פרסי העונה של 'ספסל' בליגת העל לנשים
ליאור קלינגר ,25/03/2005

עונת 04/05 בליגת הנשים הגיעה לסיומה, נשארו ארבע קבוצות שיאבקו על האליפות בסדרות חצי הגמר והגמר. לפני הפלייאוף העליון אמרנו שעם פרסי העונה אנחנו נחכה, אבל עכשיו הגיע הזמן. גבירותיי ורבותיי, 'ספסל' מתכבד להציג את שחקנית העונה, חמישיית העונה, מאמן העונה, תגלית העונה ועוד פרסים פחות שגרתיים. אם יורשה לנו להעיד על עצמנו, צוות כדורסל הנשים של 'ספסל' היה, ראה וסיקר יותר משחקים בליגה מאשר כל אמצעי תקשורת אחר ולפניכם, הבחירות שלנו עם התגובות של הזוכות.
בנוסף, ערכנו גם סקר מאמנים וגילינו שהם לא כל כך מסכימים איתנו. מי צודק? תשפטו בעצמכם.

שחקנית העונה

ללא ספק הבחירה הקלה ביותר מבין כל הקטגוריות. צ'סיטי מלווין חזרה לישראל לאחר שלוש שנות גלות באיטליה ופולין, והפכה לשחקנית הכי דומיננטית בליגה. יש לה מספרים מצוינים עם 18.5 נקודות ו-9.1 כדורים חוזרים למשחק אבל סטטיסטיקה יבשה ממש לא מספרת את כל הסיפור. מלווין הייתה בכמה רמות מעל הליגה בלא מעט משחקים העונה, בלתי ניתנת לעצירה, וגרמה לזה להיראות כל כך קל.

בראיון לכבוד הבחירה שלה לשחקנית העונה, מלווין דיברה על החזרה שלה לישראל: "חזרתי לישראל כי ידעתי שאם אני אבוא לרמה"ש אז אני אהיה חלק מרכזי בקבוצה, אורנה ורחל מאד רצו אותי והאמינו בי ולא היה לי חשק ללכת לקבוצת יורוליג ולהיות שם אופציה שלישית. רציתי לחזור למצב בו אני האופציה הראשונה, בו אשחק מול דאבל וטריפל טים, כי אני חושבת שזה יעזור לי בוושינגטון. בקיץ שעבר לא קיבלתי הרבה דקות, ורציתי לבוא לקבוצה שאוכל לקבל בה את הכדור הרבה ולהחזיר לעצמי את הביטחון".

למה לדעתך הייתה לך עונה עד כדי כך דומיננטית? גם המאמנים בחרו בך פה אחד לשחקנית העונה.
"ובכן, קודם כל אני רק שמחה מהאופן בו הקבוצה שלי השתפרה במהלך העונה. יש בליגה כאן שחקניות WNBA אבל הן צעירות. אם הן היו קצת יותר מבוגרות אז הן היו יותר טובות, הן מאד מוכשרות אבל חסר להן קצת ניסיון מן הסתם. אני יותר בוגרת עכשיו, אז אני קצת יותר חכמה וזה ההבדל העיקרי. הקבוצות בליגה משחקות סוגים שונים של הגנות, אם שתיים או שלוש שחקניות שומרות עלי אז אני צריכה למצוא את הקלעית הפנויה וזה עוזר למשחק שלי כשחקנית קבוצתית. יש לי קלעיות נהדרות ושתי רכזות מצוינות, משום מה כל פעם שאני בישראל יש לי רכזת נהדרת בקבוצה. אני צריכה רכזת טובה גם בוושינגטון".

חמישיית העונה
צ'סיטי מלווין כמובן, ו...


גם לגבי רכזת העונה לא היו התלבטויות. לייני סלווין הפכה לאחת מחביבות 'ספסל' עוד בעונה שעברה בה שיחקה בהפועל חיפה/מוצקין הסימפטית והמפתיעה, בחרנו אותה אז לחמישייה השניה. העונה סלווין בת ה-23 עברה לקבוצה גדולה והיא המנוע של רמה"ש ואחת האחראיות העיקריות לעונה המוצלחת שלהן. סלווין היא מלכת האסיסטים של הליגה עם 4.9 למשחק, עם שני אסיסטים על כל איבוד היא שניה בליגה ביחס אסיסטים לאיבודים, מורידה 4.9 כדורים למשחק (רביעית בין הגארדיות בליגה) וגם קולעת 10.2 נקודות למשחק באחוזים מצוינים (47% מהשתיים, 38.1% מהשלוש – עשירית בליגה). לא נשכח גם לציין כי סלווין רשמה העונה את הטריפל דאבל המתועד הראשון בליגה עם 10 נקודות, 15 ריבאונדים ו-15 אסיסטים במחזור העשירי מול אשדוד.

