צאתכם לשלום
אלירן כהן ,12/10/2007

לצד כל השמות החדשים שהצטרפו ללאומית במהלך הקיץ האחרון, נפרדה הליגה מחמישה שחקנים בולטים, אלה שנתנו בה תפוקה בהחלט נכבדה, שייצבו ועיצבו אותה הכי יפה שרק אפשר (לא רק מהפן המקצועי), ושהכי יחסרו לה באווירה החגיגית של העונה הקרובה. (וגם: הרשימה המלאה של מי שהעדיפו לרדת לארצית).

דורון קרמר

את העזיבה של קרמר לליגת העל אפשר לסמן כאיזושהי נקודת מפנה בליגה הלאומית, לאו דווקא בגלל שהיה לאחד השחקנים הבולטים בה בשנים האחרונות אלא יותר מפאת היותו מן סמל נצחי שכזה, סמל בליגה שכולה כחול לבן. הסנטר של לב השרון שעבר עם הקבוצה (ועם רובי) כמעט כל דבר והצליח להוביל אותה מפעם לפעם למטרות הרבה יותר נשגבות כנגד הציפיות הנמוכות, תוך שהוא מייצב את עצמו כאחד הישראלים הבולטים בליגה, יעביר גם את העונה הקרובה בצילו של בלינקו. כמו שזה נראה כרגע, רק הקריירה שאחרי הכדורסל תפריד בין השניים, אם בכלל.

בעונה שעברה: 17.7 נקודות (50% מהשדה, 43% מחוץ לקשת), 8.9 ריבאונדים ו- 1.3 אסיסטים בממוצע למשחק.

לראיון המיוחד שהעניק קרמר לאתר "ספסל" לקראת פתיחת העונה

דגן יבזורי

ההפתעה הגדולה של הלאומית בעונה שעברה הגיעה מכיוונם של שניים: הראשון הוא דגן יבזורי, השני - הפועל יקנעם/מגידו. את הקבוצה מהעמק אף אחד לא ספר בתחילת העונה שעברה וכמעט כל התחזיות ניבאו לה ירידה לארצית או לכל הפחות - ניסיונות להתמודד מול אחת שכזו. דגן יבזורי שהגיח משום מקום אחרי עונת עלייה גדולה מהארצית סחב כמעט על גבו את הקבוצה להישג חסר תקדים - המקום הרביעי בתום העונה הסדירה והכרטיס למשחקי חצי גמר הפלייאוף. מהעין של אנשי גלבוע/עפולה הוא לא נעלם, ולמרות שסביר להניח כי דקות המשחק שלו בליגת העל יקוצצו באופן די משמעותי, עדיין נכונה לו דרך מוצלחת במיוחד בכדורסל הישראלי. רק שכל אחד מהצדדים ידע כיצד לנצל את הסיטואציה על מנת להרוויח ממנה ככל שניתן. במשמר העמק זה עבר הרבה מעבר למצופה.

בעונה שעברה: 17.6 נקודות ( 50% מהשדה, 44% מחוץ לקשת), 3.8 ריבאונדים ו- 3.1 אסיסטים בממוצע למשחק.



ראיין לקסר

ההתעניינות בראיין לקסר מצד קבוצות הליגה הלאומית בתחילת הקיץ הגיעה לרמות שיא. החוזה מול באר שבע כמעט והיה קרוב להיסגר, כשגם יבנה וחיפה לא חסכו את הרעיון לצרף את הסנטר החולוני לשורותיהם. בסופו של דבר החליט לקסר להישאר לעונה שלישית ברציפות בהפועל חולון, הקבוצה, שכזכור, נתנה לו את הבמה הראשונה בארץ הקודש עוד בעשור הקודם. עד המעבר החוזר לחולון לקסר אמנם העביר את כל שנותיו בליגת העל, אבל חזרתו של ה"משוגע" לליגה של הגדולים משאירה את הלאומית עם פנים חמוצות שכאלו. אחרי הכל, לא בכל יום נוחתים בה שחקנים עם יכולות כמו של ראיין (למרות שהפעם יש חיפוי בחיפה), המתובלות באנרגיות מיוחדות לדבר שכמעט ולא קיימים אצל כל שחקן אחר. השאלה הגדולה היא עד כמה זה ישפיע על חולוניה בליגת העל.

בעונה שעברה: 11 נקודות (65% מהשדה), 5.8 ריבאונדים ו- 1.5 אסיסטים בממוצע למשחק.

טוני וושהאם

אף אחד בחולון לא האמין שהרומן עם טוני וושהאם יהיה כל כך, אבל באמת, כל כך מוצלח. הפורוורד השמנמן שהגיח לפני שנתיים בנתניה והיה על תקן סימן שאלה גדול הצליח לא רע בעונתו הראשונה בלאומית. אל השנייה הוא ניגש עם 20 קילוגרמים פחות ועם יכולות אתלטיות משופרות, אליהם התלוותה מוטיבציה הרבה יותר גבוהה. ההספק: למעלה מעשרה משחקים של 30 נקודות פלוס ועוד תצוגה נדירה של 49. ההשלכות: שחקן העונה בליגה הלאומית, בעיני רבים ממאמני הליגה. די לא ברור למה חולון החתימה שלושה שחקנים נוספים על המשבצת שלו העונה ואיך בדיוק חושב דורסמן להשתמש בו הפעם. השחקן, כך על פי השמועות, לא ממש מרוצה ממעמדו החדש בקבוצה, כך שמי יודע, אולי ההצעות החוזרות מהלאומית בכל זאת יקסמו לו.

בעונה שעברה: 28.3 נקודות (63% מהשדה, 39% מחוץ לקשת), 10.3 ריבאונדים ו- 2.8 אסיסטים בממוצע למשחק.

