מאי דיין. אליפות לאשדוד גם בנערות א'?



ליגת הנערות יוצאת לדרך
שי ברק ,01/10/2010

דור השחקניות הבא של הכדורסל בארץ פותח עונה נוספת. ביום ראשון תצא לדרך ליגת נערות א' לאומית. העונה הליגה גדלה ל-12 קבוצות, אשר יביאו את המרכז לשאר חלקי הארץ ולהפך. נהריה, זיכרון יעקב וגבעת ברנר הן הפנים החדשות של הליגה. עוד על מה שהליגה מציעה, בכתבה.

העונה שעברה חשפה אותנו לתקופה חדשה הצפויה בכדורסל הנערות. ההגמוניה של קבוצות המרכז שהופרעה בשנים האחרונות רק ע"י עמק יזרעאל, זכתה לטעימה מהכדורסל המתעורר באזורים נוספים בארץ. אשדוד נתנו הצצה לכישרון הגדל שם עם מקום חמישי בלבד, אך אליפות בנערות ב', וגליל עליון הביאה את צלחת האליפות עד לקיבוץ דפנה. אמנם בסופה של עונה הצלחת חזרה למרכז באוטובוס של שחקניות חולון, אך התחושה באוויר שמשהו השתנה וממשיך להשתנות.
אחרי שירדה בעונה שעברה אס"א ירושלים מהלאומית, נוספו 3 קבוצות חדשות כחלק מהגדלת הליגה. המפתיע, כל העולות לא הגיעו מאזור חיוג "03".


Photobucket
חגיגות האליפות של חולון. באדיבות אתר "גליל עולה"


מי תעצור את רצף 6 האליפויות של חולון?
נערות אליצור חולון עשו בעונה שעברה את הבלתי ייאמן והמשיכו לכתוב את ההיסטוריה של המועדון. זו היתה עונה לא פשוטה בחולון שסבלה מפציעות של שחקניות מובילות, אך הקבוצה של ויטו גיליץ' ידעה להתעלות, שנה נוספת, על עצמה ולהניף צלחת אליפות שישית במספר, כך שגם השנה יש לקחת אותן בחשבון.
את המרכז מייצגות במאבק האליפות גם בנות מכבי רעננה שעשתה מתיחת פנים, התחזקה מעט בשחקניות רכש והצהירה כוונות עם זכייה ב-ISF (בגרסת תיכון "אוסטרובסקי").
האיום מהצפון - ראשית, הפינליסטיות מהגליל העליון שהדהימו את הליגה, הפסידו את האליפות בהפרש סלים, ומציגות המשכיות. גם מחזיקות הגביע מעמק יזרעאל ממשיכות לדבר חזק עם שלד שחקניות שממשיך מהעונה שעברה מחוזק בצעירות מצטרפות (מינוס מספר בוגרות שבהחלט יחסרו).
ומהדרום- מכבי אשדוד. נערות ב' זכו באליפות, נערות א' הפסידו התמודדות על התואר במחזור הליגה האחרון, הניסיון הראשון של הבנות הוכתר בהצלחה, עכשיו נשאר להתחיל ולזכות בתארים בנערות א'.

פיתחו של עידן חדש בכדורסל הנשים עומד לצאת לדרך כבר השנה, ממש מהליגה הזו.....

חמש קבוצות בעקבות אליפות אחת
אותן קבוצות שהובילו את הליגה בעונה שעברה צפויות להמשיך ולעשות את זה גם השנה.

אליצור חולון. האלופה שוב עברה טלטלה הקיץ, כשאת הקבוצה עזבו קרן מוזס, שירה שכט ושני זר אביב. אביב כספי, טרם החלימה מהפציעה ורק בשבועות הקרובים יתברר מועד החזרה שלה אל הקבוצה. בלעדיהן מציגה חולון תקופת מעבר, הכוללת סגל של 7 בנות בלבד, מיכל גילת, רכזת נבחרת הנערות, ספיר שריג, ספיר דניאל ומעיין מילמן , הן "הבוגרות" משנתון 93' הצפויות להוביל את הקבוצה. ואיתן ישלימו את הסגל, קורל מני וקסם תמם, והצעירה שבקבוצה יובל הכט.
אליצור כמו אליצור, לא מוכנות להצהיר פחות ממאבק חוזר על כל התארים. במועדון משדרים ווינריות למרות השינויים שעברו בקיץ על הסגל, ומתכוונים ללכת עד הסוף.
את הקבוצה ימשיך לאמן ויטו גיליץ' גם העונה.

