"איך יגמר נגד צ'כיה? יהיו חגיגות"
שי ברק ,31/07/2016

רגע לפני שהאליפות מסתיימת מחר במשחק מכריע על דרג א', (14:15), השיגו הנערות ניצחון גדול שנותן קצת סיבות לחייך לקראת המבחן האמיתי - צ'כיה. כמו שאמרו רוטברג, סער, פלג פלץ והלוי, כבר חודשיים אנחנו מתכוננות לרגע הזה, המשחק המכריע ועכשיו צריך לתת הכל. קצת תגובות מהניצחון ומבט על השבוע שחלף בראיון מהמלון בשופרון.

הניצחון של נבחרת הנערות על סלובקיה, יכול בטעות להילקח כמובן מאליו. בכל זאת, זו לא רוסיה או ספרד... "בסך הכל" סלובקיה. אז ה"בסך הכל" הזו מדורגת במקום 25 בעולם, נבחרת הנערות של ישראל, שמדורגת 61 בעולם, ניצחה אותה. זה היה ניצחון של אופי, אבל גם של כדורסל גדול. של התעלות כשעדן רוטברג עם 19 נקודות בדרג א', נוגה פלג פלץ עם 60 אחוזים מחוץ לקשת ודור סער עם שורה סטטיסטית מרשימה 13 נק', 7 אס' ו-6 כ"ח. זה קורה כשהכל מתחבר, שחמישה משחקים בדרג א' מביאים את השחקניות הישראליות למקום שסלובקיה היא "בסך הכל" עבורן. שהגארדיות הישראליות מתעלות על האירופאיות ומביאות אותנו מרחק ניצחון מלהישאר בדרג א'.

אחרי הניצחון המרשים, ביקשנו לשמוע חוויות משלוש השחקניות המרכזיות שהיו גיבורות הניצחון, איך זה קרה דווקא עכשיו, מה זה אומר הלאה וקצת על קור הרוח המדהים שהפגינה רוטברג בשיא המאני טיים של משחק ההכרעה ודייקה מהקו 3 פעמים כשכל הלחץ של גורל הטורניר על כתפיה.


מה עבד יותר טוב היום מבמשחק נגד קרואטיה?
פלג פלץ: היתה לי שיחה אישית עם לירן (בר-אל, ע.מאמן הנבחרת, ש.ב.), שעזרה לי לכוון דברים. סלובקיה זו קבוצה עם סגנון משחק מאד אחר ובסופו של דבר קליעה היא גם עניין של יום ומה שלא נכנס מול קרואטיה, כן הצליח היום. לא עשיתי משהו שונה ב-24 השעות שבין המשחקים, זו ההבנה של כולנו שזה משחק של עכשיו או לעולם לא ואם לא נבוא למשחק הכי טובות שאפשר נרד דרג.
סער: באתי היום בגישה יותר משוחררת, לשחק כמה שיותר משוחרר וככל שהמשחק יתקדם תפסתי יותר ביטחון, היו שלבים שלא שיחקנו טוב אבל אני שמחה שבסוף הצלחנו לנצח, כי גם ידענו שאם לא ננצח זה גמור, אז השתדלתי לבוא רגועה ואני שמחה שהכדורים נכנסו.


יש לך אוויר גם למשחק מחר?
סער: בטח, גם אם לא היה, הייתי מוצאת. אבל יש לי מלא אוויר


כמה גדול הניצחון היום?
פלג פלץ: גדול, מאד חשוב ונותן ביטחון שאפשר להשלים את המשימה בסופו של דבר. עברנו לאורך האליפות בין מטרות שהצבנו לעצמנו, ממטרה קטנה למטרה קטנה אחרת ופספסנו בקצת וכשמצליחים מטרה קטנה קבוצתית זה מוסיף לביטחון ומקרב אותנו ליעד. הכוונה גם לניצחון היום אבל גם להתקדמות הכללית כשכל משחק אנחנו רואים מישהי אחרת שמצליחה להתעלות ולהגיע ליכולת שלה ולרמה שלה וגם ברמה הקבוצתית, כל מיני דברים שדיברנו עליהם- ניצול של יתרון נגד גבוהות ל'פינג-פונג' והקליעה שלנו מבחוץ, דברים קטנים שהצוות הציב לנו.


