אליצור מכבי נתניה
אלירן כהן ,12/10/2007

מצוידת במיטב שחקני הבית שיצאו ממנה בשנים האחרונות ומאובזרת בטוני יאנגר ובמיליונר דייויד קולברן, תרצה הקבוצה המאוחדת של נתניה ללכת צעד נוסף קדימה ולנסות להשתלב בחלק הכי עליון של הטבלה. עם קצת מזל והרבה קור רוח בפלייאוף זה יכול אפילו להסתיים טוב עוד יותר.

לדף הבית של הקבוצה

העונה שהייתה:

רק לפני שנתיים חזרה נתניה לליגת המשנה, כשעל הדרך היא עוד הצליחה להשתתף פעמיים בפלייאוף העליון, להציג לראווה את כישרונותיה המקומיים ולסדר בליגה הלאומית במה לאיזה אחד, טוני וושהאם. בסופו של דבר, הרומן עם טוני נמשך שנה אחת והחלופה שהגיעה הייתה הרבה פחות אפקטיבית ואטרקטיבית. נתניה דווקא פתחה טוב את העונה שעברה ואף זכתה להגיע לטורניר "גביע הליגה" המחודש, אך סיבוב שני די חלש הביא את שחרורו של ג'יימס שולר והוריד את נתניה למקום החמישי, שסידר לה הפסד כפול ליקנעם/מגידו כבר ברבע הגמר.

הקיץ האחרון:

נתניה כלל לא הייתה צריכה את פגרת הקיץ על מנת להפטר מג'יימס שולר, למען האמת היא הייתה יוצאת נשכרת יותר אילו הייתה עומדת בתנאיו של טוני וושהאם אשתקד וכלל לא הייתה מביאה אותו. ובכל זאת, הטיפול הכי ראוי שיכלה הקבוצה לעשות נעשה, ואל העיר הגיע טוני יאנגר, היישר מקריית אתא. הרכז תומר חולי העדיף להצפין לחיפה ולשתף פעולה עם אבי אשכנזי, ובמקומו הגיע לקבוצה אסף יגל, שחקנה של נצרת עילית בעונה החולפת; יחד איתו, לחיזוק הקו האחורי צרפה הקבוצה גם את עידו אמיר, שחקנה של הפועל גבעתיים בעונת המשחקים הקודמת שישמש כמחליפו של אושרי אלמוזנינו. את מקומם של שי קרביוב ואיתמר רב, שחזר ללב השרון, תפסו אלכס צ'וברביץ', אותו ברנש מהכדורעף שכולנו נשמח אם יעשה סופסוף איזושהי פריצה וכן חגי ברהב, שיהווה עבור הקבוצה כח אש משמעותית מאוד מהספסל. אלו חברו לאלירן גואטה המצוין שכל מילה נוספת עליו רק תזיק, אבי גולה, שהופך יותר ויותר לשחק מרכזי במערך,וכן לצמד שחר - נחמיאס את שעיבי, שמחזיקים את הקו האחורי של הקבוצה. מעניין מאוד יהיה לראות כיצד תשפיע הצטרפותו של המליונר היהודי דייויד קולברן, שהבטיח יורוליג תוך חמש שנים.

שחקנים מובילים:

אלירן גואטה

עזיבתו של דורון קרמר הופכת, לכל הפחות עד להודעה חדשה, את אלירן גואטה לפאוור פורוורד הכי שועלי והכי המוכשר בליגה. אז נכון שהוא לא נעשה צעיר יותר עם השנים (מי כן?) אבל הגיל ממש לא מפריע לו להמשיך ולשפר את יכולות המשחק המגוונות שלו, המתבססות, בעיקר, על יכולת קליעה יוצאת מן הכלל, מבפנים, מבחוץ ואפילו גם כשבצד השני עומדים שלושה שומרים רעבים. השליטה והסגירה הטובה בריבאונד מהווים יתרון נוסף, אבל האופי הווינרי והקילרי נמצא הרבה לפני הכל. עבר גם במגדל העמק, עפולה ובנימינה אבל בשנים האחרונות הבין שאין כמו בבית. נתניה אמורה לקבל ממנו לא פחות גם העונה.

בעונה שעברה: 18.6 נקודות (40% מחוץ לקשת, 57% מהשדה), 8 ריבאונדים ואסיסט בממוצע למשחק.