איך היה המעבר לקבוצה גדולה לראשונה בקריירה? רמה"ש קבוצה עם הרבה כשרון וציפיות מאד גבוהות, לא כמו מוצקין בעונה שעברה או אפילו הקבוצה שלך בקולג' בפיטסבורג.
"זו זכות גדולה לשחק בקבוצה כזו, זו ברכה, מאד ציפיתי לעונה הזאת וידעתי שתהיה לנו קבוצה טובה, עם שחקניות טובות מסביבי. בעונה שעברה כשהגעתי לישראל אף אחד לא ידע מה לצפות ממני. לבוא לקבוצה גדולה, אחת הקבוצות הכי טובות בישראל, אחרי עונת בכורה טובה בליגה זו הצלחה גדולה בשבילי מבחינה אישית".
האם היית צריכה לשנות קצת את צורת המשחק שלך בעקבות המעבר? להתמקד יותר במסירות, לזרוק פחות?
"כמובן, אם מסתכלים על העונה הזו בהשוואה לעונה שעברה יש הבדל עצום. הרבה יותר אחריות הייתה מונחת על הכתפיים שלי בעונה שעברה, אבל השנה אני מוקפת בשחקניות נהדרות. גם בעונה שעברה שיחקתי עם שחקניות טובות, אבל כמו שאמרת השנה זו קבוצה יותר גדולה, ואנחנו עושות עונה מאד מוצלחת בינתיים".


ברור לנו שיש הרבה אנשים שלא יסכימו עם הבחירה שלנו ברובינסון, כולל שמונה מאמנים, אז מה.
רובינסון סיכמה את זה הכי טוב, ומיד נגיע לזה. יש הרואים 14.4 נקודות למשחק משחקנית בעלת ותק של שבע שנים כשחקנית חמישייה בWNBA ומכתירים את רובינסון לחמישיית המאכזבות ולא לחמישיית העונה. הבעיה עם הגישה הזו היא שאת רובינסון אי אפשר למדוד על הנייר. רובינסון היא שחקנית המפתח של רמלה, שומרת מדהימה, קולעת באחוזים גבוהים, ובאמת שאת כל הנאום שרצינו לכתוב כאן רובינסון פשוט אמרה בעצמה.
איך את מסכמת את העונה? האם היא הייתה כמו שציפית שהיא תהיה?
"העונה הייתה... מעניינת. אני חושבת שהיא עמדה בצפיות שלי, אבל לא בציפיות של אף אחד אחר. קודם כל, אנשים בישראל חושבים שאני סופרסטאר. לא נבחרתי אף פעם לאולסטאר בWNBA, אני לא סופרסטאר בשום צורה. תמיד הייתי סוג של שחקנית שעוזרת לקבוצות לנצח, הדבק של הקבוצה. אני עושה את כל הדברים הקטנים, אני שחקנית הגנה, אני עושה את כל מה שאף אחת אחרת לא רוצה לעשות. אני לא חושבת שהרבה אנשים מבינים את זה לגבי, אז כנראה שהרבה אנשים מאוכזבים ממני אבל אני לעולם לא מנסה לעשות דברים שאני לא יכולה לעשות, והמטרה שלי היא לא לרצות אחרים. אני מתכוונת לעשות את מה שאני עושה הכי טוב, ויהיו אלף איש שאוהבים אותי ואלף איש ששונאים אותי. אני אתרכז באלה שאוהבים אותי ואמשיך הלאה".


שאמיקה כריסטון, הבחירה החמישית בדראפט 2004 ב-WNBA שהיה הטוב ביותר בכל הזמנים, היא אחת השחקניות האתלטיות והמוכשרות ביותר שאי פעם דרכו בארצנו הקטנה. כריסטון רק בת 22 וחודש, עדיין לא כוכבת גדולה בארה"ב והעונה בארץ הייתה הראשונה שלה מחוץ לבית. "לא ידעתי למה לצפות בפעם הראשונה שלי בחו"ל, ציפיתי להתגעגע הביתה מאד אבל מבחינת כדורסל ממש לא ידעתי איך יהיה", אמרה כריסטון. "סה"כ זו הייתה עונה די נהדרת, באתי לכאן ישר אחרי הWNBA ובהחלט קיבלתי את הביטחון שלי חזרה".

