שמרו על הכסף
ספסל ,20/08/2016

אחרי אליפות טובה, הקדטים לא יכלו לרוסיה החזקה ששלטה במשחק והובילה מהדקה ה3 של המשחק ועד הסוף. הרוסים פתחו פער דו ספרתי כבר ברבע הראשון ממנו ישראל לא הצליחה לחזור, והפסידה 82:76. 21 למצטיין הטורניר של ישראל עידן אלבר שנבחר גם לחמישיית הטורניר, 14 לגיא פלטין ו13 לתומר לוינסון.

כשחגיגות העליה מאחוריהם, נבחרת הקדטים רצתה ללכת צעד אחד קדימה מההישג של לפני שנתיים, והפעם לזכות בזהב. לשם שינוי הפתיחה של הנבחרת היתה טובה, אבל כשהרוסים התחילו לרוץ לא היה ניתן לעצור אותם. רבע ראשון קטלני של הרוסים נתן להם יתרון דו ספרתי שנשמר כמעט עד הסיום, כשגם קאמבק של הדקות האחרונות שהביא את ישראל למינוס 5 בלבד לא הספיק. נשק השלשות שניצח לקדטים את חצי הגמר פגע בהם הערב מהצד השני (8 כאלה), כשהשליטה הרוסית הורגשה גם בריבאונד (51-36).

למרות ההפסד, הקדטים עמדו במשימה של לעלות לדרג א' וגם מבחינה אישית השחקנים הצעירים הראו פונטציאל עצום להמשך הדרך. עידן אלבר שהיה מצויין בטורניר והיה שם במאני טיים נבחר בצדק לחמישיית הטורניר. בקיץ הבא לישראל סוף סוף יהיו 3 נבחרות בדרג א' (במידה כמובן ונבחרת הנוער שהאליפות שלה נדחתה לא תרד), הישג שלא ראינו די הרבה זמן.

ישראל - רוסיה 82:76
תומר לוינסון פתח מצוין את המשחק עם סל אחד בצבע וסל אחד מחוץ לקשת ויחד עם אלון דרוקר העלה את ישראל ליתרון 4:7. המשחק המשיך בקצב מהיר והרוסים עם 2 שלשות הפכו ל12:9. הרוסים המשיכו לזרוק מבחוץ ובעוד ההתקפה הישראלית בעיקר מחטיאה ברחו ל22:11 לפני שדניאל גוט מיהר למזכירות לבקש פסק זמן. איתי מושקוביץ ואופק מלכה נזרקו למערכה וקטעו את בצורת הסלים של ישראל וגם ההגנה התחילה "להרביץ" וההפרש מצטמצם, 24:19 לרוסיה. הרוסים גם הם הלכו לטיים אאוט, וחזרו ממנו עם ריצת 6-0 בדרך ל30:19 בסוף הרבע הראשון. בדומה לחצי הגמר, גם הפעם רזיאל חיון נכנס למשחק עם שלשה והכניס קצת רוח בהתקפה הישראלית שרצה 0-7 ועשתה קולות של חזרה למשחק, אבל זה לא הרשים את הרוסים שהמשיכו לשלוט בקצב וברחו שוב ל49:34. נקודות של אלבר בדקה האחרונה הצליחו למזער נזקים, וזה "רק" 49:37 בהפסקה.

שליטה כמעט מוחלטת לרוסים בכל המחצית הראשונה: 26 ריבאונדים לעומת 9 של ישראל, 60% ל-2 ו100% מהקו לעומת 47 ו57 בצד הישראלי.

לא קיבלנו שינוי במגמה בחצי השני, כשהפער של רוסיה נע בין 8-12 הפרש. חיון עם השלשה השניה שלו הערב ואלבר שהמשיך ללכת פנימה ניסו לשמור את ישראל במשחק, אבל לא הצליחו יותר מידי. 6 רצופות של גיא פלטין הורידו ל70:57 לקראת הרבע האחרון. הקדטים סירבו לוותר על המשחק והמשיכו לרדוף אחרי הרוסים, אבל בכל פעם שהיה נראה שהפער מתחיל להיסגר, הרוסים הגיבו במיני ריצה. ריצת 2-12 עם 2 שלשות של אלבר הביאה את ישראל ל79:74 פחות מדקה לסיום, אבל זה הכי קרוב שהקדטים הגיעו. הסיום ידוע, הרוסים מנצחים 82:76 וזוכים בזהב, הקדטים מתנחמים בכסף ובכרטיס לדרג א'.

קלעו לישראל: עידן אלבר 21 (6 רב'), גיא פלטין 14 (6/6 ל-2), תומר לוינסון 13 (10 רב'), אלון דרוקר 9, רזיאל חיון 6, איתי מושקוביץ ואופק מלכה 4 כ"א, גיא עלוש 3, גיא נצר 2 (4 רב'). שיחק ולא קלע אופק לוי.


הקדטים על הפודיום (איגוד הכדורסל בישראל)


עידן אלבר בחמישיית הטורניר (איגוד הכדורסל בישראל)






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();