גרזון. עוד תצוגה נהדרת בדרך לדאבל?



נערות א': רעננה העבירה את הביתיות לשרון
שי ברק ,14/05/2018

בתום עוד משחק נהדר בין שתי הקבוצות שכבר נתנו משמעות חדשה ל"קלאסיקו" הצליחה מכבי רעננה להשיג ניצחון חוץ במגרש הקשה ב"גמי" והעבירה את ההכרעה הביתה. בדרך אולי להשלים 2-0 בסדרה ולגזור את רשתות אולמה הבייתי. ירדן גרזון (17 נק') ואיילה רוט (15 נק') הצטיינו אחרי שהוכרתו מוקדם יותר בין מצטיינות העונה. גאיה סלס קלעה 23 נקודות למפסידה, כשכעת תנסה במשחק הבא להחזיר את הסדרה הביתה.

הפועל ראשון לציון 47 - מכבי רעננה 53

(רעננה ביתרון 1-0, משחק מס' 2: 21/5 בשעה 19:30)

סדרת הגמר הקלאסית, שחזור של השנתיים האחרונות, הפגיש בין שתי האגודות הטובות בארץ. עד כה השתיים התמודדו בין היתר בגמר ליגת התיכונים שהסתיים בשניות הסיום, בשני חצאי גמר גביע המדינה שהסתיימו בהפרשים חד ספרתיים וגם בגמר גביע נערות ב' שכלל קאמבק גדול ודרמה במשחק מרתק.

למרות כל אלה למשחק הערב שפתח את ההתמודדות בסדרת הטוב מ-3, לא היה שידור טלויזיה ובלטו בהיעדרם נציגי איגוד הכדורסל שלא הגיעו לכבד את המעמד. בלטו לטובה מאמני נבחרת הנערות רועי לזר ורועי לוין שמאז החלו שלבי ההכרעה בליגות השונות לבנות , מגיעים כמעט מדי ערב.

עוד קודם לתחילת המשחק התקיים הטקס בו הוכרזו 6 מצטיינות הליגה לנערות העונה (חמישיית העונה כשבמקום החמישי – שוויון). נג'מי נג'מי המנהל המקצועי בכאוכב שמשמש כמאמן ראשי בפרויקט המגזר ורמי סבג, מנהל הפועל ראשון.

את התואר קיבלו איילה רוט וירדן גרזון ממכבי רעננה, גאיה סלס וגילי אייזנר מהפועל ראשון לציון, נועה שמשי מא.ס. רמת השרון ופיירוז חאג' מהפועל כאוכב שזכתה למירב הקולות.



מצטיינות העונה בטקס לפני המשחק


המשחק עצמו לא התעלה לרמה גבוהה וכמו כל התמודדות בין השתיים היה רווי בלחץ ומתח, הגנות חזקות ומאבקים ומלחמות על כל כדור, אלמנטים שמוסיפים עניין אך פגעו ברמה. המשחק נפתח ביתרון 5-0 מהיר להפועל ראשל"צ משלשה של סלס ונקודות של מאיה צימרינג. איילה רוט ענתה בסל ועבירה והמשחק נצמד. אחרי שלשה נוספת של גאיה סלס הגיעו 4 דקות ללא נקודות ועם המון טעויות. רעננה שהמשיכה לשחק פנימה מצאה לבסוף את זהות וסירקיס מתחת לסל ואלה עשו נקודות. אחריהן שלשה של ירדן גרזון קבעה שוויון 10, וכך בשתי הדקות שנותרו לרבע ראשל"צ ניצחה 3-2 (מיכאליץ ושפובלוב) בדרך ליתרון 13:12 בסוף הרבע הראשון.

המגמה נמשכה גם ברבע השני. קצב איטי של כדורסל, אחוזי קליעה נמוכים של שתי הקבוצות ומכל הטווחים. סל ועבירה של גל כהן ואחריו נקודות של גרזון העלו את רעננה ליתרון ראשון 17:15. שחר ברנר השוותה פעם אחת, זהות החזירה ליתרון וסלס לשוויון 19, כך לדקות ארוכות ששוב חלפו ללא נקודוץ. אז ולקראת סיום המחצית לקחה צימרינג אחריות, תקפה את הסל ומול הגנה צפופה בשחקניות רענניות קלעה 5 נקודות רצופות בדרך ליתרון 24:19. ההפרש נותר כך עד להפסקה כשרעננה התקרבה מהעונשין וסלס קבעה את תוצאת המחצית 26:21.