כל מי שעקב אחרי רמלה השנה יכל לראות כיצד כריסטון לומדת ומשתפרת ממשחק למשחק. למרות שבמכללות ובWNBA כריסטון שיחקה בעמדה מספר 3 כשחקנית חוץ, ברמלה היא הסתגלה לשחק כגבוהה ועלתה מ-5.5 ריב' למשחק בחמשת המשחקים הראשונים של העונה לתשעה ריב' למשחק ב17 האחרונים. לגבי המעבר לעמדה מספר 4, אמרה כריסטון: "הייתי צריכה ללמוד כי אני כמובן לא משחקת כ-4 בארה"ב. זו עדיין לא עמדה שאני מרגישה בה נוח לגמרי, אבל אני הרבה יותר טובה ממה שהייתי בתחילת העונה. אני חושבת שזה בהחלט תרם לי לשחק כאן כגבוהה אבל נראה איך זה ישפיע בארה"ב. כמו שאמרתי אני עדיין לא מרגישה עם זה נוח אבל מצד שני צריך לעשות את מה שהקבוצה צריכה וזה מה שעשיתי ברמלה."

השיפור שלה תוך כדי העונה לא מתבטא רק בכדורים החוזרים. הקושי של כריסטון להתאקלם ברמלה בתחילת העונה ניכר גם באחוזים שלה מהקו ומהשלוש. היא הייתה קלעית העונשין הכי גרועה בליגה במשך חלק נכבד מהעונה בגלל 46.7% מהקו בלבד בשבעת המשחקים הראשונים. מאז היא מדייקת ב-79.4% מהקו. בשלשות? אותו סיפור. 28.6% בשבעת המשחקים הראשונים הפכו מאז ל-48.7% מעבר לקשת. כריסטון סיימה עם מספרים יפים של 17.7 נקודות ושמונה ריב' למשחק, והיא מדורגת רביעית בליגה באחוזים לשלוש עם 43.4%. כריסטון היא השחקנית שחצתה את מחסום 25 הנקודות במשחק הכי הרבה פעמים העונה, חמש סה"כ (יחד עם שאנל רייט-גרין).


ריד הוחתמה ברמלה בקיץ אבל עד שהיא הגיעה לשם הרבה דברים השתנו, והיא נחתכה אחרי שלושה משחקים בגלל שינוי קונספציה. ריד העמידה מספרים יפים בתקופה הקצרה ברמלה, ובאותו זמן ברמת חן שרר בלאגן גדול. ריד לא חיכתה יותר מדי זמן לטלפון והוחתמה ברמת חן במקומה של פלנט פירסון, ש"הובילה" את הקבוצה לשלושה הפסדים בארבעה משחקים.
"זה היה שינוי גדול גם מבחינתי, ולטובה. השתלבתי מצוין, שיחקתי עם לימור בעבר ולקחנו גביע, אני אוהבת לרוץ וידעתי שזה יעבוד. אחרי רמלה התכוונתי לעזוב את ישראל אם לא הייתי מקבלת הצעה מרמת חן".

ריד היא אחת משתי השחקניות היחידות בליגה עם ממוצע של דאבל דאבל, והיא קולעת 18.8 נקודות (שישית בליגה) ומורידה 10.2 ריבאונדים (שניה בליגה) למשחק. ריד מובילה את רמת חן בשתי הקטגוריות האלו וגם בדקות למשחק, והיא המנהיגה האמוציונלית של רמת חן. נלחמת על כדורים, משחקת עם הלב, ותמיד משאירה את הכל על המגרש.

מאמן העונה – שיקי פלח, בני יהודה
שיקי פלח הוביל את בני יהודה לחצי גמר הגביע ולמקום רביעי בליגה עם תקציב נמוך בהרבה מתקציבן של שלוש הגדולות – רמה"ש, רמלה ורמת חן. כבר בתחילת העונה בני יהודה הייתה הלהיט של הליגה עם ליקו ווילינגהאם המצוינת וסגל ישראליות צעירות שתורמות הכי הרבה נקודות בליגה. בני יהודה שיחקו כדורסל קבוצתי, נכון ויותר מכל ישראלי (בני יהודה ורעננה הרצליה הן היחידות בפלייאוף העליון שמשחקות עם 3 זרות) וסיימו את הסיבוב הראשון במקום השני בטבלה. לאחר הפגרה הביא פלח את דאוולין קאנינגהאם במקומה של ווילינגהאם שחזרה לסיים את התואר בארה"ב, והצליח לשלב גם אותה בקבוצה. הכתומות ידעו לנצח את המשחקים הבאמת חשובים והבטיחו את מקומן בחצי גמר הפלייאוף עם מאזן 14-9.