אסף יגל

במכבי נתניה בחרו שלא לעמוד בדרכו של תומר חולי בדרך לחיפה והעדיפו, כך נראה, לרענן מעט את הקו האחורי ולצרף את אסף יגל, שחקנה של הפועל נצרת עילית בעונה החולפת. הילד שחגג 23 ממש לפני חודשיים ועבר עד כה בלא פחות מחמש קבוצות שונות בליגה הצליח להשאיר את חותמו בכל אחת מהן. נקודת ציון חשובה ומרכזית. לפחות כרגע, נראה שהעונה הנוכחית אמורה להוות עבור יגל תחנת מפתח מאוד משמעותית לקראת המשך הדרך, אבל הרבה מאוד תלוי ביכולתו האישית לסגל את עצמו למשחק מאוזן יותר וסוליסטי פחות. אחרי הכל, שחקנים מסוגו הם נוף נדיר בכדורסל שלנו.

בעונה שעברה: 16.3 נקודות, 1.4 ריבאונדים ו 4.6 אסיסטים בממוצע למשחק.


אסף יגל

השגריר: טוני יאנגר

עזיבתו (הזמנית כך נקווה) של טיק רוג'רס את הליגה, הופכת את טוני יאנגר, שחקנה של אליצור קריית אתא בשלוש השנים האחרונות, לזר הצעיר הפז"מניק בליגה (פטרסון וסטנלי, מה לעשות, כבר זקנים), כשכפועל יוצא היא אף מחייבת אותו לקחת צעד נוסף קדימה ולהוכיח שלניסיון אין תחליף. והפעם סביר להניח שבאמת אין לו כזה. יאנגר אמור להוסיף לנתניה מימד נוסף של ורסטיליות שלא הייתה בקבוצה גם בימי טוני וושהאם, שלא לדבר על המינימום תפוקה שקיבלה אשתקד מג'יימס שולר. תנו לו את הכדור בכל עמדה שהיא על המגרש והוא כבר ידע מה לעשות איתו, בצורה הכי חיובית וטובה שרק יוכל.

בעונה שעברה: 22 נקודות, 8.7 ריבאונדים ו 1.6 אסיסטים בממוצע למשחק.

שימו עין: ליאור חכמון

בסיום העונה שעברה סימנו מאמני הליגה את ליאור חכמון כתגלית העונה. בחירה נכונה מאוד, בהתחשב בשיפור המשמעותי שהציג בחלקה האחרון של השנה מהרגע שהפך שחקן חמישייה. ובכל זאת, ליאור חכמון של המשחקים ההם הוא בכל זאת עדיין לא אותו ליאור הישן והטוב שזכינו להכיר מליגת הנוער. אחרי עונה של השבתה עקב ניתוח ופציעה ואחרי עוד אחת של חצי ספסול, אמור הפעם חכמון לעלות בחמישייה ולהפוך לאחד משחקני המטרה הבולטים של נתניה. הפוטנציאל היה קיים מאז ומתמיד, ביטחון אף פעם לא חסר לו, ועכשיו הגיע הזמן לחבר את שניהם יחד ולטוס קדימה.

בעונה שעברה: 9.4 נקודות, 6.6 ריבאונדים (15 נק' ו 12 רב' בימי הקאמבק) ו 0.4 אס' בממוצע למשחק.

סגל הקבוצה:



תחזית:

למרות שאת הקיץ פתחה בקול ענות חלושה הוכיחה נתניה שגם השנה אין בכוונתה להביט על הליגה מלמטה. אחרי שבעונתיים האחרונות הצליחה להיכנס להתמודדויות הפלייאוף בלי יותר מידי בעיות, עושה רושם שגם השנה תוכל נתניה לעמוד במשימה, אם כי הפעם מדובר בסרט אחר לחלוטין, כשלפנייה ניצבות לא מעט קבוצות איכותיות יותר. ובכל זאת, למרות עזיבתו של תומר חולי הצליח משה לוי להשאיר כמעט את כל השחקנים שרק רצה. יחד עם הניסיון הרב שיגיע מכיוונו של יאנגר, בהחלט מדובר במקדמה ראשונית שאמורה להוכיח את עצמה, לפרוע את השטרות, ולספק לקהל בנתניה הרבה סיבות לחייך מהן.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עד לפעם הבאהאין עוד מלבדומאחורי הספסל: פותחים עונהגאווה אדומהמחשבות של קיץ, תהיות באביבליגת השאלותבמחוזות באריגאווה לאומיתכי היה בינינו משהואליפות אירופה, אנחנו באיםתנו להלפרין לנצחתעודת עניותשותה מן הבארצאתכם לשלוםמה נשתנה?מכבי שוהם חבל מודיעיןאליצור רמלההפועל נצרת עיליתהפועל יקנעם/מגידוהפועל לב השרוןאליצור יבנהמכבי חיפהמכבי הוד השרוןמ.ס. גבעת שמואלבית"ר בנימינההפועל באר שבעאליצור קריית אתאמכבי אשדוד



© כל הזכויות שמורות
cker();