הפועל גליל עליון. "הסינדרלה" של שנה עברה צפויה למשוך השנה הרבה אש. ההפתעה הגדולה מגליל לא הגיעה כיוון שעלתה על כל הציפיות, אלא שבליגה כלל לא ידעו למה לצפות מהקבוצה הצפונית. גליל עליון הציגו סגל מוכשר ששלוש מהשחקניות בו הגיעו לנבחרות השונות (שועה שיחקה בעתודה, לברון לנבחרת הנערות ומייברג לקדטיות).
השנה מצפה לגליל משימה קשה לא פחות, הקבוצה צריכה ויכולה לזכות באליפות היסטורית, אך השנה, כשהן בעמדת הפייבוריטיות הגדולות, הקבוצות יגיעו מוכנות יותר מתמיד למפגשים מול הגליל.
השחקניות שבגרו בשנה נוספת, וחלקן ישחקו כחריגות גיל, צריכות להראות בגרות, ולעמוד במשימה הלא פשוטה, ובמקביל להמשיך ולקדם את השחקניות הצעירות של האגודה לקדמת הבמה של כדורסל הנשים.
את הקבוצה יובילו ענבר לברון ודר שנפ כחריגות גיל, ואת הסגל ישלימו: לימור לאובר, מרי סילברמן, מיה מירון, דרור מייברג, גל נריה, לי פייבל טיילור, הדס רגולסקי, נועה רודה, אמה רוזנסטון וספיר ירוחם.
את הקבוצה ימשיך לאמן עידן ביר, ותעזור לו חן צלציון.


הפועל עמק יזרעאל. מחזיקת הגביע מתעוררת ליום שאחרי שפיר. מאז עזבה נעמה, החליפה אותה האחות הקטנה יעל, וכעת גם זו עוזבת את האגודה, למען תרומה למדינה בשנת שירות. יחד איתה סיימו את הקדנצייה דורין גבאי, ירדן עיבל, ניר בהיר ואחרות.
כעת נערכים בעמק יזרעאל לחילופי משמרות, כששחקניות נבחרת הנערות, אדווה קרופיק ועלית כהן, נדרשות להקל על המעבר ככל הניתן ולהצעיד את הקבוצה קדימה.
למרות השינויים, לעמק סגל מספיק חזק ומנוסה, המציג גם יתרונות פיזיים ככוח וגובה, האמורים לספק יתרון לקבוצה בגיל הנערות.
בקבוצה מכוונים לכל התארים גם השנה, כשקודמת לכל שמירה על תואר מחזיקת גביע המדינה.
מלבד קרופיק וכהן, כולל סגל הקבוצה את שאהד עבוד ועדי גלמן שלקחו חלק בנבחרות בקיץ, ענבל פרישברג, שחף ארנוב, איילה בלחסן, כליל צי, מיה בוטבול ונגה עוז.
ייאמן, לירן בראל.

מכבי רעננה. הקבוצה שעברה את הרענון הרציני ביותר הקיץ ועשתה צעד משמעותי בשיפור מעמדה לקראת המאבק על האליפות בעונה הקרובה.
העונה הקודמת של רעננה הסתיימה בהצלחה לא קטנה, אך מהולה בתחושת אכזבה. הנערות אמנם זכו באליפות התיכונים במדי אוסטרובסקי אך בליגת הנערות הודחו בחצי גמר האליפות ע"י האלופה אליצור חולון, אחרי שסיימו את העונה הסדירה במקום הראשון.
ברעננה, עשו חושבים ומעט שינויים, כשהראשון בעמדת המאמן. יריב גולד, בעבר מאמן בוגרות, ובשנים האחרונות אימן קבוצות ילדות, קיבל על עצמו את התפקיד וביחד עם יוני דנישבסקי ינסו להשיג יותר תארים מבעונה שעברה, כשהחשוב מכל, אליפות נערות א'.
ערב פתיחת הליגה הנערות יכולות לזקוף לעצמן תואר ראשון עם אליפות ה-ISF, אך גם החמצה כשהודחו בסיבוב הראשון בגביע המדינה ע"י מכבי אשדוד.
הסגל של מכבי רעננה, הכולל את בנות י"ב, ניצן קוך , אביב ארוך, שני ננקין וספיר תירוש, ומשלימות אותן נוף קדם, לינוי ביבי, טל כרמלי וניקול פרץ משנתון 94'. בנוסף, רעננה ניצלו את השינויים הדרמטיים שבוצעו באבן יהודה כדי להתחזק בהדר לוי ואריאל ג'קוור.
כאמור את שחקניות הקבוצה ייאמנו יריב גולד שיתמקד באימון קבוצת הנערות ויוני דנישבסקי שיעשה את עיקר העבודה במסגרת אליפות התיכונים.

