בריאן ג'אנוארי


יש אלופה
ליאור קלינגר ,02/11/2012

הרכזת הפותחת של אלופת הWNBA החדשה תעלה עוד כמה ימים על טיסה ארוכה ותנחת כאן, בישראל, ברמת השרון. המאמנים כבר בחרו בה לMVP בסקר קדם העונה, 'ספסל' מאד מתרגש לקראת שובה של בריאן ג'אנוארי, ובפנים ננסה להסביר לכם שגם אתם צריכים.

נתחיל בגילוי נאות. אין באמת הרבה סיבות להתרגש מתחילתה של עונה נוספת בליגת העל של הענף הגוסס שלנו שלא ברור איך הוא עוד נאחז בחיים. אם מתעלמים לרגע מהפלייאוף המותח שהיה בעונה שעברה, העונה עצמה הייתה רוויה במשחקים קשים לצפייה. אבל כשצפיתי באמצע הלילה באינדיאנה זוכה באליפות הWNBA מול 18 אלף איש, עברה בי צמרמורת. והעובדה שהרכזת הפותחת שלהן, בריאן ג'אנוארי, תשחק כאן בארץ זו בהחלט סיבה לקום מהספה ולרוץ לראות אותה בלייב.

"חלמתי על הרגע הזה במשך שנתיים, מאז שהפסדנו בגמר ב2009 בעונת הרוקי שלי חלמתי על לחזור למעמד הזה", אמרה בריאן (אנא אמרו BREEANN ולא BRAYEN) ג'אנוארי הנרגשת בחדר ההלבשה של הפיבר אחרי טקס הכתרת האלופה. "כשנפצעתי שנה שעברה החלטתי לעבוד קשה, וזה הרגע שבשבילו עבדתי. כדי להביא את הקבוצה שלי למצב הזה ועשינו את זה, אני לא יכולה לתאר כמה אני שמחה" היא המשיכה, ואז הדמעות התפרצו.


ג'אנוארי, שזכורה לנו לטובה מהחצי עונה שלה בבנות השרון ב2009/10, עברה דרך ארוכה מאד עד לרגע הזה. עשרה משחקים לתוך עונת 2010, השנייה שלה בליגה הטובה בעולם, ג'אנוארי קרעה את הרצועה הצולבת בברך. זו הייתה מכה קשה מאד לרכזת המוכשרת שהייתה הבחירה השישית בדראפט 2009, וכולם ציפו ממנה להפוך לרכזת המובילה של הקבוצה.

"היא שחקנית הגנה מדהימה, היא מהירה עם הכדור, יכולה להגיע לטבעת. היא פשוט בחורה קשוחה, קשוחה מאד. היא שחקנית נהדרת", כך תיארה לין דאן, מאמנת אינדיאנה ואחת מאגדות כדורסל הנשים האמריקאי, את ג'אנוארי לפני תחילת העונה. כמה חודשים לאחר מכן, כשהיא כבר נבחרה לחמישיית ההגנה של הליגה וזכתה באליפות, ג'אנוארי הוכיחה עד כמה המאמנת שלה צדקה.

אם לא עקבתם אחרי פלייאוף הWNBA העונה באמת פספסתם סיפור שלא קורה הרבה. אינדיאנה נמצאת כבר שנים בצמרת הליגה, העפילה לפלייאוף שש שנים ברציפות, השתתפה בגמר, אבל מעולם לא זכתה בתואר. הכוכבת של הפיבר, טמיקה קאטצ'ינגס, כבר קיבלה ז'קט של מועדון "השחקניות הכי טובות שלא זכו באליפות". ופתאום זה קרה כנגד כל הסיכויים, כשאף אחד מחוץ לקבוצה ממש לא האמין. אינדיאנה עשתה את זה בדרך הקשה, וגם זה אנדרסטייטמנט.