כמה זה היה קשה או מסובך המשחק היום? כי אנחנו מדברים על ניצחון, אבל זה כמעט הסתיים גם בהפסד, אם לא המהלך המנצח...
סער: היו שלבים שהמשחק היה בידיים שלנו והיינו צריכות לברוח להן באיזשהו שלב, המומנטום היה אצלנו אבל איכשהו הן הצליחו לחזור ואני ממש שמחה שעדן קלעה את הזריקות עונשין בסוף. אנחנו נופלות לפעמים בדברים קטנים כמו איבוד או החטאת לייאפ שהופך לסל כל בצד השני והמומנטום מתהפך. אנחנו עוברים על הדברים מנתחים אותם בוידאו ומנסים ללמוד כדי להשתפר שזה לא יקרה שוב.
פלג פלץ: אני חושבת שזה גם הרבה עניין של נסיון. כי כשמצליחים להגיע להרבה מעמדים כאלה ומשחקים ברמות הגבוהות, אז באיזשהו שלב אתה נהיה הרבה יותר קר רוח וכשאתה מסתכל על משחקים של ספרד, צרפת ואיטליה אתה רואה שגם בתחילת המשחק וגם בסופו הן הרבה יותר נינוחות ולנו הרבה יותר קשה ומעורפל איך להתמודד עם הסיטואציה הזו כי אין לנו הרבה ממנה. השנה היה מדהים עם 2 טורנירי הכנה שעזרו לנו להתכונן, אבל עדיין ניכר ההבדל בנסיון הבין לאומי ולנהל את הסיטואציות האלה ברמות הגבוהות באירופה.
רוטברג: אנחנו יותר טובות מהן, גם ברמת הכדורסל ובכלל אני חושבת שאנחנו עדיפות עליהן, אבל מה שקרה בדינמיקה של אליפות ושל משחק....


בסופו של דבר אחרי כל זה, את ניצחת את המשחק.
רוטברג: עשינו את זה כקבוצה, ממש לא אני לבד. אבל בסוף... וואו, אני עדיין בהלם, אבל בשניות הכדור הגיע אלי וזהו, זה היה מתבקש, עשו עלי את העבירה וניצחנו.


דיברנו לפני כמה ימים על כך שאת נכנסת למשחק ברבעים המתקדמים ולא מצליחה להביא את היכולות שלך מהפתיחה והיום 11 נקודות עד המחצית , מה השתנה?
רוטברג: אמרתי לעצמי שאין לי מה להיות בלחץ, שהכל בסדר וזה עבד, הצלחתי להשתחרר ופתחתי טוב...


היום בשלב הזה של הטורניר אנחנו מבינים שאנחנו יכולים להתמודד מול יריבות דרג א' ולא להתנצל על זה? שדרג ב' הוא משהו שצריך לעלות ממנו?
פלג פלץ: אני חושבת שהוכחנו בטורניר שאנחנו מסוגלות להתמודד עם כל יריבה, גם בטורנירי ההכנה נגד צ'כיה וצרפת ופה באליפות, היינו מאד-מאד קרובות והוכחנו שאנחנו ברמה. אז כן, אנחנו מתמודדים והצבנו רף חדש.
רוטברג: אני חושבת שהפתענו פה לא מעט קבוצות, הן לא ציפו שנראה יכולת כזו. הם חשבו שישראל הן עוד סתם קבוצה והפתענו את היריבות שלא היו מוכנות אלינו.
פלג פלץ: להיות פה זה לא מובן מאליו בכלל והרבה יותר קשה לשחק רק גארדיות, אבל המלחמה שלנו והנשמה שלנו מצליחו להביא את האקסטרא שחסר לנו.


