אוחנון מצטרפת לליגה של בן ישי ובלליס


לאומית- ליגה כחול-לבן: פריוויו ענק
שי ברק ,08/10/2010

פרוייקט ענק לפתיחת העונה של הליגה הלאומית. שי ברק מביא לכם את כל מה שרציתם לדעת על כל הקבוצות בליגה ולא היה לכם את מי לשאול. כתבות צבע, והכל בכחול-לבן.
תבלו!



ראיון מיוחד עם ליאל אוחנון, סיון בלליס וטלי בן ישי - על הליגה הלאומית, ליגת העל ומה שביניהן

הפועל עמק יזרעאל - האם הן הדבר הבא בכדורסל הישראלי?


זה היה הקיץ מהמשוגעים שהיו כאן. נבחרת ישראל עשתה היסטוריה בהעפלה נוספת לאליפות אירופה, רק כדי שיגדילו את מכסת הזרות בליגת העל. קבוצות ויתרו על מקומן בליגת העל, רק כדי שיגדילו אותה ל-12, וזו רשימה חלקית.
בתוך כל הטירוף הזה המתינה בצד ליגת המשנה, המכונה גם "הליגה הלאומית".
פעם, הליגה הראשונה היתה "לאומית" שייכת ללאום, ומחוברת אליו. פזילה לחו"ל הפכה את הליגה הראשונה ל- Premier, כתיאור של עליונותה, אך איבדה את המשמעות שהיא יותר מסתם שם- זה היה האופי של הליגה והיום, זה אופיה של הלאומית.
הלאומית היא הליגה של הישראליות. עם אפס זרות בסגל, הוציאה השנה הליגה 50% מנבחרת העתודה, גידלה 3 ישראליות צעירות שיצאו לקולג', ובקיץ שאבה אליה שחקניות עם עבר בנבחרות ישראל, נוספת לאלה שכבר משחקות בה.

מה מחכה לנו בעונה הקרובה? ליגה צמודה הרבה יותר משהכרנו, לפחות 5 קבוצות מתמודדות על האליפות, והרבה יותר מתמודדות על הכרטיסים השני והשלישי לליגת העל. אם יש מישהו שיכול לקבוע כבר היום מי הן היורדות, שיקום.
העונה קבוצות רבות בליגה התחזקו, בנו עצמן נכון בשילוב צעירות ו-ותיקות, הליגה גם תמשיך לקדם את הדור הבא של השחקניות ותהיה תחרותית מתמיד.

פתח תקוה ואליצור ת"א כואבות את אובדן הגמר,אשתקד ורוצות לנקום. עמק יזרעאל בנתה סגל מנוסה לצד הנערות מחזיקות הגביע כדי לאיים, העולות החדשות מ.כ. הבקעה וחדרה מגיעות לליגה עם צי של אוהדים, מועדון מסודר וסגל שחקניות כישרוני שיהיה הלהיט החם של החורף. כל זה ועוד לא הזכרנו במילה אחת את האלופה מעגן מיכאל שאחרי שהספדנו אותה, חודש לפני פתיחת העונה, מנסה לחזור לחיים עם סגל מבוסס ב-80% על בנות הקיבוץ.

השנה הפריוויו התרחב וכולל גם 2 כתבות צבע. הכתבות האלה חשובות ביותר, בקיץ בו מדברים על מיקומה של השחקנית הישראלית בענף, עתיד הפריפריה והאפשרות של קבוצות לאכלס 12 מקומות בליגת העל, עצרנו רגע ובחנו את ההצעה מ-2 כיוונים:
הכתבה הראשונה, מביאה שיחה עם 3 שחקניות מובילות בליגה הלאומית, שחקניות שהיו בנבחרות ישראל ובליגת העל והיום מעדיפות בצורה הברורה ביותר את הלאומית, ניסינו ללמוד מה יחזיר אותן לליגת העל, ומה זה בשבילן לאומית?
בכתבה השניה, הקבוצה שהביאה לנו את נעמה שפיר וכוכבות נוספות שיפרצו ממש בקרוב – כבר עשתה את זה פעם לפני עשרות שנים, עם נטע כנעני. אז למה הפועל עמק יזרעאל לא בליגת העל ומה הסיכוי שנראה את נעמה שפיר מובילה את העמק לאליפות המדינה, התשובות קצת צובטות בלב, אבל כשלומדים על סוד הקסם של העמק, יודעים שיש תקווה.

לסיום, נישא תפילה לעונה ספורטיבית, ללא דיווחים שליליים ושערוריות, עונה שהמגרשים בה יהיו מלאים באוהדים אוהבי כדורסל ישראלי. והעיקר שנהנה!
לאומית נשים 2011, זה מתחיל עכשיו.




השיטה בליגה:
כאמור, השיטה שוב משתנה. ההתחלה דומה לעונה שעברה- ליגה אחת של סיבוב אחד ובו 15 משחקים. אחר-כך עוברים לשלב הפלייאוף, שוב סיבוב יחיד של 8 משחקים כשהליגה מחולקת לבית עליון ותחתון. השלב האחרון – חידוש! מקנחים בפיינל פור. אלופה אחת, שלוש עולות. הסגנית מבטיחה מקומה, והעולה השלישית תקבע במשחק בין המפסידות בחצי הגמר.

קבוצות הליגה (לחצו לכניסה לפרופיל)
הפועל פתח תקוה מ.כ. הבקעה
אס"א ירושלים מכבי חדרה
אליצור תל אביב הפועל מעגן מיכאל
הפועל באר טוביה רוש רמת השרון
בני יהודה ציונטרוניקס מכבי תל כביר
בני יהודה ת"א הפועל גליל עליון
הפועל נהריה מכבי רמת חן 'דרור'
הפועל עמק יזרעאל עירוני אעבלין




רשימת שחקניות הליגה הלאומית- לפי סדר א' ב'










כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();