מ.ס. גבעת שמואל
אלירן כהן ,12/10/2007

עם סגל שמורכב ברובו משחקני הליגה הראשונה ועם עוד אחד שיעמוד על הקווים, תצא גבעת שמואל לעונה נוספת בלאומית במטרה להעפיל בסופה חזרה לליגת העל. על הנייר, מדובר בקבוצה עם חומר השחקנים האיכותי בליגה. אחרי שנדרסה אשתקד על ידי מכבי וירושלים, האם הגיע תורה של הגבעה?

לדף הבית של הקבוצה

העונה שהייתה:

בגבעה מאוד קיוו שהקאמבק המדהים מהסיבוב השלישי של עונת 05-06 היה נותן את אותותיו גם בשנה החולפת, אבל דמיונות לחוד ומציאות לחוד. עופר ברקוביץ' אמנם בכל זאת נשאר, ואיתו יחד גם חצי מהסגל, אבל מישהו שם במקרה שכח שבלעדי טימי באוורס זו ממש לא אמורה להיות משימה פשוטה במיוחד. גם הגעתם של דיון תומאס ועמי נאווי במהלך העונה לא כל כך הצליחו לייצב את העניינים ובסופו של דבר מצאה את עצמה הגבעה במקום האחרון שהוביל ללאומית. מזל שהפעם אף אחד במועדון לא ביקש בטעות סיבוב רביעי, אחרת זה יכול היה להיגמר גרוע עוד יותר.

הקיץ האחרון:

למרות שבמהלך העונה הצהיר מוטי אמסלם, יו"ר הגבעה, כי עונת התרעננות בלאומית לא ממש תזיק לקבוצתו, בגבעה לא כל כך מיהרו לקבל את רוע הגזרה, וניסו להצטרף למאמציהם של אנשי באר שבע במטרה להרחיב את הליגה הראשונה כבר העונה. מאמציהם של שני הצדדים עלו בתוהו, והגבעה, כמו ב"ש, נאלצה להעביר את העונה הנוכחית בליגה הלאומית, למורת רוחה. או שלא. כפועל יוצא מהמעבר נאלצה הקבוצה להתאים עצמה לליגת המשנה ולוותר על שחקניה הזרים - ג'י סטרייט, ווין וואלאס, רג'י מור ורון דייויס. יחד איתם, בחרו דרור דוידי ויובל נעימי להישאר בליגה הראשונה והצטרפו לאליצור אשקלון, כשבמקביל, קיבל דיון תומאס הצעה מעניינת במיוחד מכיוונה של מכבי חיפה, המשחקת אף היא, למי שבטעות שכח, בלאומית. נציגי ליגת העל שבכל זאת נשארו בקבוצה הם דרור כהן ומשה ברנר הוותיקים, אליהם הצטרפו ליאור ליפשיץ מאשקלון, ירון להט ודודו אסרף מחולון ואיתי גרינבויים מרמת גן. את מצבת הצעירים של הקבוצה ממלאים הקלעי עומר זמיר, בוגר מחלקת הנוער של מכבי ת"א שהגיע מיבנה, הפורוורד עמית שירן ששיחק אשתקד בהוד השרון, גיא אנג'ל - בעונה שעברה בנוער של מכבי ראשל"צ, וכן הפורוורד אור יעקובוביץ', שבחר להמשיך עונה נוספת. כמו כן, צרפה הקבוצה ברגע האחרון את הפורוורד טרנס רוברסון, שחוזר ארצה לאחר ששיחק במ.כ חיפה לפני שלוש עונות ואמור להיות הזר הטוב בליגה, או לפחות היקר בליגהץ

שחקנים מובילים:

משה ברנר

הנצחיות של משה ברנר בגבעה הפכה כבר מזמן לעניין מובן מאליו, מובן עד כדי כך שלאף אחד מהצדדים לא היה צל של ספק בכך שהוא יישאר בקבוצה גם בליגה הלאומית, ויודעים מה, אפילו בליגה א'. לפורוורד המנוסה, שגדל במכבי חדרה תהיה זו העונה העשירית במועדון, שכבר הפך להיות להרבה יותר מביתו השני. הידית הקטלנית שאיימה על ליגת העל עדיין נשארה כמו שהיא, אם כי גם בלעדיה, ללא ספק, היו לברנר הרבה מאוד דברים למכור בליגת המשנה. אמנם, בדיוק כמו בעונה שעברה, הגבעה לא תקום או תתמוטט על הנקודות של ברנר אבל בלעדיהן זה יהיה שונה לחלוטין.

בעונה שעברה (בליגת העל): 12 נקודות (43% מחוץ לקשת), 1.7 ריבאונדים ו 0.8 אסיסטים בממוצע למשחק.


