איגור קולשוב, כוכב הנבחרת



זה מה שנשאר
ספסל ,05/08/2010

הקדטים, הנבחרת היחידה שנותרה לנו בדרג א', תפתח הערב (22:00) את אליפות אירופה מול מונטנגרו המארחת. המטרה: העפלה לשלב הבא. בפנים תמצאו מידע על היריבות, ששתיים מהן פגשו אותנו בהכנה, את סגל הנבחרת ואת שיטת המשחקים.

נבחרת הקדטים, הנציגה היחידה של הכדורסל הישראלי בדרג א', תפתח היום את השתתפותה באליפות אירופה שתיערך בבר, מונטנגרו. בקיץ שעבר נפלה ישראל למשחקי הדירוג 13-16, אבל ידעה לאסוף את עצמה יפה ולהימנע מירידה. הפעם המטרה תהיה להבטיח הישרדות הרבה קודם לכן.

ישראל שובצה לבית ד' הקשה, בו תשחק היום מול מונטנגרו המארחת (22:00), מחר מול רוסיה (17:30) ומחרתיים מול טורקיה (17:30). על פניו, ניצחון אחד יכול להבטיח את העלייה לשלב הבא, אבל כמו שרובי בלינקו יודע לספר מניסיון האליפות הקודמת, זה לא תמיד מספיק.

מונטנגרו היא תמיד נבחרת מסוכנת וקשה, במיוחד כשהיא מארחת את הטורניר ופוגשת אותנו כבר במשחק הפתיחה. היתרון הגדול של מונטנגרו הוא העובדה שמלך הסלים שלה מהאליפות הקודמת, ניקולה איבאנוביץ' (16.0 נק' למשחק), ימשיך לככב גם השנה. לעומתו, פיליפ קנזביץ', שהתעלל בישראל אשתקד עם 19 נק' ו-10 ריב' והיה מלך החסימות באליפות עם 2.9 למשחק, נשאר מחוץ לסגל, מה שמחליש מאוד את המארחת בצבע.

גם בקיץ שעבר נפגשו שתי הנבחרות בפתיחת האליפות וישראל רשמה ניצחון משכנע, 66:81. עם זאת, ניצחון של מונטנגרו על איטליה ביום האחרון לעומת שני הפסדים מתסכלים לישראל, הביאו לירידתנו למקומות 13-16.

רוסיה, שסיימה במקום החמישי אשתקד, מגיעה עם סגל שלא ידע עדיין אף אליפות. ביוני הגיעו הרוסים לסדרה של שלושה משחקי אימון בארץ והפסידו פעמיים, כאשר איגור קולשוב רושם יכולת יוצאת מן הכלל. בלינקו אמר לאחר אותם משחקים ש"היה חשוב לשלוח אותם חזרה לרוסיה עם הרבה מחשבות ופחד בראש". עכשיו נותר רק לראות אם זה הצליח.

טורקיה, היריבה האחרונה, היא נבחרת נוספת שפגשה את ישראל גם אשתקד, כאשר סיימה את שלב הבתים הראשון במאזן מושלם, כולל ניצחון 71:93 על ישראל. מהסגל אשתקד נותר טייפון ארלוקו שהצטיין מול ישראל לפני שנה עם 19 נק' וקינאן סיפאחי, יליד סרביה, ששיחק באליפות כבר לפני שנה בגיל 14 ויוכל לשחק גם בשנה הבאה. לטורקים שני ענקים בצבע, אוגוזאן בייראק (2.08 מ') ובוראק חסימאיל (2.06 מ') וקל בטוח לא יהיה נגדם, כמו תמיד. בטורניר ההכנה בפולין אגב, הפסידה ישראל לטורקיה 68:58 במשחק שהיה חד-צדדי עד לקאמבק כחול-לבן מסוים ברבע האחרון.

הסגל הישראלי
אדר בן עליזה (2.02 מ'), מקסים קיקוס (1.90 מ'), ישי כסלו (1.92 מ'), איגור קולשוב (1.94 מ'), נועם לוי (1.89 מ'), רפאל מנקו (1.98 מ'), דניאל ששון (2.03 מ'), דניאל סיליין (1.83 מ'), נאור שרון (1.91 מ'), עומרי שובלי (1.95 מ'), מעיין שרגא (1.91 מ') ויניב סולומון (1.96 מ').

שיטת המשחקים
16 הנבחרות חולקו לארבעה בתים בני ארבע קבוצות כל אחד. שלוש הראשונות מכל בית יעפילו לבית שמינית הגמר, אליו יגררו את שתי התוצאות מול הקבוצות שעלו איתם ויתמודדו בו מול שלוש הראשונות בבית המקביל. ארבע הראשונות בבית החדש יעפילו לרבע הגמר, שמכאן יתקיים בשיטת נוקאאוט.

הקבוצה האחרונה בבית המוקדם תרד למשחקי הדירוג 13-16, בו תקיים שלושה משחקים מול היתר הנבחרות שסיימו אחרונות. שתי האחרונות בבית זה יירדו לדרג ב'.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();