תמונות: איגוד הכדורסל



ד"ש מרומניה- בין חצי הגמר למשחק מכריע
שי ברק ,27/07/2014

הבלוג של הנבחרת. במהלך טורניר האליפות עד גיל 18, "ספסל" יביא לכם גם את הקולות, התחושות וכל מה שמסביב למשחקי נבחרת הנערות. אמש, נכנעה הנבחרת בחצי הגמר לאסטוניה 63:58. אופיר לביא עם הרגעים המשמעותיים שלה שחוותה, הטור של עדן פורת והיום שעבר על מאמני הנבחרת.
הערב -18:00 משחקים על כרטיס אחרון לדרג א'.
לחצו לתקציר וידאו של המשחק



הרגעים שחוויתי היום – אופיר לביא

רגע מאכזב
״אחרי ההפסד לאסטוניה בכמה נקודות הייתה לי תחושה של אכזבה והחמצה של הזדמנות היסטורית לשחק בגמר אליפות אירופה, ובכלל להבטיח את עליית הדרג, שזוהי הייתה מטרת העל שלנו״.

רגע מעודד
״למזלנו ניתנה לנו הזדמנות שנייה להילחם על העלייה לדרג א׳ במשחק על המקום ה-3. יש לנו פה צוות מדהים שיכין אותנו טוב, ובכלל תמיכה ענקית מכל הסובבים אותנו כולל כל ההורים של כל הבנות שמעודדים ונותנים הרגשה של בית״.

הטיפ/המלצה לקראת הימים הקרובים
״הדבר החשוב ביותר שאנחנו צריכות להביא למחר זה את האנרגיות המטורפות שיש לנו ואת המשחק הקבוצתי והמפרגן שאנחנו יכולות ויודעות לשחק״.


" לטביה קבוצה גבוהה מאוד, מבוססת על משחק פנים. אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים כדי לעלות. אנחנו רחוקים 40 דקות מדרג א', נעשה כל מה שנוכל כדי להגיע לשם." (נמרוד מיטל)





"מה שרציתי לספר לכם..." - עדן פורת

היום היה לנו משחק גורלי על הכרטיס לגמר ו..... הפסדנו.
כשחקנית בליגה ובנבחרות אני מכירה את ההרגשה הזו של הפסד, אבל הפעם זה אחרת. היינו כל כך קרובות ולא ראינו את עצמנו מפסידות את המשחק הזה, והחמצנו. החמצנו הזדמנות להיות במעמד נדיר של גמר אליפות אירופה לנערות. אבל כמו שכתבתי אתמול, ככל שעולים למעלה רוצים להגיע עוד יותר גבוה וזה נכון וטבעי אך הפעם זה לא הלך. החלטתי לאפשר לעצמי להיות הערב בבאסה, לתת לעצמי לעכל ולעבד את זה כדי שאוכל לעשות מחר בבוקר restart. המאמנים והביקורות חולקים לנו שבחים וכנראה שהם צודקים. אנחנו באמת מדהימות אחרת לא היינו מגיעות למעמד של פיינל פור. כעת נותר לנו להרים את הראש ולהשלים את המשימה לשמה הגענו.





מתוך האליפות (תמונה: משלחת נבחרת ישראל לאליפות)


מבט מעיני המאמנים – היום שהיה.

מהרגע שהגענו ל1-8, כל המשחקים שלנו יצאו בשעה 18:00.... מה שמאוד הקל על ארגון לוח הזמנים. השינוי היחידי יכול היה להיות בשעת אימון הבוקר.
בארוחת הבוקר, אפשר היה להרגיש באוויר את המתח לקראת המשחק החשוב. במהלך הצפייה בוידאו הבנות היו מאוד ממוקדות, עקבו בדריכות אחר השחקניות האסטוניות וסגנון המשחק שלהן.
מייד עם סיום הווידאו, יצאנו לאימון בוקר. כיוון שיום קודם לכן היה לנו יום חופש, ואימון ארוך יחסית, את כל החומר הטקטי, כבר ידענו, ולכן, לא היינו צריכים להעמיס על הבנות.

עם החזרה מהאימון, ארוחת צהריים והתארגנות למשחק. לירן ואני ניצלנו חלק משמעותי מזמן זה לסיום קליפ המוטיבציה בו עשינו הקבלה בין המשחק הקבוצתי של סאן-אנטוניו ספרס למשחק הקבוצתי שלנו. אנחנו לא מתיימרים להיות אלופות הWNBA, אבל תמיד שמחים ללמוד מקבוצות שמשחקות טוב ומהנה. לשמחתנו, הבנות, לאורך כל הקמפיין הולכות עם הסיפור של המשחק הקבוצתי ,של המסירה הנוספת.
בצפייה בקליפ ניתן היה לראות את ההתרגשות של הבנות, גם אנחנו התרגשנו.

לפני המשחק, דיברנו עם הבנות על הכיף להיות חלק ממסגרת תמימה כזו, על הכיף שבמשחק. הזכרנו להן שהן התחילו באתנה, המחזור הראשון, יחד עם רפי בוגטין ושרון זאבי. ביקשנו שיזכרו איך כיף היה ושינסו להיזכר בכיף כדי להוריד את הלחץ. הוספנו את החשיבות בלבצע דברים פשוטים, בסיסיים, כדי לקבל ביטחון.

המשחק התחיל עם הרבה לחץ, עם סלים קשים של האסטוניות, עם יד לפנים ובסוף שעון. קצת נרתענו מלחפש את המגע ולהוציא פאולים. נכנסנו למלכודת עם עצמנו, של חוסר ביטחון בהתקפה, וחוסר ריכוז בהגנה.
במחצית, דיברנו על הדברים האלה, נתנו כמה הנחיות טקטיות ויצאנו למחצית השניה. כל פעם הרגשנו שאנחנו בדרך הנכונה, יצרנו מומנטומים קטנים, אבל כל פעם, פעולה של חוסר ריכוז או עבירה מיותרת, החזירה את האסטוניות לעניינים. ברבע הרביעי, עשינו קאמבק גדול, אבל... שוב חוסר ריכוז. גם בדקות האחרונות עוד היה לנו סיכוי, אבל כנראה שזו לא היה היום שלנו. הבנות רצו, התאמצו מאוד, אבל זה לא יצא.

בחדר ההלבשה אפשר היה לראות את התסכול ואת האכזבה. סיכמנו את המשחק בשלושה משפטים והסתכלנו קדימה. דיברנו על דינמיקה של אליפות, על היכולת להתקדם מיום ליום, ולהשאיר את מה שקרה (ניצחון/הפסד) במקום הראוי. דיברנו על הזכות שיש לנו, להיות במצב של שתי הזדמנויות לעלות דרג. הזכרנו שזו המטרה שלשמה באנו לפה. אז גמר כבר לא יהיה, אבל לעלות דרג, אפשר, ובגדול.

עם החזרה למלון, לאחר ארוחת ערב שקטה, הבנות ביצעו ניתוח של המשחק שלנו, אנחנו התחלנו לעבוד על המשחקים של לטביה. חשבנו שיהיה נכון שהבנות תהיינה עסוקות בעשייה ולא בבאסה. כמו בכל יום מהרגע שהגענו לפה, המשחק יהיה בשעה...18:00.
לטביה קבוצה גבוהה מאוד, מבוססת על משחק פנים. אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים כדי לעלות. אנחנו רחוקים 40 דקות מדרג א', נעשה כל מה שנוכל כדי להגיע לשם







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();