תגלית העונה – חן נוסל, מכבי רמת חן
חן נוסל, שתחגוג יום הולדת 19 ביום ראשון הקרוב, נתנה יופי של עונה ברמת חן. היא הגיעה אחרי הישגים רבים באבן יהודה ומקום תשיעי עם נבחרת הנערות באליפות אירופה בקיץ, הישר לעונה הראשונה שלה בליגת העל. נוסל היא קלעית וזה בעיקר מה שהיא תרמה לקבוצה, והיא עולה בחמישייה בערך מאמצע העונה. נוסל אמנם משחקת 15.2 דקות למשחק אבל העובדה שהיא פותחת כדי לרפד את הביטחון בקליעה מעידה על החשיבות שלה לקבוצה. נוסל הוכיחה את עצמה כאופציה התקפית לגיטימית בליגה, ותרמה 6.2 נקודות למשחק באחוזים נהדרים. נוסל היא קלעית השלשות השלישית בטיבה בליגה עם 44.1% מעבר לקשת, ומדורגת ראשונה בין הישראליות. השחקניות ישראליות היחידות שסיימו יותר משחקים ממנה העונה עם מספר נקודות דו ספרתי הן שרית ארבל, תמר מעוז, לימור מזרחי ולייני סלווין.

"תמיד יש מקום לשיפור ויכלתי לעשות יותר, אבל גם יכלתי לעשות פחות", אמרה מי שהיוותה את גולת הכותרת של הספסל של רמת חן הבנוי על נבחרת הנערות של ישראל. מזרחי היא הישראלית הותיקה היחידה בקבוצה, והגיל הממוצע של הספסל עומד על 18.5. מישהי הייתה צריכה לפרוץ, ונקווה שיבואו עוד בעקבותיה. "באמת נתנו כאן הזדמנות לישראליות צעירות, ואני שמחה שניצלתי את זה".

החמישייה השניה
תמר מעוז, בנות רעננה הרצליה – מאז עונת 98/99, אז שיחקה באס"א ירושלים, תמר מעוז לא סיימה עונה בארץ עם ממוצע נקודות דו ספרתי. ברעננה הרצליה היא כמעט הכפילה את ממוצע הנקודות שלה מהעונה שעברה ברמה"ש וסיימה עם 11.3 נק', 3.1 אס' ו-41.7% מהשלוש (חמישית בליגה) למשחק.
תמרה מור, בנות רעננה הרצליה – שחקנית מגוונת וריבאונדרית מצוינת, הגארדית שקולעת הכי הרבה נקודות בליגה ומובילה את הגארדיות במדד היעילות. 16.7 נקודות, 7 ריב' ו-3.8 אס' למשחק למור העונה.
דומיניק קאנטי, בני יהודה – קאנטי בת ה-28 היא אחת הזרות היותר מבוגרות בליגה, והניסיון שלה בהחלט ניכר על המגרש במיוחד בקבוצה צעירה כמו בני יהודה. קאנטי סיימה עם 16.6 נקודות באחוזים מצוינים לשתיים ו-3.6 אסיסטים למשחק.
דטרינה ווייט, בנות רעננה הרצליה – מלכת הריבאונדים הבלתי מעורערת של הליגה עם 12.2 כדורים חוזרים למשחק, קלעה גם 17.1 נק' בממוצע. אחת השחקניות הכי עקביות בליגה, שומרת קשוחה, סיימה עם 16 דאבל דאבלס העונה כולל בכל משחקי הפלייאוף העליון.
גוון ג'קסון, הפועל חיפה/מוצקין – מלכת הסלים של הליגה עם 23.4 נק' למשחק, תוסיפו 7.7 ריבאונדים למשחק ו-59.7% מהשדה ותקבלו את השחקנית הכי יעילה בליגה.

שחקנית ההגנה של העונה – קריסטל רובינסון, אליצור רמלה
על הרבה דברים אפשר להתווכח לגבי קריסטל רובינסון, אבל מבחינה הגנתית אין הרבה שחקניות שיותר טובות ממנה בעולם. רובינסון חושבת על ההגנה לפני הכל, תמיד מקבלת את שחקנית החוץ הכי מסוכנת של היריבה ועושה עבודה מצוינת עם הרבה שכל ויכולת אישית גבוהה.