משה ברנר

ירון להט

אחרי שעלה לליגת העל עם הפועל חולון בעונה שעברה, ירצה ירון להט לרשום פרק נוסף ברזומה ההעפלות לליגה הראשונה, כשגם הפעם הקבוצה שבחרה בו הבטיחה להעמיד תקציב גבוה במיוחד. כישראלי מוביל, אמור להט לתת את הטון בקו האחורי של הגבעה, לסדר את ההתקפה שלה כאוות נפשו של אורן אהרוני, והכי חשוב - להמשיך לקחת על עצמו את המשחק ברגעים המכריעים. סביר להניח שהעונה, כחלק מקו אחורי עמוס פחות, הוא יזכה ליותר דקות משחק וכפועל יוצא גם ישדרג את נתוניו הסטטיסטיים, אבל אותנו זה כבר פחות מעניין. עונת לאומית בלי עלייה לא נמצאת בלקסיקון של ירון.

בעונה שעברה: 9.4 נקודות, 3 ריבאונדים ו 4.3 אסיסטים בממוצע למשחק.

השגריר: טרנס רוברסון
הטור על הגבעה כבר היה מוכן, כשמלבד הוויש האחרון כלל לא היה מה לעשות בו. יומיים לפני, והנה הגבעה גוררת אותנו לנקודות אליהם לא רצינו להגיע ומחזקת את עצמה בטרנס רוברסון, שחקנה של מ.כ חיפה לפני שלוש שנים שחוזר ארצה אחרי שנים מוצלחות למדי באיטליה (רג'ו אימליה, שיחק בשורותיה גם ביולבקאפ) ובפינלנד. חוזהו הרשמי של רוברסון הוא אמנם לחודש בלבד, אבל סביר להניח שכבר בו תראה ממנו הקבוצה בדיוק את מה שהייתה צריכה ושבכל זאת חסר לה עד כה: יכולת צבירת נקודות גבוהה עם קליעה טובה מבחוץ והרבה כוח.

בעונה שעברה (פינלנד): 12.7 נקודות (40% מחוץ לקשת), 2 ריבאונדים ו- 1.2 אסיסטים בממוצע למשחק.

שימו עין: עומר זמיר

אחרי שנת הסתגלות יוצאת מן הכלל בבוגרים, כשחקנה של אליצור יבנה, עמה העפיל לליגה הלאומית בתום העונה שעברה, מגיע עומר זמיר למבחן האמיתי הראשון שלו - הרוטציה של גבעת שמואל. סביר מאוד להניח שכמות הדקות של הקלעי המחונן, שסיים גיל נוער במכבי תל אביב, תצומצם משמעותית ביחס לעונה שעברה, אבל בגבעה כבר הספיקו להצהיר שעומר זמיר הוא פרויקט לשלוש שנים. מלבד הידית המדהימה, שהעניקה לו בעבר את תואר "היורש" של אמיר כץ ושתאיים על הליגה בלי מצמוץ, תנסה הגבעה לסחוט מזמיר גם את הפן ההגנתי והאנרגטי שתמיד היו בו. נראה איך זה יעבוד.

בעונה שעברה: לא באמת חשבתם שתהיה לנו סטטיסטיקה מלאה מעונת העלייה שלו ללאומית, נכון?

סגל הקבוצה:



תחזית:

גבעת שמואל תחזור לליגת העל, הדרך והצורה קצת פחות משנים, אם כי די ברור לכל העוסקים במלאכה שמדובר בקבוצה הפייבוריטית מכולן ליטול את טבעת האליפות. המנוחה בלאומית אמורה לעשות רק טוב לגבעה, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה מקצועית, כזו שתאפשר לה לבחון את שחקניה הצעירים ולתת במה מספיק רחבה לאורן אהרוני המאמן. בואו נסכם שהגבעה תסיים את העונה הסדירה באחד משני המקומות הראשונים ותעפיל למשחק הגמר. משם זה רק הדברים שהכי לא קשורים לכדורסל.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עד לפעם הבאהאין עוד מלבדומאחורי הספסל: פותחים עונהגאווה אדומהמחשבות של קיץ, תהיות באביבליגת השאלותבמחוזות באריגאווה לאומיתכי היה בינינו משהואליפות אירופה, אנחנו באיםתנו להלפרין לנצחתעודת עניותשותה מן הבארצאתכם לשלוםמה נשתנה?מכבי שוהם חבל מודיעיןאליצור רמלהאליצור מכבי נתניההפועל נצרת עיליתהפועל יקנעם/מגידוהפועל לב השרוןאליצור יבנהמכבי חיפהמכבי הוד השרוןבית"ר בנימינההפועל באר שבעאליצור קריית אתאמכבי אשדוד



© כל הזכויות שמורות
cker();