צילום: FIBA.COM



"כל אחת מהשחקניות בנבחרת, עשתה התקדמות מדהימה"
שי ברק ,30/07/2016

כך אומרות מסילתי ו-וטורי. אחרי עוד יום של משחק טוב של הנבחרת הישראלית והפסד כואב בדקות הסיום ובהפרש נמוך, מגיעים היומיים האחרונים של האליפות ובהם כל הפסד שולח את הנבחרת לדרג ב' מכאן חייבים לנצח מחר את סלובקיה (14:00) וככל הנראה את צ'כיה בראשון. רגע לפני שוחחנו עם שתיים ממצטיינות המשחק נגד קרואטיה, צליל וטורי ורעות מסילתי וגם תגובות מהצוות המקצועי על המשחק והקמפיין עד כאן.

ביום שאחרי ההפסד לקרואטיה, הורגש תסכול בקרב שחקניות הנבחרת מגודל ההחמצה. שוב היינו שם מול נבחרת עדיפה עלינו פיזית ואתלטית, הצלחנו לשבש להן את המשחק, לנטרל משחק הפנים שלהן ולחזור מפיגור 14 ליתרון נקודה ברבע האחרון. אבל יותר מהכל ראינו שתי שחקניות, שנה ראשונה בנבחרת הנערות ושנה ראשונה בדרג א', לוקחות אחריות, עם הרבה ביטחון שומרות טוב ומגיבות בהתקפה מול נבחרת קרואטית חזקה מכל הבחינות. צליל וטורי, 174 ס"מ ביום טוב, הצליחה לעצור שחקניות בגובה 189 ס"מ ו-190 ס"מ, לקחת עליהן 8 כדורים חוזרים, מהם 3 בהתקפה ולקלוע 12 נקודות ב-63% מהשדה.

רעות מסילתי היא השחקנית השניה, החמיצה חלק מהאימונים עם הנבחרת כששיחקה בטורנירי 3 על 3, ולא זוכה ליותר מדי דקות במהלך האליפות, אבל בכל פעם שעלתה על המגרש דברים טובים קרו. היא החזירה את הנבחרת למשחק נגד לטביה והיום צלפה 2 שלשות עם המון ביטחון בדיוק כשהנבחרת היתה צריכה אותה, גם היא סיימה עם 8 נקודות ב-60% מהשדה. השתיים לא היו היחידות שהופיעו היום, משחק טוב גם היה לליאור הלוי ולאחרות, אבל נדמה שהשתיים מסמלות יותר מהכל את הדרך שעשו שחקניות הסגל בטורניר, מהפתיחה הקשה נגד טורקיה ועד להסתכל לקרואטיות בלבן של העיניים ולהרגיש שוות ליריבת דרג א' – אנחנו בדרך להרגיש שייכים, אנחנו צריכים להישאר דרג, השחקניות הן אלה שמוכיחות את זה.

בשיחה עם השתיים, אחרי המשחק עולה, שוב, תחשות הפספוס, "אני באמת חושבת שהיינו יותר טובות ומאד רצינו, אבל בדברים הקטנים לא היינו מרוכזות", סיפרה מסילתי, וטורי הוסיפה, "בגדול, מבאס, ששוב הפסדנו אחרי משחק טוב שלנו, אבל אין זמן להתעסק בזה, נראה וידאו על הטעויות שלנו ונתקדם למשחק הבא שאותו חייבים לנצח".


מה עושים כדי לנצח מחר?
מסילתי: אנחנו עד עכשיו עושות דברים טובים, מרגישות ביחד וכל סל שמישהי עשתה זה כאילו כולנו עשינו, וכל עצירה אותו דבר. לדעתי אם נצליח להביא את הרוח הזו גם מחר ונהייה שם במשחק ננצח. אנחנו החטאנו היום המון לייאפים ולא הצלחנו לקלוע מזריקות ומהלכים שאנחנו יודעות לבצע טוב, אבל בדרג א' ועם הלחץ, פחות עבד.
וטורי: זה חלק מהמשחק ולא תמיד יש לך שליטה על זה.


ברמה האישית, אתן עושות התקדמות מאד משמעותית באליפות ונראה שהשיא היה במשחק היום...
וטורי: אני באמת מרגישה שעשיתי פה סוג של למידה, בהתחלה אולי פחות הלך לנו אבל כשרואים את היריבות בוידאו, אז מתחילים להבין שהן שחקניות כמונו, גם אם יש להן יתרונות פיזיים עלינו, אבל גם יש להן חסרונות ואני מנסה ככל שאליפות מתקדמת לנצל את החסרונות ולהביא את היתרונות שלי. מתחילת הקמפיין אני מרגישה שיש דברים שהשתפרתי בהם ולמדתי לעשות, בעיקר בהגנה. לעזור, לשמור על הפוסט מול שחקניות 1.90 מ'. אולי זה נראה פשוט למי שמסתכל מהצד, אבל זו עבודה של 24 שניות בהגנה, לרוץ מבייסליין לבייסליין נגד שחקניות אתלטיות בהרבה מאיתנו, זה משהו שכדי לבצע אותו קרענו את עצמנו בשלושת החודשים האחרונים ואני רק מחכה לעונה הבאה שתתחיל ואעשה את כל אותם דברים גם שם.
מסילתי: אני גם חושבת שכל אחת מאיתנו באופן אישי, עשתה התקדמות מדהימה, כל הבנות, כשהרבה בפן המנטאלי. ההתמודדות שלנו במהלך השנה היא שונה ואז כשמגיעים לפה, עם התשוקה והרצון אנחנו מצליחות להוציא מעצמנו דברים בהתמודדות מול שחקניות יותר חזקות וגבוהות ולפעמים יותר מוכשרות, אז הכוח המנטאלי הוא זה שעוזר להוציא לפועל ומכאן אנחנו חייבות המשכיות לתהליך שהתחלנו, גם בליגה בעונה הקרובה. אם זה בקבלת ההחלטות, בחירת הזריקות, אני מרגישה שהתבגרתי הקיץ הזה, מההגנה שאני נותנת עד עכשיו אני פחות מרוצה אבל אני אמשיך לעבוד על זה ומקווה שאצליח להביא את זה לידי ביטוי במשחק מחר.
וטורי: מסילתי תורמת לנו המון מהאנרגיות שהיא מביאה לנבחרת ובפן המנטאלי.