הספסלית – שירי שרון, אנדה רמת השרון
פרס 'הספסלית' יוענק החל מעונה זו לשחקנית הספסל המצטיינת של העונה. הזוכה הראשונה בפרס רשמי זה היא שירי שרון, הרכזת השניה של אנדה רמה"ש. שרון חזרה לארץ לאחר קריירה נהדרת במכללת דוקאיין, קיבלה כמעט 20 דקות למשחק וסיימה את העונה כמוסרת הכי טובה שעולה מן הספסל עם 2.6 אסיסטים למשחק.

השחקנית הבלתי מוערכת של העונה – אלכסנדרה מוסיץ', מכבי רמת חן
היא שניה בליגה באחוזים מהשתיים עם 60.7% למרות שאין עבורה תרגילים, היא משחקת 30 דקות לערב אבל לא מפריע לה לפתוח את המשחק על הספסל עם הנערות, היא השומרת הכי טובה בקו האחורי של רמת חן, וכמעט לא תשמעו אף אחד מדבר עליה.

גניבת העונה – קאנדס פיוטרל, אנדה רמת השרון
בעבר, כשרמה"ש החתימה גארדית זרה היא הביאה שמות גדולים כמו ויקי ג'ונסון ומוואדי מאביקה. כולנו הגבנו ב'מי??' כאשר שמענו לראשונה על החתמתה של פיוטרל בקבוצה אבל ברמה"ש בהחלט יכולים להיות מרוצים מההחלטה. פיוטרל, שהייתה אחת הסקורריות הכי טובות במכללות, הביאה את היד הקטלנית שלה לרמה"ש והסתגלה לכך שהיא כבר לא האופציה הראשונה בקבוצה. פיוטרל רק בת 22 ועשתה לא מעט טעויות בעונה עם כמה עליות וירידות אבל בסה"כ רמה"ש מקבלת עונה נהדרת מהגארדית שלה שבוודאי עלתה על הציפיות.
על חשבון הבית, פיוטרל זוכה גם בפרס תסרוקת השנה.

השינוי המוצלח של העונה – ראדה וידוביץ' במקום טניה קירוב
טניה קירוב האלמונית יחסית חתמה במכבי רמת חן בתחילת העונה, וממש לא הצליחה לבוא לידי ביטוי בקבוצה. קירוב נראתה חסרת ביטחון והססנית מאד, ולאחר ארבעה משחקים לא טובים שוחררה. ראדה וידוביץ', שהייתה אמורה בכלל לשחק ברמלה והצטרפה לסגל האירופאי של רמה"ש, ביקשה להשתחרר על מנת לעבור לרמת חן לשארית העונה. רמה"ש לא עמדה בדרכה ורמת חן קיבלה שחקנית נהדרת. וידוביץ', שחקנית נבחרת סרביה, התגלתה כקלעית מצוינת עם 41.6% מהשלוש (שניה בליגה), 92.3% מהקו (ראשונה בליגה) ו-46% לשתיים ותורמת כמעט 14 נקודות למשחק.

אכזבת העונה – הפועל חיפה מוצקין
במוצקין רצו לבנות על הצלחת העונה שעברה אבל בעירייה לא שיתפו פעולה, לייני סלווין ולין פרייד הלכו לכסף הגדול ברמה"ש ובצרפת. למרות הקיצוץ בתקציב, במוצקין עדיין החליטו ללכת על ארבע זרות ולא שלוש, ואף הביאו את אלומה גורן מרמה"ש. גורן לא התאקלמה בצפון, הבוסמנית הבריטית רוזלי מייסון התאקלמה אפילו פחות וקיבלה מעט דקות. הקו האחורי של גורן ומוסטפינה נראה רע מאד, גורן עזבה אחרי המחזור השישי ובמוצקין החליפו זרות. סווטלנה בויקו הפכה לבוסמנית הרביעית שמגיעה לקבוצה, וגוון ג'קסון החליפה את שון גורטמן. ללא רכזת אמיתית מוצקין הפכה לקבוצה שמאבדת הכי הרבה כדורים בליגה, וזה לא עוזר כשיש שלוש גבוהות טובות אם הן לא מצליחות לקבל את הכדור. בדיעבד, מעניין לחשוב מה היה קורה לו מוצקין הייתה מוותרת על לורי נירו ולא על גורטמן, שהתאימה יותר מבחינת העמדה שלה כשתיים/שלוש.