מכבי אשדוד. נציגת הדרום במאבק האליפות. באשדוד לקחו בשנים האחרונות את כדורסל הנשים כפרוייקט, ולצד ההצלחות של הקבוצה הבוגרת בליגת העל, לא מזניחים באגודה את טיפוח דור השחקניות הבא, וקידום שחקניות בית.
ניצנים ראשונים של הצלחה, נראו כבר בעונה שעברה כשקבוצת נערות ב' זכתה באליפות, וכעת רוצות לעשות דבר דומה גם בגיל נערות א'.
בעונה שעברה החמיצה אשדוד את העליה לפיינל פור של הליגה ממש במחזורי הסיום, אך את תחושת הפספוס החליפו תחושות של תקווה, מכבי אשדוד במסלול הנכון, והשנה יגיעו מוכנים ובשלים עוד יותר אל הליגה.
את המבחן הראשון עברו באשדוד בהצלחה, כשגברו בגביע על מכבי רעננה החזקות ושמרו עצמן במאבק על כל התארים.
אחת מנקודות החוזק של הקבוצה בעובדה שמדובר בסגל שרץ יחד כבר כמה עונות במסגרת ליגות הגילאים השונות, ומאומנות בידי אותו מאמן, כך שהשחקניות מכירות היטב אחת את השניה והתאום מעולה.
את הקבוצה יובילו מאי דיין, חן וייסבורט ומור בורדובסקי, המשחקות במדי נבחרות ישראל, ואיתן מרב לוי המצוינת, כאשר את הסגל ישלימו ירדן מדר, נטלי גליוק, לידר כהן, אופיר כחלון, אופק בנאקוט ועדי יחיאלי הצעירה.
את הקבוצה מאמן, זו השנה השלישית אורי בן סימון.


Photobucket
רוצות גביע שני ברציפות, עמק יזרעאל


החלק השני של הטבלה
על הנייר ישנן חמש פייבוריטיות לאליפות, אך עם הג'אמפ הראשון אפשר לזרוק את הנייר לפח או לעטוף איתו עיתונים של אתמול כיוון שהקבוצות שמיד יוצגו כ"אמצע טבלה" בהחלט ויכולות להפתיע את כל אחת מהרשומות מעלה.

מכבי רמת חן. אחרי שנים בהן אימן מתי מכטר את נערות האגודה, העונה הוחלט על שינוי פרסונלי. מכטר עבר לבנות את הדור הבא של שחקניות פתח תקווה ובמקומו הגיע קובי ברודו.
במכבי רמת חן שבשנים האחרונות מדשדשת במרכז הטבלה, מתגעגעים לימים של אמצע שנות ה-2000, אז נאבקה הקבוצה בצמרת.
עם הרענון בעמדת המאמן, ובשילוב ההתקדמות האישית שעשו השחקניות המובילות, ובראשן דניאל חג'ג' מקווים בקבוצה לחדש ימים כקדם. להפתיע את הפייבוריטיות ולהאבק על כל התארים.
יחד עם חג'ג' יובילו את הקבוצה ים גל ומלודי וואהל ותקבל הזדמנות ראשונה גם הילה הוניג, קפטן נבחרת הקדטיות.
את סגל הקבוצה ישלימו, שי נחום גפן, בת אל טייב, ענבל עמית, שי קרקו, אוראל אקשלמה, בר נשיא, ליהי חמדי, דורון שייבה, שחר גורדון, תמר מילכטייך, נועה דניאלי.
מאמן: קובי ברודו.

א.ס. רמת השרון. ברמת השרון ייאלצו להתמודד השנה עם שני חורים גדולים שנפערו. בתיכון רוטברג ינסו לזכות באליפות ללא אביגיל כהן, ובקבוצת הנערות לחזור למאבקי הצמרת ללא עליסה וייץ. בלעדיי שתיהן רמת השרון, מאוזנת יותר, קבוצתית וצריכה להתעלות כקבוצה מול "כוכבות" של קבוצות יריבות. הסגל הקיים ובאימונה של גלית מוסאי החוזרת מחופשת לידה, בהחלט מסוגל לעמוד במשימה.
עמית מאירי, לורן בניטה, אלה סגל וקרן בוייס יהיו אלה שצריכות להוביל את הקבוצה. עוד בסגל רמה"ש: דנה דרוסביט, הדר ז'יטלני, אביטל עמיקם, לי אורן, בר גולוב, עדי טווינה, שיר הלוי.
מאמנת הקבוצה גלית מוסאי ותעזור לה נטע קרומר.