הטורניר הזה נתן לכן ביטחון?
וטורי: לגמרי. חד משמעית.
מסילתי: אחרי שננצח.
וטורי: אני לא מסתכלת על זה לטווח הקצר, אלא הארוך וכשאתה מסכם את הטורניר אז יש ניצחונות ויש הפסדים ובסוף כשאתה עולה בהמשך הקריירה על המגרש אף אחד לא מסתכל מה עשית באליפויות הצעירות שלך, אלא מה אני עושה עכשיו ובמה השתפרתי. זה לדעתי יותר חשוב.



תגובות נוספות אחרי המשחק:
טל נתן, מנהל האגף המקצועי שמלווה את הנבחרת מהיום הראשון של הטורניר, סיכם עד כאן, "אני חושב שראינו למידה גדולה מאד של השחקניות בנבחרת. המשחקים נגד איטליה, לטביה וקרואטיה הראו לנו שאנחנו יכולים להתמודד ברמות האלה אבל כמעט אסור לנו לטעות, אנחנו משלמים על כל שגיאה, קטנה וגדולה, במזומן, מחיר יקר מדי. ברגע שנעשה גם את הלמידה הזו, כי טעויות הם חלק מהמשחק, נוכל להתקדם עוד שלב אחד ואז הכדור יפול בצד שלנו ונהיה פחות מאוכזבים.
הבנות מתאוששות ממשחק למשחק מהר ומגיבות מצוין להוראות של הצוות המקצועי. המעבר הזה בין סוף המשחק לתחילת הבא, יהיה מפתח ביום שבת וראשון. אנחנו נעשה הכל בשביל להישאר בדרג א', אבל אני כבר את המסקנות לגבי דרג א' ו-ב' הסקתי מזמן. יש מצב שבדרג ב' יש 4-6 קבוצות שיכולות לשחק בדרג א' וכמה קבוצות בדרג א' שבשנה ספציפית יכולות להיות חלק מדרג ב'.
אנחנו לא 1-8, למרות שהיינו קרובים מרחק מהלך משם, אבל אנחנו שווים 2 ניצחונות שמקווה שיגיעו בשבת וראשון. כרגיל, אני סומך על הצוות המקצועי והבנות לקראת סוף השבוע שמחכה לנו ובטוח שכולם יעשו את המקסימום".

נמרוד מיטל, מאמן הנבחרת אמר אחרי המשחק: "אנחנו הצלחנו להתאושש בצורה טובה אחרי יום חופש ולהגיע עם המון אנרגיות למשחק נגד קרואטיה. אמנם המשחק לא נגמר בניצחון אבל הגענו מוכנים אליו. אנחנו נעשה את אותו תהליך גם לקראת המשחק מחר נגד סלובקיה, רק בלי יום חופש ובזמן קצר של 24 שעות. נגיע במוכנות הכי גבוהה שיש, נגד נבחרת אנרגטית אבל פחות מוכשרת מקרואטיה. נבחרת שבהחלט מסוגלים לנצח וחובת ההוכחה עלינו. אם רוצים להישאר בדרג א' אנחנו חייבים לנצח נבחרות ברמה הזו.


אתה מרוצה ממה שראית היום מהבנות?
אני מוריד את הכובע בפני השחקניות ה"חצי גבוהות" שלנו, צליל וליאור, שדפקו הופעה. רעות שממשיכה להראות אופי בעליה מהספסל ותרמה היום בסלים חשובים ואני מקווה שמחר יצטרפו גם הגארדיות שמצפים מהן להוביל את הנבחרת.


אחת הסיבות אולי להפסד היא ההסתבכות שלנו נגד ההגנה האזורית של הקרואטיות...
זה לא רק היום. לצערנו הרב במהלך משחקי ההכנה כמעט ולא יצא לנו להיתקל בהגנה אזורית ובאימונים לתרגל בגודל שלך זה משהו אחר. סוג האזוריות שאנחנו שומרים מתחכמות כך שלא יוצא לנו לתרגל מול אזוריות "רגילות". אין לי ספק שזה צריכה להיות נקודה למחשבה לקראת הקמפיין הבא.


חשבת שיומיים לסוף הטורניר נהיה בסיטואציה המלחיצה והקריטית הזו?
אני חשבתי והאמנתי שנהייה בין 1-8 הנבחרות, לשם כיוונתי מההתחלה, אבל איפשהו מאחורה הבנתי שזה יכול לקרות, כי הרמה שלנו היא לא 1-8, אבל הסיטואציה היתה יכולה להוביל אותנו לשם. יש גבול דק ברגע שמפסידים במשחק מספר 4, אז קשה להגיע לעוד שיא במשחק מספר 5 ואני גאה במוכנות של השחקניות ואיך שהופיעו היום והתרוממו מההפסד נגד לטביה.


רגע לפני 2 המשחקים האחרונים, אתה מרוצה ממה שעברנו עד כאן?
מהרבה מאד דברים, כן. באופן עקרוני, אם אני משווה את הנבחרת הזו לנבחרת של הקיץ שעבר אז אני הרבה יותר מרוצה מהיכולת של השחקניות להתמודד ברמה הזו של דרג א'.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();