחנו".

שחקנית נוספת שהייתה אמורה להישאר בקבוצה היא תמר פלמון מעוז שהודעה רשמית על פרישה בכדורסל בעקבות הפציעה שספגה בסדרת האליפות בעונה שעברה. "תמר שיחקה שנים רבות במועדון, והייתה שותפה להרבה הישגים. מעבר להיותה שחקנית היא הייתה מנהיגה, עזרה בכל מה שצריך, עם חוכמת המשחק והאישיות שלה. אני בטוחה שדרכינו עוד יצטלבו, נעשה הכל כדי להשאיר שחקנית כמו תמר במועדון".

"הבוקר הזה הוא הזדמנות בשבילי להודיע באופן רשמי על פרישתי מכדורסל פעיל. בעונה האחרונה נפצעתי בפעם השנייה, והשיקום עוד ארוך. הברך, העובדה שאני משחקת בליגת העל כבר 15 שנים, הגילוי המפתיע שאני כבר לא בת 20 והעובדה שלא באמת אפשר לחיות בכבוד הראוי מכדורסל נשים, כל אלה מובילים אותי להחלטה להיפרד מהענף, לפחות באופן זמני", אמרה מעוז. "כמו שאתם יודעים, לנו השחקנים הלב נוהג לומר את שלו, ושלי הכריז שהגיע הזמן לרדת מהמגרש. ברור לי שזו פרידה זמנית, ברור לי שהלב עוד לא אמר את המילה האחרונה בעניין וברור לי שיש לי עוד הרבה מה לתת לכדורסל הנשים. אחרי חמש שנים ברמת השרון אבוי לי אם לא הבנתי שזו גם חובתי".

" אני רוצה להשתמש בהזדמנות הזו ולהגיד כמה דברים שנדמה לי שלא נאמרים מספיק בקול רם", המשיכה מעוז. " כדורסל נשים טוב וחזק בישראל זה אינטרס של כולנו, כי ספורט זה חינוך וחינוך זה מצרך נדיר וחסר כאן. חלק חשוב מהחינוך שחסר הוא כזה שיעמיד ילדות ונערות ונשים במרכז, שוות לילדים ונערים וגברים. הדרך ארוכה מאוד וזה אולי מתבטא בצורה הכי ברורה בעובדה שאחת הסיבות לפרישה שלי היא שאין לי שום אפשרות לדאוג לעתידי הכלכלי מספורט כאישה, בניגוד לספורטאי גבר שהגיע למעמד דומה לשלי. המועדון של רמת השרון שם את כדורסל הנשים של ישראל על המפה, גם מסיבה זו ואחרי כל השנים כאן חשוב לי להגיד שעל אף שגדלתי בירושלים, רמת השרון היא הבית שלי לא פחות. הפרק הבא שלי בכדורסל, כשיגיע, יהיה מאחורי הקווים. ובעקבות מה שלימדו אותי ברמה"ש, אני לא מתכוונת לעצור איפה שמצופה ממני לעצור".

הקפטנית החדשה של רמת השרון היא כמובן לימור מזרחי. "זה רגע שמח ועצוב כאחד, לפתוח את העונה ומצד שני להיפרד מתמר. היא אחת השחקניות היותר טובות שהיו, שתרמה המון לכדורסל. היה לי את הכבוד לשתף איתה פעולה בעונה שעברה וחבל שזו הייתה רק עונה אחת. למדתי ממנה המון, קיבלתי השראה הן כשחקנית והן כקפטנית, מוטלת עלי אחריות כבדה מאוד", אמרה מזרחי. עם מבט קדימה היא הוסיפה, "עומדות בפנינו משימות לא קלות. כולנו מוכנות, דרוכות ומתרגשות. עצם כך שנשארו שחקניות מהעונה הקודמת ייתן לנו יתרון במהלך העונה וכמובן שנמלא את חובתנו לתרום כמה שיותר מעבר למגרש".

דיאנה ג'קסון דיברה על ההבדל בין הקבוצה הנוכחית לקודמתה, שכזכור הפסידה בחמישה משחקים לאליצור רמלה בסדרת הגמר. "אני חושבת שמשחק הפנים שלנו בעונה הקודמת לא היה ממש טוב, עכשיו צירפנו את דאדה אז אני חושבת שנהיה הרבה יותר מאוזנות מבחינת נקודות בפנים ובחוץ. שיחקתי עכשיו עם נעמי בקדם עונה ואהבתי את המשחק שלה, כמובן שנתגעגע מאד ללירון [כהן], אהבתי לשחק איתה, וגם תמר, אבל יהיה לדעתי יותר איזון". גם הגעתה של פרקינס במקום מוואדי מאביקה היא כמובן מאד משמעותית. "יש לג'יה סגנון שונה, נהנתי לשחק עם מוואדי אבל ג'יה שחקנית נהדרת גם אז יהיה מעניין. היא מאד מהירה, יכולה לחדור לסל ולקבור הרבה זריקות". ג'קסון, עבורה זו עונה שלישית בישראל, זוכרת בכאב את ההפסד בשתי סדרות גמר פלייאוף. "אני לא יכולה לסיים במקום השני גם העונה, לפחות מבחינתי אני מאד מאד רעבה".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();