טיק רוג'רס

אף אחד לא יודע לאן הוא נעלם באמת למרות שאת הסיבות ה"אולי אמיתיות" כבר הספקנו לשמוע לא אחת (פורום חברים, פורום), אבל אין ספק שהליגה הלאומית ללא טיק רוג'רס, האיש והשחקן, לא תראה אותו הדבר. קבלן העליות האולטימטיבי של הליגה, שלא היה רחוק מלרשום עוד אחת נוספת עם הפועל באר שבע בתום העונה שעברה, הגדיר מחדש את המושג "באנקר" בליגה הלאומית, כשמשנה לשנה הוא רק הוסיף להרשים ולהוכיח שהוא יודע לעשות הרבה מעבר למה שחשבנו שהוא יכול, גם עם רגל סדוקה או ארבעים מעלות חום. ככה זה כשאתה מתחיל את הקריירה כקלעי במכללה גדולה ומסיים אותה, לפחות בינתיים, כסנטר לכמעט כל דבר. בואו נקווה שזו עדיין לא הסיומת הסופית ושטיק עוד ישוב ארצה. בשונה מהרביעייה שהוזכרה לפניו, גם אחרי 8 שנים בארץ הקודש - ליגת העל עדיין לא זכתה לדעת במי באמת מדובר.

בעונה שעברה: 25.6 נקודות (54% מהשדה, 42% מחוץ לקשת), 7.4 ריבאונדים ו- 3 אסיסטים בממוצע למשחק.


עלו לליגת העל

לצד החמישייה, ניתן לאתר, לפחות לבינתיים, מספר שחקנים נוספים שיכדררו העונה במגרשי הליגה הראשונה. הראשון הוא ערן סעודאי, ששיחק אשתקד בבאר שבע והצטרף לאחרונה לעירוני נהריה, בה גדל. סעודאי כזכור, פרץ לתודעה לפני שלוש שנים, כששיחק באליצור קריית אתא והוביל את החבורה המתפרקת למקום טוב באמצע. יחד איתו, חזרו לליגת העל טל דן ואופיר פרחי, בוגרי מחלקת הנוער של מכבי ראשון לציון שהושאלו אשתקד למכבי אשדוד והפועל יקנעם/מגידו בהתאמה והוכיחו את עצמם בצורה לא רעה בכלל. הרביעי שהמשיך לליגת העל הוא ליאור לוי, שחקנה של הפועל חולון וקפטן הקבוצה בשנים האחרונות, שאולי לא ממש יראה פרקט העונה אבל בכל זאת.. יוכל שוב לחלום על צלחת., האמת כמות קטנה מדי. הליגה הלאומית בהחלט צריכה מדי שנה להעלות יותר שחקנים לליגת העל.

ירדו לארצית

"חוק הצעירים", שנכנס לליגה עוד במהלך השנה האחרונה אך התרחב במהלך הקיץ האחרון הוביל לא מעט שחקני ליגה לאומית לגיטימיים לחפש לעצמם קבוצה בליגה הארצית. אם אתם עדיין מחפשים את יקיריכם מהעונה שעברה... סביר להניח שתמצאו את חלקם או את רובם ברשימה הבאה:

מכבי הוד השרון - גל נוראני ודן בנק (עירוני נס ציונה), גיא ברביבארו (הפועל גבעתיים), רפי פלוצקי (מכבי ראש העין).
אליצור קריית אתא - יעד גולץ (מכבי כרמיאל), עמית זרטל (הפועל עמק יזרעאל), רועי וייטנשטיין (מ.כ מעלות/כפר ורדים), אנטולי איידלמן (מכבי קריית ביאליק).
הפועל באר שבע - דראגן קליקוביץ' (הפועל באר טוביה), דור צבר (הפועל גבעתיים), דורון קצף (מכבי קריית גת).
הפועל נצרת עילית - אוהד הירש (הפועל עמק יזרעאל), שרלי פחימה (מכבי כרמיאל).
מכבי אשדוד - קובי שרביט (הפועל באר טוביה), תומר אקסברד (בני הרצליה), מורן הרוש (הפועל גבעתיים).
בית"ר בנימינה - ג'רמי שלכטר וברק ויינריב (מכבי חדרה), דייויד קאופמן (הפועל עמק יזרעאל), אוהד חמיאל (הפועל כפר סבא)
הפועל תל אביב - ערן יצחק וארתור אברונין (הפועל אילת).
הפועל לב השרון - גיא כהן (הפועל אילת), אור ג'אנח (מכבי חדרה).
אליצור רמלה - יניב קרליקר (אליצור כוכב יאיר).
הפועל גבעתיים - אייל לוי ואודי גוגל (הפועל גבעתיים), גלעד מאור (מכבי ראש העין), ברטי בוטנרו (מכבי ארז ראשל"צ).
מכבי שוהם - לירן ברקוביץ' (מכבי ארז ראשל"צ).







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עד לפעם הבאהאין עוד מלבדומאחורי הספסל: פותחים עונהגאווה אדומהמחשבות של קיץ, תהיות באביבליגת השאלותבמחוזות באריגאווה לאומיתכי היה בינינו משהואליפות אירופה, אנחנו באיםתנו להלפרין לנצחתעודת עניותשותה מן הבארמה נשתנה?מכבי שוהם חבל מודיעיןאליצור רמלהאליצור מכבי נתניההפועל נצרת עיליתהפועל יקנעם/מגידוהפועל לב השרוןאליצור יבנהמכבי חיפהמכבי הוד השרוןמ.ס. גבעת שמואלבית"ר בנימינההפועל באר שבעאליצור קריית אתאמכבי אשדוד



© כל הזכויות שמורות
cker();