שירה עתיר, הפעם השלשות לא הספיקו (FIBA.COM)



קדטיות: למרות ההפסד כלום לא גמור
שי ברק ,13/08/2016

אחרי 5 ניצחונות רצופים נכנעה הערב נבחרת הקדטיות לרומניה. המשחק שהיה על הכרטיס הראשון הסתיים בהפסד בתום משחק צמוד. בריחה של רומניה ברבע האחרון הובילה לקאמבק של עתיר (15 נק') וקסטן רז (14 נק') אבל בניגוד למשחק אמש, היה הפעם מאוחר מדי ולא מספיק. כעת, כמו בתחרויות הג'ודו יקוו הקדטיות לעשות מעשה ג'רבי וששון ולעלות לפודיום (ולדרג א') עם מדליית הארד. מחר 17:15 תנסה הנבחרת לסגור מעגל מול ההולנדיות שנכנעו לרבע אחרון מטורף של פולין.

נבחרת הקדטיות ישראל 52 - נבחרת הקדטיות רומניה 63

זה היה קרוב, אבל רחוק, הנבחרת פתחה את המשחק מצוין (כרגיל), נקלעה לפיגור ברבע השני (התרגלנו) וחזרה כמו גדולה למשחק ברבע השלישי (38:37), אבל הרומניות בדחיפת הקהל הבייתי הצליחו לעלות ליתרון דו ספרתי ולא לשמוט אותו גם כשהנבחרת הישראלית בעוד מטווח שלשות חזרו עד 54:49 כשלוש דקות לסיום. כעת הנבחרת חייבת להשאיר את ההפסד מאחוריה ולהפוך אותו לחסר משמעות עם הניצחון במשחק שיגיע מחר ויכול לסדר את הכרטיס האחרון והמיוחל לדרג א'.

הנבחרת הישראלית הגיעה למשחק עם חמישה ניצחונות רצופים, כולל ניצחון ענק על יוון כשחזרה בדקה האחרונה מפיגור 8 עד ליתרון 2 וניצחון אחרי הארכה, 56:51. רומניה מהמקום השני בבית הנחילה לפינלנד הפסד ראשון בדרך לחצי הגמר, הרומניות איבדו יתרון 14, אבל שמרו על הניצחון בשיניים 55:53 והעפילו גם הן לחצי הגמר. על הבמה המרכזית מול קהל רומני ישחקו השתיים על העפלה לגמר, העפלה שמבטיחה את דרג' א'.

9-0 בפחות משתי דקות. נבחרת הקדטיות הוכיחה באליפות שיודעת לפתוח טוב את המשחקים והיכולת הלכה והשתפרה ככל שהתקדמה האליפות ואת המשחק הזה פתחה טוב מכולם, כהמשך לסיום המשחק נגד היווניות, פתיחה חזקה במיוחד מול קהל רומני בייתי. השחקניות שלנו לא התרגשו והגיבו טוב ללחץ, אנגל, פתחה, גיטצ'נקו המשיכה וקסטן רז המשיכה את היכולת הנהדרת שלה ועם חמש נקודות רצופות העלתה את הנבחרת ליתרון מדהים. רומניה ניסתה לחזור והתקרבה עד 11:6, אז צללה פנימה שלשה של שירה עתיר, 14:6 באמצע הרבע. הדקות הבאות היו חלשות יותר, 3 דקות ללא נקודות הסתיימו בשלשה שניה, מאסיסט של קארש, של הקפטנית, שירה העתיר, שחזרה לכושר מתחילת האליפות והרומניות שניסו להתקרב, הצליחו במעט עם שלשה של פראו סמוך לסיום הרבע הראשון 17:14, ברבע ראשון טוב.

פתיחת הרבע השני הביא לשינוי במשחק. 4-0 רומני, קבע יתרון ראשון לנבחרת המארחת, 18:17. מאותו הרגע המשחק ניצמד. סלס השוותה, עתיר קבעה שויוון 20 אחרי עונשין רומני. את יתרון השיא הראשון שלהן, קבעו הרומניות 6 דקות לחצי, 25:20, קסטן רז בשלשה סגרה ואנגל השוותה והנבחרת הישראלית הראתה שהפעם לא נותנת לפתיחת הרבע השני לסבך אותה, אבל גם הרומניות הגיעו מוכנות עם הסטטיסטיקה ולא נתנו לנבחרת שלנו לפתח מומנטום, פראריו בשלשה החזירה את יתרון החמש דקה וחצי לסוף הרבע, 30:25, גרזון התקרבה ואת הרבע סגרו רומניה כשיצאו מפסק זמן עם תרגיל לאורבן, 33:27 בהפסקה. סה"כ מחצית טובה ואופטימית למרות הפיגור. דומיטרסקו שמובילה את הקבוצה רק עם 3 נקודות בסל שדה בודד, הנבחרת הישראלית שקולה בכדורים החוזרים 19-18 למרות הנחיתות בגובה וכשהשלשות של שלוש והנקודות של קארש יצטרפו המשימה בהחלט אפשרית.