הפיבר אירחו את אטלנטה למשחק הראשון של הסיבוב הראשון בפלייאוף. אטלנטה, הקבוצה שהדיחה את אינדיאנה בגמר המזרח בשנה שעברה, ניצחה את המשחק הראשון. הפיבר כפו משחק שלישי עם ניצחון חוץ במשחק השני, וניצחו את השלישי בבית כדי להעפיל לגמר המזרח. אינדיאנה הפסידה את המשחק הראשון לקונטיקט, ושוב הייתה צריכה לנצח את הסטטיסטיקה שאומרת ש70% מהקבוצות שמנצחות את משחק 1 מנצחות את הסדרה כולה, ולהפוך לקבוצה השלישית בהיסטוריה שמנצחת משחק 3 בגמר אזורי בחוץ. הן עשו את זה, הרבה בזכות מהלך מדהים של ג'אנוארי בסוף משחק 2 כאשר היא החטיאה לייאפ שיכל היה להעניק לאינדיאנה את הניצחון, אבל לא ויתרה והצילה את הכדור לידיה של שאבונטה זלוס שקברה סל ניצחון. "רצינו את זה כל כך, ונתנו את כל מה שיש לנו. הבאזר עוד לא צפצף, ועד שזה קורה לא מפסיקים לשחק", אמרה ג'אנוארי בסיום. בתחילת המשחק השלישי אינדיאנה איבדה לפציעה את קייטי דאגלס, הקלעית המצוינת שלה, אבל ניצחה בחוץ למרות זאת וחזרה למעמד הגמר.

בגמר מול מיניסוטה, האלופה המגנה עמוסת הכישרון שהפסידה 7 משחקים כל העונה, אנשים לא האמינו שאינדיאנה אפילו תיתן פייט, בטח שלא בלי דאגלס. אבל הפיבר הדהימו עם ניצחון במשחק הראשון במיניסוטה, הפסידו את השני, והביסו את מיניסוטה במשחק השלישי מול אולם מלא עד אפס מקום. זה נגמר "רק" 17 הפרש, הן הובילו כבר ב37 הפרש במהלך הרבע השלישי, היתרון הכי גדול שאי פעם נרשם במהלך סדרת גמר בתולדות הליגה. במשחק הרביעי הפיבר השלימו את העבודה, והניפו את הגביע מול האוהדים המדהימים שלהן. הגנה חזקה ועבודה קשה ניצחה את הכישרון, ובאופן משכנע. יום חג לאוהדי האנדרדוג הנצחיים באשר הם.

לשאלה איך לעזאזל הן עשו את זה יש הרבה תשובות, אבל אחת מהן הולכת לכדרר באולם אורנים בחודשים הקרובים. "היא עשתה עבודה ממש טובה", התייחסה טמיקה קאטצ'ינגס לעונה של ג'אנוארי. "אם מסתכלים על המספרים שלה בכל אחת מהקטגוריות, זה הכי טוב שהיא אי פעם שיחקה. ידענו שאנחנו יכולות לסמוך עליה להיות הסקוררית השלישית שלנו ובצד ההגנתי היא התעלתה והפכה לנוכחות עצומה", קאטצ' פרגנה. במשחקים 3 ו-4 בסדרת הגמר, ג'אנוארי קיבלה את המשימה לשמור על סימון אוגוסטוס והחזיקה אותה על 7 נקודות למשחק ב6 מ30 מהשדה.
ג'אנוארי סיימה את העונה הרגילה עם שיא קריירה של 10.3 נק' (40.4% מהשדה, 43% לשלוש - שיא קריירה), 3.9 אסיסטים ו-1.2 חטיפות למשחק. בפלייאוף היא רשמה 11.5 נק' (42.6% מהשדה), 3.8 אסיסטים ו-1.6 חטיפות לערב.

במבט לאחור, ג'אנוארי מאמינה שהשנה שהיא החמיצה בגלל הפציעה עזרה לה להתפתח כשחקנית. היא בילתה את עונת 2010 כחלק מצוות האימון של הפיבר, ישבה עם דאן ועוזרותיה לא רק במשחקים אלא גם לפני ואחרי, בישיבות צוות מקצועיות. "אני רכזת יותר טובה בעקבות התהליך הזה, זה נתן לי אפשרות לראות את המשחק מזווית אחרת", היא סיפרה.