מה יהיה מחר נגד צ'כיה?
ליאור הלוי: יהיו חגיגות. אנחנו מאמינות אחת בשניה, אנחנו נעמוד במשימה הזו ביחד. זה לעשות סוויצ' וליישם את כל מה שאתה עשית עד היום.
סער: אני חושבת שאם אנחנו נבוא מרוכזות ומדויקות, אנחנו מנצחות את זה.
רוטברג: ניצטרך להביא את כל מה שלמדנו למשחק אחד, מכריע.


במהלך הראיון המשותף ביקשה עדן רוטברג, לספר על הלוי, "לא הכרתי אותה מספיק מקרוב בליגה, כי היא שיחקה באקדמיה ואני בקבוצות אחרות ועכשיו כשאני איתה בנבחרת, אני מגלה דברים שהיא מסוגלת לעשות מהוצאת כדור מהירה קדימה, מסירות קוסט טו קוסט, יש לה יכולות מדהימות". רגע לפני שהטורניר נגמר וכשדיברנו עם רוב שחקניות הנבחרת, זמן להכיר גם קצת יותר את הלוי, שנתנה טורניר נהדר מבחינה הגנתית ולקחה בממוצע 4 כ"ח על הסנטריות האירופאיות שגבוהות ממנה ב-15 ס"מ ומעלה -


איך הטורניר בשבילך מבחינה אישית?
חדש בשבילי. לא התמודדתי עד היום עם דברים כאלה, יש פתאום גבוהות במימדים שלא הכרתי קודם, זה חדש ומאתגר מאד. מבחינה אישית אני הרגשתי שיפור והתקדמות ממשחק למשחק, אולי מלבד האחרון, אבל יש גרף של למידה והתנסות בדברים חדשים. אני מרגישה שאני מצליחה להקשות עליהן, בעיקר באנרגיות ולחץ שאני יכולה לייצר עד שהן מבקשות חילוף, ההבדלי גובה הם ברורים, אז נשאר לי להביא דברים אחרים כדי להתמודד איתן. אני למדתי הרבה על עצמי בטורניר הזה, גם דברים לעבוד עליהם לשנה הבאה.


מה את מביאה למשחק שלך בשביל להתמודד?
אני בעיקר מנסה לשחק חכם, הזריזות כשחקניות נמוכות יותר, הרצון והעבודה הקבוצתית.


ואיזה דברים את לוקחת איתך כדי לעבוד עליהם בשנה הבאה?
להוסיף יכולות קליעה, מהפינה למשל. להוסיף חסימות, פלאשים ואלמנטים נוספים שרוצה לתת עליהם דגש כדי לשפר את היכולות שלי.




משחק חכם, הרצון והעבודה הקבוצתית הם הכלים נגד האירופאיות הגבוהות (ליאור הלוי מסכמת שבוע של אליפות)



"ווינר זה מי שמתעלה ברגע השיא והיום הבנות היו ווינריות" - הראיון עם נמרוד מיטל


כמה ווינריות יצאו הבנות היום. הניצחון היום כששוב משחק צמוד וניצחון בשניה האחרונה – זו ווינריות?
לגמרי ווינריות, להגיע למצב שאתה מפסיד חמישה משחקים ברצף ולהתמודד עם מה שאנחנו מתמודדים, אם אין לך בנות שאין להן את האופי אתה לא יכול לנצח. בתיאוריה אפשר להגיד שהיינו יכולים לגמור את זה קודם, אבל כשאתה מגיע למשחקים כאלה במאני טיים, תסתכל על תוצאות אחרות בטורניר ותראה מה קורה פה. דור היא ווינרית בסל שקלעה, להיות קרות רוח ב-2.7 שניות על השעון ולהגיע למצב של הזריקה של עדן, כשאתה כבר בטוח שאתה מפסיד, מה יותר ווינרי מזה? וביום שהגבוהות שלך פחות טובות... מה זה ווינר? מי שמתעלה ברגע שיא. אז באו היום הבנות ועשו את זה. זה שסלובקיה לא הנבחרת הכי טובה פה, זה לא קשור, וגם אי אפשר לזלזל בהן בוא נסתכל מאיזו נבחרת הגיעו ליורוליג, נסתכל על המסורת והתרבות, אנחנו והם לא באותו מקום.