המחצית השניה נפתחה טוב. הנבחרת הישראלית עשתה הגנה טובה בדקה הראשונה וקארש סחטה עבירה שלישית מאורבן, הבולטת בשורות רומניה. שלוש הדקות הראשונות המשיכו להיות צמודות, הנבחרות החליפו ביניהן סלים וההפרש נשמר, כשרומניה מעט טובה יותר אבל הזריקות מחוץ לקשת הלכו החוצה והנבחרת הישראלית נשארה קרובה. הלחץ התחיל לדבר ככל שחלפו הדקות שבמשך דקות ארוכות הקבוצות לא הצליחו לייצר נקודות וחמש דקות בתוך הרבע עדיין 4-3 בלבד. אבל הנבחרת שלנו לא צריכה 6 דקות, היא רוצחת בשניות. תוך דקה וחצי שלשה שלישית של עתיר והראשונה של שלוש שהגיעה אחרי נקודות של סלס ומהפך מדהים, 38:37 כאילו רומניה לא הוליכה במשך 15 דקות. תסריט יוון חוזר? רומניה הצליחה לעצור את הריצה הישראלית בנקודות מהקו, פראו הוסיפה סל שדה אליו ענתה שלוש, 41:40, אבל בדקה וחצי האחרונים של הרבע רק פראו עוד הצליחה לייצר נקודות ובסוף הרבע 43:40. צמוד-צמוד.

עם פתיחת הרבע האחרון ביצעה סלס עבירה מהירה, רומניה דייקה רק פעם אחת ומהצד השני הגיבה רוט עם הנקודות הראשונות שלה במשחק, 44:42, 9 דקות לסיום. הדקות הבאות היו קשות, הלחץ השפיע, הנבחרת איבדה כדורים, הזריקות לא נכנסו ורומניה טיפסה עד 50:42, 6 דקות וחצי לסיום. עבירה על זריקת שלוש של עתיר תורגמה לנקודה ועצרה את הריצה הרומנית. מי שלצערנו הגיעה למאני טיים זו דומיטרסקו עם 6 נקודות ברבע העלתה את הנבחרת שלה ליתרון 52:43. אבל גם אצלנו יש מנהיגה לדקות המאני טיים, קסטן רז איפסה את הידית וענתה עם שתי שלשות גדולות 54:49, ההפרש קוזז ורומניה הזעיקה פסק זמן, 3 דקות וחצי לסיום. אורבן חזרה לשחק ועזרה לנבחרת שלה לעלות ליתרון שיא, דו ספרתי 60:49, דקה לסיום. שירה עתיר עוד ניסתה לעשות מעשה יוון עם שלשה, אבל לא נותר מספיק זמן על השעון, מהקו רומניה עשתה את העבודה והנסיון לשלשות מהירות לא נכנסו ובסיום, אחרי מאבק הרואי רומניה משיגה את הכרטיס הראשון לדרג א'.

כעת הנבחרת הישראלית תחכה לנבחרת המפסידה בין פולין להולנד. את ההולנדיות אנחנו זוכרים מתחילת האליפות, משחק שעמדנו בו בכבוד וכמעט יכלנו להן, האם זו תהיה סגירת המעגל עם הכרטיס השלישי. תשובות בהמשך הערב.


קלעו לנבחרת הקדטיות:
שירה עתיר 15 נק', 1 חט'
אופיר קסטן רז 14 נק', 5 כ"ח, 4 אס', 4 חט'
תמר אנגל 6 נק', 1 כ"ח, 2 אס', 3 חט'
עידן שלוש 5 נק', 1 כ"ח, 1 אס', 1 חט'
אלכס גיטצ'נקו 4 נק', 1 כ"ח, 1 אס', 3 חט'
גאיה סלס 3 נק', 4 כ"ח, 5 אס', 2 חט'
איילה רוט (6 כ"ח, 1 אס', 1 חט') וליאור גרזון (3 כ"ח, 1 חס') 2 נק' כ"א
דניאל קארש 1 נק', 2 כ"ח, 2 אס', 1 חט'



נבחרת הקדטיות פולין 66 - נבחרת הקדטיות הולנד 59

הרבע הראשון התנהל בקצב מטורף ובלי הרבה הגנות, היתרון החליף ידיים כמעט מדי התקפה כשאף אחת מהקבוצות לא הצליחה לברוח ליתרון הגובה מ-4 נקודות ואת הרבע סיימה פולין עם נקודות ויתרון 20:19. מהרבע השני ההולנדיות נטלו את ההובלה, עלו ליתרון 28:22 ושמרו על הפרש שנע סביב חמש נקודות ושוב פולין סגרו את הרבע בנקודות והצליחו לרדת להפסקה בפיגור נוח 32:29. שלוש דקות לכך לנבחרות למצוא את הטבעת ברבע השלישי והראשונות שעשו את זה היו ההולנדיות משם הן רצו עד יתרון דו ספרתי 41:31 באמצע הרבע ונראו מצוין. הפולניות לא ויתרו, התקרבו עד מינוס חמש (44:39) אבל הפעם הולנד סגרו את הרבע טוב יותר וירדו ביתרון 46:39 לקראת הרבע האחרון.

הרבע האחרון היה פולני לחלוטין עם 27 נקודות בהתקפה! תוך שלוש דקות השוו את התוצאה 48:48. הולנד עוד חזרו ליתרון שלוש אבל משם פולין הגיבה, עלתה ליתרון 57:54 ולא שמטה את היתרון עד לסיום.

את ההולנדיות אנחנו מכירים מצוין, התמודדו נגדן היטב עוד בתחילת הטורניר, מאז הנבחרת השתפרה, התחברה ועכשיו המאני טיים של הטורניר לענות להולנד ולהוכיח שאנחנו שווים דרג א'.












כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();