הפתעת העונה – אולמה גורן
אלומה גורן חתמה באליצור רמלה, מי שאי פעם דמיין את זה קורה שיקום.

השחקנית הכי טובה שלא ראיתם – קיי.בי שארפ, הפועל תל אביב
שארפ הגיעה להפועל תל אביב אחרי הפגרה, אבל סנטרית הפועל שכחו להחתים כך שהעונה הטובה של שארפ הייתה קצת לחינם. שארפ (23, 1.75) היא שחקנית הניו יורק ליברטי בשנתיים האחרונות, רכזת אתלטית ומהירה אבל חושבת קודם כל על המסירה. גם בקבוצה כמו הפועל ת"א אחרי שמריאנה ראגוז עזבה, היה נדיר לראות את שארפ לוקחת זריקה רעה ודי שכיח לראות אותה מוותרת על זריקה טובה כדי להשלים עוד מסירה. עשרה משחקים בהפועל הספיקו לה כדי להתברג במקום הראשון ביחס האסיסטים לאיבודים בליגה, עם 2.7 אסיסטים על כל איבוד. היא הוסיפה גם 14.9 נק' למשחק ב-60.3% מהשתיים (שלישית בליגה) ו-35.9% מהשלוש.

מובילות הסטטיסטיקות של עונת 04/05:
זוהי העונה הראשונה בה ניתן היה למצוא ב'ספסל' את כל דירוגי הסטטיסטיקה במהלך כל העונה, ולכן אנו נותנים את הכבוד המגיע לכל המובילות.
  • מלכת הסלים – גוון ג'קסון, 23.4 נק' למשחק

  • מלכת הריבאונדים – דטרינה ווייט, 12.2 ריב' למשחק

  • מלכת ריבאונד ההתקפה – דטרינה ווייט, 4.9 למשחק

  • מלכת האסיסטים – לייני סלווין, 4.9 למשחק

  • מלכת יחס אס'/איב' – קיי.בי שארפ, 2.7

  • מלכת החטיפות – טאי דילארד, 3.1 למשחק

  • מלכת האיבודים – תמרה מור, 4.4 למשחק

  • הקלעית המצטיינת לשתי נקודות – ליקו ווילינגהאם, 63.6%

  • הקלעית המצטיינת לשלוש נקודות – ג'ואנה צופריש, 53.8%

  • הקלעית המצטיינת מקו העונשין – ראדה וידוביץ', 92.3%

  • מלכת החסימות – איינה ווקר, 2.2 למשחק

  • מלכת הדקות – קיי.בי שארפ, 38.8 למשחק

  • מלכת העבירות – סיוון בלליס, 3.9 למשחק


  • חמישיית המחזור
    בכל מחזור העונה בחרנו ב'ספסל' את כוכבת המחזור וחמישיית המחזור. לא פחות מ-47 שחקניות שונות נבחרו לחמישייה לפחות פעם אחת העונה, והיו לנו 19 כוכבות המחזור שונות. סיכמנו את סה"כ הבחירות ולהלן חמשת השחקניות שבילו הכי הרבה זמן בחמישיית המחזור של 'ספסל' העונה:
    צ'סיטי מלווין (7), שאמיקה כריסטון (7), לייני סלווין (6), דטרינה ווייט (6), טרייסי ריד (6)

    צילום - מוטי קלינגר






    כתבות אחרונות באתר
    Print



    ארכיון טורים
    יש אלופה"את הגשמת לנו את החלום"קרב אלופותומי דואג לשחקניות?האם יש קריטריונים למינוי מאמני נבחרת? נשות השנה האמיתיות"העמק הוא חלום"ככה לא מגדלים שחקניותשלוש בסירה אחתשחקנית מכוכב אחר1 - 1 או 3 - 0?ליגת הנשים: עונה אחת, עשרה סיפוריםקונגו, ישראל, וזו שבניהןפקטור או לא פקטור?ליגת העל לנשים - פריוויו 06/07אפקט דומינושגעון מרילנדפרסי העונה של 'ספסל' 05/06המתכון להצלחההזווית הישראליתחוזרים ללימודיםליגת העל לנשים - פריוויו 05/06העתיד כבר כאןנמאס להאלופה מסוג אחרבעקבות הגביע הקדוש - יומן מסעהחיים ברמלהיומן מסע - איסטנבולמניו יורק לישראלדברי המלכהצרות של עשיריםרמת השרון המתחדשת



    © כל הזכויות שמורות
    cker();