ד"ש מאורטז
ברק חקלאי ,12/03/2012

נאור שרון (16, 1.93) נמצא כבר למעלה מחצי שנה לבדו באקדמיית הכדורסל של פו אורטז הצרפתית. בראיון מיוחד ל"ספסל" הוא מספר על הרמה הגבוהה, המפגשים והאימונים עם כוכבי NBA, האפשרות שיהיה בקיץ בנבחרת הנוער וכן על עתידו באירופה.



מעל ל-3,000 ק"מ מפרידים בין ביתו החמים של נאור שרון (16, 1.93) בראשל"צ לחדרו הקטן באקדמיה של פו אורטז הצרפתית. הגארד הצעיר שנבחר בקיץ האחרון לחמישיית המצטיינים באליפות אירופה לקדטים לאחר שהוביל את נבחרת ישראל עד לחצי הגמר, מרחק נגיעה מהעפלה לדרג א', וסיים עם ממוצעים מרשימים של 17 נק', 5.6 אס' ו-5.2 רב', עמד בפני צומת דרכים.

מצד אחד להישאר בבית החם של ההורים, יחד עם החברים הטובים בתיכון הגימנסיה הריאלית בראשל"צ ולהמשיך ולהוביל את קבוצת הנוער של מכבי ת"א או לנסות וללכת על משהו חדש ולצאת לאירופה על מנת להתקדם ולהקדיש את כל כולו לכדורסל. הנער, בהחלטה משותפת עם הוריו, הלך על הצעד הנועז ויצא לבדו לעיר פו בדרום צרפת.

לאחר יותר מחצי שנה באירופה הוא מאושר מאוד מהצעד בו בחר. "חשבתי שיהיה לי יותר קשה, אבל בזכות התמיכה מהבית והמעטפת של אורטז שדואגים לי לכל פרט הכי קטן אני מרגיש שזו ההחלטה הכי טובה שיכולתי לקחת. ידעתי שאם אני רוצה להגיע לרמות הגבוהות זו משוכה שאני חייב לעבור".

שרון כאמור עבר לאקדמיה של אחת מאימפריות הכדורסל הצרפתית, פו אורטז, ולמרות גילו הצעיר משחק בליגת הפיתוח הצרפתית (Espoirs), בה הוא מתמודד עם שחקנים הגדולים ממנו בארבע שנים (טווח הגילאים בליגה נע בין 19-21). סדר יומו עמוס מאוד וכולל בין 3-4 אימונים אישיים/קבוצתיים.

"היום שלי מתחיל מוקדם מאוד בבוקר עם אימון יכולת אישית וקליעות של בערך שעתיים. ארבע פעמים בשבוע אני מוסיף גם אימון של שעה וחצי בחדר כושר. בשעות הערב יש אימון של הקבוצה של עוד שעתיים וחצי. לפי העומס אנחנו מוסיפים גם אימון אתלטיקה או דברים דומים".



שרון מקבל לא מעט קרדיט על הפרקט ממאמנו, טרויי תיירי (26 דק'), בהן הוא תורם כמעט 7 נק' ו-5 אס'. "נאור הוא שחקן מעניין מאוד. יש לו לא מעט כישרון, אך מוסר העבודה שלו הוא מה שמיוחד בו. הוא בעל הבית אצלי במגרש. הוא אחד המנהיגים שלנו בקבוצה והתקשורת שלו עם שאר השחקנים מצוינת".

אתה רואה אצלו התקדמות מהרגע בו הוא הגיע אליכם?
"לשמחתי הוא שיפר מאוד את קבלת ההחלטות שלו, מוסר יותר מאשר מכדרר. הוא עשה התקדמות גדולה מאוד בקליעה. בהתחלה כשהוא הגיע אלינו הקליעה שלו הייתה רעה והוא שיפר אותה המון. גם בהגנה אחד על אחד שלו אנחנו רואים שיפור"

הרכז הישראלי מסכים עם מאמנו ואף מוסיף: "השתפרתי בכל התחומים. זו הרמה האירופאית הגבוה ביותר. אני אוכל, נושם ושותה כדורסל. מתאמן מול שחקנים ברמה טכנית ומנטאלית אחרת ממה שהורגלתי בארץ. אסור לשכוח שהם גדולים ממני ובגלל זה גם נכון לעכשיו טובים ממני מה שמאפשר לי להשתפר מאוד".

ההגעה לאקדמיה הצרפתית וההתרכזות בכדורסל 24 שעות ביממה גזלה משרון כמעט באופן סופי את האפשרות ללמוד כמו נער רגיל בתיכון. למרות זאת זו ההחלטה שלקח על עצמו והוא אינו. "זה ויתור על הלימודים לטובת הכדורסל. נותנים לנו 14 שעות שבועיות של צרפתית, אנגלית ומתמטיקה, אבל ההתרכזות שלנו היא בכדורסל".

אחת החוויות הגדולות שלו בתקופה הקצרה בה הוא נמצא בצרפת התרחשה בתחילה עונה כשהשביתה ב-NBA הכריחה את השחקנים האירופאים להמשיך ולשמור על כושר בארץ מולדתם. שניים כאלה היו בוריס דיאו (שארלוט בובקאטס) ומייק פייטרוס (בוסטון סלטיקס) ולשרון יצא להתאמן עם שניהם. "התמזל מזלי להתאמן כמה פעמים עם שניהם ואין ספק שזה היה רגע גדול בשבילי לראות אותם ובעיקר להתאמן איתם".



בקרוב מאוד תחל נבחרת הנוער של ישראל באימונים סדירים לקראת אליפות אירופה דרג ב'. עדיין לא ברור האם שרון יהיה בסגל של אריאל בית הלחמי, אך נוכח היכולת שלו בקיץ האחרון והאמונה שלו בעצמו הוא מאמין שמקומו שם. "הייתי שמח מאוד לתרום לנבחרת ומאמין מאוד ביכולות שלי להיות שם. מצד שני זו החלטה של המאמן וצריך לדעת לכבד כל החלטה שתהיה".

ומה הלאה? אם שואלים את מאמנו בפאו אין ספק כי הכיוון אותו חייב לבחור נאור הוא להישאר באקדמיה לעוד כמה שנים. "כדי שהוא ימשיך להשתפר לדעתי הוא חייב להישאר פה איתנו עוד לפחות שלוש שנים ולחתום עם הקבוצה הבוגרת על חוזה מקצועני ראשון. זו חממה מצוינת עבורו ואתם תראו את ההתקדמות שהוא עשה בקרוב מאוד".

הישראלי לא מוכן להתחייב, אך כן רוצה לסיים את גיל הנוער בצרפת. "נכון להיום אני מתכוון לממש את האופציה להישאר עוד שנה אחת באורטז, אבל הבנתי שגם פנו לסוכן שלי (יוסי גייר, ב.ח) עם כל מיני הצעות. כרגע את העתיד שלי אני משאיר בידי אבי ואימי שיידעו לקבל את ההחלטות הנכונות".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();