הניצחון הזה מביא איזשהו שינוי?
בתחושה ובביטחון בטוח, כיוון שגם במשחקים האחרונים שהיינו קרובים, גם היו מצבים שחזרנו והובלנו ובסוף לא הצלחנו, עכשיו יש לך ביטחון שגם כשאתה בפיגור אתה יכול להפוך את המשחק ולנצח אותו וזה השינוי היום.


דיברנו כל הטורניר על למידה, היום ראו את התוצאות שלה או שזה יום קליעה טוב?
בהחלט. רמת הביצוע בהתקפה היתה הרבה יותר טובה, הצלחנו להיות הרבה יותר מדוייקים במהלכים שלנו בהתקפה ובהשוואה למשחק הקודם שלנו נגד קרואטיה שעשינו עבודה רעה מאד בהגנת מעבר, היתה רמה הרבה יותר טובה. עשינו פחות פאולים. דור ועדן הגיעו נהדר היום ואנחנו מקווים שמחר גם הן, גם הגבוהות וכולן יגיעו ומבחינתנו יהיה סיכום נהדר לאליפות כשכולן יופיעו.


כמה משפיעה העייפות לקראת המשחק מחר?
היא משפיעה מאד בעיקר על מי ששיחקו הרבה דקות. אנחנו נצטרך להיות חכמים בעיקר בחצי הראשון, לתת להן זמן אוויר לפי איך שהמשחק מתפתח. חד וחלק משפיע.


צ'כיה זו היריבה הכי קשה שאפשר היה לקבל בשלב הזה.
נכון. את ההגרלה אנחנו לא קובעים, אנחנו מגיבים למה שיש. צ'כיה טובה יותר מסלובקיה זה בטוח, גם מהולנד, ברמה של קרואטיה ואם אנחנו רוצים להישאר דרג צריך לנצח נבחרות טובות, זה לא דרג שיש בו נבחרות בינוניות מינוס שאפשר לעשות עליהן "וי". שנה שעברה היתה נבחרת אחת כזו, אסטוניה, השנה אין וכדי להישאר דרג צריך לנצח מעצמות. במשחק אחד הכל יכול להיות, אתה יכול לברוח, אתה יכול לקבל בראש ולתחושתי המשחק יהיה צמוד ומי שיהיה יותר חכם במאני טיים ינצח.


רגע לפני שהטורניר נגמר לכאן או לכאן, אתה מרוצה?
אני מאד מרוצה. כיוון שכמו שכבר יצא לי לומר לך, אנחנו מצליחים להתמודד יפה מאד נגד חלק מהקבוצות שמשחקים מולן, רואים פה התקדמות של בנות תוך כדי האליפות והרבה חומר ללמידה שיכולים לקחת אותו וכמו שדיברנו לפני יומיים, היינו מרחק מהלך מלהגיע לרבע גמר. גם אם אני בבאסה שלא הגענו זה לא הדבר הגדול ביותר, אני מאד מקווה שננצח מחר ונשאר אבל ברמה האישית אני מסתכל על הדברים אחרת, מבחן התוצאה חשוב לי אבל לא החשוב ביותר וזה גם מה שמשודר לבנות, אתה שומע את זה כל הזמן ואנחנו מאמינים בזה לאורך כל הדרך ושזה גם מה שיעזור לנו לנצח ולהישאר.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();