תמונות: איגוד הכדורסל



ד"ש מרומניה - ביום של העפלה לחצי גמר
שי ברק ,24/07/2014

לא רק סיקורי המשחקים. במהלך טורניר האליפות עד גיל 18, "ספסל" יביא לכם גם את הקולות, התחושות וכל מה שמסביב למשחקי נבחרת הנערות. וביום השני, אחרי הניצחון הענק על מונטנגרו 77:60 שהעלה את הנבחרת לחצי הגמר, טל יעקב עם הרגעים שלה מהאליפות, הטור של עדן פורת והיום שעבר על מאמני הנבחרת בשעה אחרי שעה.


הרגעים הגדולים – טל יעקב

רגע קשה
״לקראת רוב המשחקים באליפות לא ממש הייתי בלחץ, והיום במשחק ברגע שעליתי הרגשתי מאוד לחוצה, התקשתי להתרכז ודברים לא כלכך הלכו לי, נכנסתי לבעיית עבירות מוקדמת, מה שלא עזר לי להיכנס לעניינים. במחצית כל הבנות באו אליי ועודדו אותי, דיברו אליי בצורה כנה ואמרו שהן צריכות אותי וזה ממש ריגש אותי ועזר לי.
במחצית השנייה אמרתי לעצמי שזאת מחצית חדשה ומה שהיה במחצית הראשונה לא משנה, ולאט לאט הדברים התחילו להסתדר דרך פעולות בהגנה והמאמנים שהמשיכו להאמין בי״.


רגע מרגש
״במהלך ההמנון חשבתי על המצב בארץ ודירבנה אותי המחשבה שאנחנו מייצגות עם שלם. את המשפט האחרון שרנו בקול רם והייתה לי צמרמורת״.


רגע מרגש 2
״בסיום המשחק, כשהבנו בעצם שעלינו לחצי גמר, ראיתי את הבנות סביבי בוכות מאושר וגם אני בכיתי, הרגשתי גאה ומאושרת״.


הטיפ/המלצה לקראת מחר
״מחר יש לנו משחק מול קבוצה בין החזקות פה ואנחנו צריכות לבוא בלי רגשות נחיתות ומההתחלה לפתוח חזק, לשחק בביטחון ולהמשיך ולהתקדם לעבר המטרה שלנו״.



" ... וראיתי יציע מלא בכל ההורים של בנות ובאנשים מהקהילה היהודית ברומניה וזה לא מובן מאליו, כל התמיכה, הפרגון והאהבה שווים המון ונותנים כוחות להמשך" (עדן פורת)





"מה שרציתי לספר לכם..." - עדן פורת

"המשחק הראשון ב1-8 עבר בהצלחה גדולה. ניצחנו את מונטגנרו ועלינו לחצי גמר!! אין לתאר איזו הרגשה מדהימה זאת.
בזמן ההמנון הסתכלתי לעבר הקהל וראיתי יציע מלא בכל ההורים של בנות ובאנשים מהקהילה היהודית ברומניה וזה לא מובן מאליו, כל התמיכה, הפרגון והאהבה שווים המון ונותנים כוחות להמשך.
המשחק התחיל בהמון לחץ, התרגשנו מאוד לקראת המשחק והדקות הראשונות בעיקר היו דקות של השתחררות מהלחץ וכניסה לקצב המשחק. משם אי אפשר היה לעצור את הרצון והנחישות שלנו, גם אם לרגע מישהי יצאה קצת מהעניינים, לא עברה שנייה ומישהי דאגה להחזיר אותה לעניינים.
היום זה המשחק הראשון שאמא שלי צפתה במסגרת הנבחרת, בסוף המשחק היא באה אליי ואמרה לי שזה לא יאמן איך אנחנו משחקות מהר וביחד ושזה מרגש שלא אכפת לנו מי קולעת את הסל, אלא העיקר שהכדור ייכנס ושכל ההורים חושבים כמוה. התרגשתי לשמוע את הדברים האלה כי הם כלכך נכונים, ושמחתי שלא רק אנחנו מרגישות ככה, אלא זה גם נראה על המגרש וזאת הצלחה גדולה שלנו.
בסוף המשחק הגיע הניצחון המיוחל ופשוט קפצנו אחת על השנייה, בכינו, חייכנו ובעיקר היינו מאושרות.
הולכות לישון עייפות אך מרוצות ומחכות כבר למשחק מחר.