בנות השרון. גם הרצליה עוברת חילופי משמרות ורענון. בעונה שעברה הסתבכה הקבוצה במאבקי התחתית, וסיימה מקום אחד לפני ירושלים שירדה אל ליגת המשנה. בהרצליה ביצעו שינויים בסגל שמטרתם לקדם את הצעירות שיהוו את הדור הבא עבור האגודה, ולנסות להתמקם במרכז הטבלה רחוק ככל הניתן מהתחתית.
הקבוצה פתחה את אימוניה מוקדם בקיץ, והשחקניות שהפגינו התלהבות ואינטנסיביות גבוהה באימונים, הצליחו להכנס לכושר טוב ולהיות מוכנים לליגה, כשעבור הרצליה כל משחק חשוב החל מהמחזור הראשון.
שירה כרמי, הגבוהה, תהיה הדומיננטית בקבוצה, ואולי בליגה. וביחד עם דפנה מלר והדר רפאל יובילו את הרצליה. ליאור רופא ואפרת זינגל צפויות לעשות העונה את הפריצה. עוד בהרצליה: שירה גנור, קרן ורדי, מיכל רינגל, אפרת רינגל, הדר רצון וקרין פלדמן.
את הקבוצה ממשיך לאמן עמית הלמן.

מ.ס. אבן יהודה . ינסו לצאת מהמשבר אחרי שבתחילת הקיץ התפרקה קבוצת נערות א' עם עזיבת ארז דגן. חלק מהשחקניות עברו לחדרה, אחרות לרעננה, והקבוצה מתחילה להבנות מחדש.
אבי שחר ייאמן את קבוצת נערות ב', שישחקו בליגה לנערות א' וינסו לשרוד אותה.



העולות החדשות
כאמור, הגדלת הליגה מספקת לא פחות משלוש עולות חדשות ומסקרנות מאד מכל קצוות הארץ:
הפועל נהריה. נהריה חברת קבע בשנים האחרונות בצמרת הליגה הלאומית לבוגרות מתקשה מדי קיץ לשמר סגל ולחזק אותו בשחקניות מובילות הנדרשות להגיע מהמרכז. בתהליך סבלני וארוך, החלו בנהריה לבנות מלמטה אגודת נערות וילדות מסודרת כדי שבשנים הבאות שחקניות בית יהיו אלה שיצעידו את הקבוצה קדימה.
סגל שחקניות הכולל את מרים חנון המוכשרת, לימור קושנירסקי ובר פלזנט ינסה להפתיע את הליגה ולהתברג גבוהה כבר בעונתן הראשונה. יתר שחקניות הסגל, מיתר אסולין, שיר אסולין, תום רוזן, שובל מור, רותם שוקנר, עמית דניאלי ולינוי נווה.
את הקבוצה ייאמן זו השנה הראשונה, גיל נתיב.

הפועל מעגן מיכאל/זיכרון יעקב. תירזה לוינסקי לקחה את קבוצת הנערות אל זיכרון יעקב ושם בעבודה שקטה ומקצועית קידמה אותן אל הליגה הראשונה. לוטם ראובני וניצן ברקת יובילו את הסגל, שאם להסתמך על עונות קודמות שעשו הקבוצות של לוינסקי אחרי שהעפילו ליגה, בתחתית הן לא יסיימו.

הפועל ברנר. נציגה נוספת לאזור הגיאוגרפי הדרומי של מדינת ישראל. פרויקט מסודר בן 3 שנים שהתרחש בברנר הגיע לשיאו בעונה שעברה עם העליה ללאומית. הקבוצה תנסה לשרוד בלאומית ולבנות מסורת להמשכיות.
שחקניות הקבוצה הן טל פלדמן, אלה צדוק, אפרת אביעד, מאי מאייר, גל הייער, מורן ימין, עדי לחמי, כלנית, מור ורוני.
את הקבוצה מאמן יניב כהן, מאמן ותיק בעיקר בנערים ונוער. אימן ב-9 השנים האחרונות בחולון והשנה ינסה להוביל קבוצת נערות.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();