העייפות והעומס הורגשה בראשל"צ לכל אורך המשחק (בכל זאת היה זה משחק שביעי של הקבוצה בשבועיים האחרונים (חצאי גמר על אליפות נערות ונשים וגמר גביע האיגוד). אבל מה שקרה ברבע השלישי לא חדש בין השתיים ושוב, כמו במשחקים קודמים, יתרונה של ראשל"צ החזיק מחצית אחת שאחריה באה הריצה של רעננה שהכריעה את המשחק. ברבע אותו ניצחו האורחות 16-3 (ראשל"צ ללא סל שדה ברבע) נטלה רעננה את יתרון הביתיות של הסדרה.

איילה רוט נטלה את האחריות, ניהלה, לחצה בהגנה וקלעה 4 נקודות רצופות כשאחריה נקודת עונשין של סירקיס קבעה שוויון, ארבע דקות מפתיחת הרבע. הריצה של רעננה נמשכה. גרזון במתפרצת יצרה את המהפך, שירה עתיר שהיתה רדומה במחצית הראשונה צלפה שלשה גדולה והמומנטום המשיך עם 4 נקודות נוספות של איילה רוט שהשלימה ריצת 14-0 מדהימה בשמונה דקות של הרבע. אחרי רצף החטאות עונשין אצל הלבנות מיכאליץ הצליחה לבסוף לדייק פעם אחת ולעצור קצת את הריצה האורחת. צימרינג הוסיפה עוד שתי נקודות מהקו, אך את הרבע נעלה נועה גבעון שאחרי שלושה רבעים של עבודה יעילה בהגנה , סיימה גם עם נקודות במבצע אישי מרשים, 37:29 לרעננה.







10 דקות ללא סל שדה הסתיימו כשצימרינג מיהרה קלוע בתחילת הרבע האחרון, אך רעננה הגיבה בחמש נקודות גדולות של ירדן גרזון ועוד סל במעבר של שירה עתיר. ההפרש חצה את הדו ספרתי ונראה היה שרעננה בדרך להביס את היריבה כשחמש דקות לסיום היתה התוצאה 53:33. למרות העייפות ולמרות שבעוד 24 שעות יישחקו נערות ראשל"צ שוב (גמר הליגה הלאומית לנשים), הן לא ויתרו. ה"שחקניות הבוגרות" נותרו על המגרש (יחד עם עדן ציפל מנערות ב'), וגאיה סלס החלה במסע להגנה על הכבוד. בהתקפות שנמשכו פחות מ-10 שניות צלפה שתי שלשות חשובות, ההגנה סגרה לריבאונד, מיכאליץ סיימה מתפרצת וסלס עם סל ועבירה טסו עד 53:45. אחרי פסק זמן ועם חמישים שניות על השעון שחר ברנר נשלחה לקו והורידה למינוס 6 בלבד. ראשל"צ עוד מנעה מרעננה סל בהתקפה הבאה, אך ההגנה האורחת הצליחה להשיג את העצירות שהיתה זקוקה להן בחצי הדקה האחרונה ושמרה על הניצחון.

בסיום, 1-0 לרעננה בסדרה, וכעת במוצאי חג השבועות באולם "השרון", יכולות שחקניות הקבוצה לגזור רשתות ולחגוג אליפות שלישית ברציפות.

קלעו להפועל ראשון לציון:
גאיה סלס 23
מאיה צימרינג 11
ניקול מיכאליץ 7
שחר ברנר 4
אנה שפובלוב 2

קלעו למכבי רעננה:
ירדן גרזון 17
איילה רוט 15
שירה עתיר 6
גל כהן 5
רוני זהות 4
שלי סירקיס 3
נועה גבעון 2
עמית כהן 1.











כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();