מתוך האליפות (תמונה: משלחת נבחרת ישראל לאליפות)


מבט מעיני המאמנים- יום שלישי לאליפות, שעה אחרי שעה.

לוח הזמנים בשלב השני של האליפות, העיר לנו פנים, שני משחקים בשעה 18:00, מה שאומר שאפשר לנהל סדר יום נורמלי ומדוייק.

בלילה, סיימנו את הכנת הוידאו.

08:00 אכלנו ארוחת בוקר. אפשר היה להרגיש את הדריכות באוויר.

08:30- וידאו - תדריך לגבי תרגילי ההתקפה של מונטנגרו, אישית ואזורית.

10:00 אימון, כרגיל בזמן שיש משחקים באליפות, 45 דקות. הכנו את האימון בקפידה. לשמחתנו, הבנות היו מרוכזות יותר מבדרך כלל. הספקנו את כל מה שרצינו. זה לא פשוט להעביר הרבה חומר מקצועי, עם מעט חזרות, ולצפות שהבנות יבינו ויזכרו את הכל.

12:00- אכלנו צהריים.

נותרו לנו 3 שעות וחצי עד תדריך הודיאו השני בו היה עלינו להכין גם מספר דברים שקשורים לטעויות שעשינו במשחק נגד דנמרק.
אני חייב לציין, שהרגשנו לחוצים ביום הזה, הלחץ של המשחק הגיע גם אלינו. לבנות אנו ממליצים לסמוך אחת על השניה שזה קורה, כדי לקבל ביטחון אחת מהשניה. לשמחתי, קיבלתי המחשה, הלכה למעשה לכלי חשוב זה. בזמן הפסקת הצהריים נגשה אליי עדי קינדלר, הספורטרפיסטית והעבירה לי מכתב אישי. המכתב ריגש אותי, ומייד, הלחץ ... נעלם.

15:30 - עשינו תדריך וידאו קצר וממוקד שהיו בו שלושה חלקים:
1. תקציר לגבי מונטנגרו, תכונות של שחקניות וטקטיקה.
2. דברים שצריך לשפר במשחק נגד אזורית, מהמשחק נגד דנמרק.
3. קליפ מוטיבציה - עם מהלכים טובים מהמשחק נגד דנמרק.

16:00 - הפסקת קפה, וב-16:30, יציאה למשחק.
בחדר ההלבשה, דיברנו קצת דברים טקטיים, אבל בעיקר דיברנו על מה שמאפיין אותנו לאורך כל הדרך, הנחישות, הביחד, החלק המשמעותי של כל הבנות בסיפור הזה. שיתפתי את הבנות ברגע המרגש שהיה לי בצהריים, וביקשתי מהן לתמוך אחת בשניה כל הזמן.

התחלנו את המשחק בהססנות, אך הלחץ שלנו עשה את שלנו וסיימנו את הרבע הראשון ביתרון משמעותי. ברבע השניה קצת נרדמנו, אבל הצלחנו לסיים את הרבע בהובלה. במחצית, בחדר ההלבשה, דיברנו על דברים טובים שעשינו, דברים שכדאי לתקן ועל העובדה, שבדרך כלל, הרבע השלישי זה הרבע שלנו. לשמחתנו, כך היה. לקראת הרבע הרביעי, ציינו שבדרך המונטנגרים מתעלים ברבע זה. לשמחתנו, הצלחנו לעצור אותם.

יש לנו תמיכה נהדרת ביציע מההורים, כל ההורים של כל השחקניות מעודדים ועוזרים לנו. הייחודיות של העם שלנו, שבאה לידי ביטוי בהרבה דברים שקורים בארץ במצב הקשה, באה גם פה לידי ביטוי. אין תחליף לביחד. אנו סומכים על הבנות ורוצים להמשיך עם ההצלחה. אנו כל הזמן עם חצי אוזן עם מה שקורה בארץ, מדברים על זה ומקווים לטוב.

לילה טוב מרומניה









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();