לסגור את בית חצי הגמר
יהודה שוחט ,16/05/2005

יהודה שוחט ראה אמש שתי קבוצות שמזלזלות בענף, משטרה שמזלזלת בקהל וקהל שמזלזל בעצמו ויש לו מה להגיד על זה

אם מישהו היה זקוק להוכחה נוספת, שלאו דווקא קשורה למספר הזרים בכל קבוצה, מדוע עדיף ל'ספסל' להתעלם מליגת העל בכדורסל, הרי שהוא קיבל אותה במלוא עוצמתה אתמול באוסישקין: קהל שעדיין לא למד כלום, משטרה שאנשיה מעולם לא עברו תדריך מסודר איך מתייחסים לאוהדים כאל בני אנוש, אבל מעל לכל זלזול נוראי של שתי קבוצות באוהדי הענף הגוסס הזה.

אפי בירנבוים לקח אתמול את כל מאבק "שתיקת הכבשים" שלו שנות אור לאחור. איך אפשר להתייחס ברצינות למאמן שמוציא שם רע לשחקניו, ומוציא אותם לשלושה טיימאאוטים בדקה האחרונה של משחק שנגמר עוד לפני שהוא התחיל. אבל רגע, עזבו את אפי, מה תגידו על הליצן הראשי בהצגה שמכונה ליגת העל, גור שלף? האיש שהרשה לעצמו לחבוט פיזית באוהד, זכה לעונש מגוחך במיוחד, ראה כי טוב והחליט כנראה לירוק בפניהם של כל אוהדי הכדורסל בארץ כשיזם את מהלך 'שכיבות הסמיכה' הדוחה.

ומה לגבי שני שחקני ה-NBA הפוטנציאליים, אנתוני פארקר ושרונאס יסיקביצ'וס? מענין מה היה אומר דייויד סטרן על מהלך התעמלות אמנותי שכזה, נניח, משחק בין אינדיאנה לפניקס. אולי הוא היה שולח את שני שחקני הכדורסל היהירים לגלות ארוכה על הבלטות בהונדורס או גוואטמלה, שמעתי שיש שם אחלה ליגות כדורסל, אולי אפילו מדי פעם מתחלפת האלופה.

שיהיה ברור, המשחק הזה רק מהווה שיא לבדיחה שמתהלכת כאן כבר שבועות אחדים. הפועל ת"א וגליל עליון עוד עשו קולות של משחקים בכאילו פלייאוף בפתיחת בית הגמר בכפר בלום, לפני בערך חצי שנה, אבל אז הגיעה הפגרה הארוכה ולאחריה נחתו חבורת החייזרים של הגליל ביד-אליהו והוכיחו רוח ספורטיבית יוצאת דופן כשאיפשרו לאלופת אירופה לטייל מסל לסל בלי להחתים דרכון.

הבדיחה שמכונה 'בית הגמר' היא אחד מרגעי השפל שהיו כאן. לטובת הכדורסל הישראלי, רגע לפני שכל מי שעוד אוהב את המשחק יברח לטובת ליגות מעניינות יותר בכדוריד, כדורעף, הוקי גלגיליות או בייסבול צעצועים, כדאי שיחליט מישהו, אולי כבוד יו"ר האיגוד הרואה ואינו נראה, שמכבי ת"א מקבלת את צלחת האליפות מראש, שלושת הקבוצות האחרות יוצאות לנופש ארוך בים וכולנו הולכים לחשוב איך עוצרים את הזוועה בעונה הבאה.

ובינתיים, מי שעוד מרגיש צורך לראות כדורסל תמים, מקסים, שובה לב ואמיתי, מוזמן להגיע הערב לרמלה, למאבק אמיתי על האליפות במקום שבו לא הכל ידוע מראש, בליגת הנוער, בין מכבי ת"א להפועל ירושלים. אני מוכן להתחייב שגם אם הצהובים יחגגו עוד אליפות, בעונה הבאה הם יאלצו לעמול שוב, מהתחלה, כדי להשיג אותה מחדש.









כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
הקטנים הכי טוביםיהודי בין מוסלמיםפטריות הזיה ההבדל בין כספי לבוכמןטור אורח : ערב ירושלמי בגליל



© כל הזכויות שמורות
cker();