מי שכלל לא הופתע מההצלחה של ג'אנוארי הוא ג'ים רדמון, המאמן שלה בתיכון. ג'אנוארי גדלה בספוקן, וושינגטון, ומאז שהיא סיימה את תיכון לואיס אנד קלארק היא חוזרת לבקר ולעזור לרדמון באימונים בכל שנה במהלך הפגרה בWNBA. היא שימשה כקפטנית נבחרת הכדורסל של בית הספר במשך ארבע שנים, והייתה גם בנבחרת האתלטיקה שם הצטיינה בקפיצה לגובה (1.73 מ', שיאה האישי). אגב, יש לה גם חגורה שחורה בקראטה (אביה הוא מדריך).

"כבר מכיתה ח' ברי הייתה יותר טובה מכל שאר השחקניות על המגרש, אבל היא לעולם לא הייתה מראה את זה. היא הייתה עושה את כל הדברים הקטנים שמאמנים שמים אליהם לב ותמיד עשתה את חברותיה לקבוצה טובות יותר", סיפר רדמון ל'ספסל'. "היא הייתה מנהיגה מהיום הראשון והובילה אותנו בכל הקטגוריות הסטטיסטיות פרט לנקודות. זה השתנה בשנה האחרונה שלה. ממש היה אפשר לראות שהיא מתחילה להבין כמה טובה היא יכולה להיות. היא הייתה מהשחקניות האלה שמקבלות החלטות טובות ולרוב היא הייתה עושה את זה עוד לפני שאני הייתי חושב על זה. ראיית המשחק שלה היא הנכס הכי גדול שלה, היא תמיד דיברה איתי על כדורסל", הוא המשיך. "חשבתי על זה שהיא אף פעם לא קיבלה את הקרדיט על ההגנה הנהדרת שלה, וככל שסדרת הגמר התקדמה העולם גילה איזו שומרת מדהימה היא. בערב שהיא זכתה באליפות התרגשתי עד דמעות, כי ידעתי כמה קשה היא עבדה ולראות את כל ההשקעה מסתיימת באליפות זה פשוט אדיר", סיפר רדמון. במהלך פגרת הWNBA הקודמת ג'אנוארי חילקה את זמנה בין אינדיאנה וספוקן והתאמנה כדי להשתקם מהפציעה. "היא עבדה פה באולם יום ולילה, כדי לחזור לכושר ולהכין את הברך לעונה. עכשיו היא בוגרת לואיס אנד קלארק הראשונה שזוכה באליפות, ואני מקווה שלא האחרונה", הוא סיכם.

תצטרכו להסכים איתנו שזה די מדהים ששחקנית שכזו מגיעה לישראל, ויש לקוות שאין לה סעיף יציאה בחוזה. בתקווה שהיא תצליח להימנע מפציעות, אין ספק שג'אנוארי חזק על הכוונת של איגוד הכדורסל האמריקאי לקראת אליפות העולם באיסטנבול ב2014 ולריו 2016. הג'נרל מנג'ר של הפיבר, קלי קראוסקוף, היא אחת מחמשת האנשים בוועדה שבוחרת את שחקניות הנבחרת, ובהתחשב בכך שהגארדיות הנוכחיות של האמריקאיות לא נהיות צעירות יותר (סו בירד בת 32, לינדזי וויילן 30), בהחלט אפשר להאמין שג'אנוארי בת ה25 תלבש בקרוב את מדי ארה"ב.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
"את הגשמת לנו את החלום"קרב אלופותומי דואג לשחקניות?האם יש קריטריונים למינוי מאמני נבחרת? נשות השנה האמיתיות"העמק הוא חלום"ככה לא מגדלים שחקניותשלוש בסירה אחתשחקנית מכוכב אחר1 - 1 או 3 - 0?ליגת הנשים: עונה אחת, עשרה סיפוריםקונגו, ישראל, וזו שבניהןפקטור או לא פקטור?ליגת העל לנשים - פריוויו 06/07אפקט דומינושגעון מרילנדפרסי העונה של 'ספסל' 05/06המתכון להצלחההזווית הישראליתחוזרים ללימודיםליגת העל לנשים - פריוויו 05/06העתיד כבר כאןנמאס להאלופה מסוג אחרבעקבות הגביע הקדוש - יומן מסעפרסי העונה של 'ספסל' בליגת העל לנשיםהחיים ברמלהיומן מסע - איסטנבולמניו יורק לישראלדברי המלכהצרות של עשיריםרמת השרון המתחדשת



© כל הזכויות שמורות
cker();