הקטנים הכי טובים
יהודה שוחט ,13/04/2006

יהודה שוחט ראה את שלושת משחקי ערב הגמרים ונהנה יותר דווקא מגמר הילדים..סיכום הערב שלו.

על פניו, באופן פרדוקסלי ובניגוד לכל היגיון, דווקא גמר גביע הילדים הציג אתמול את המשחק המהנה והמרגש ביותר, כאשר ככל שהערב הלך והתקדם, כך הפכו המשחקים לפחות ופחות מרגשים.

בפועל, הסיבה ברורה בהרבה. הגיל הזה, של כיתות ח', הוא כנראה השלב האחרון שבו אפשר למצוא את הילדים משחקים את הכדורסל המהנה והילדותי, התחרותי והאישי, עם החברים האמיתיים, רגע לפני שאחת מהאגודות הגדולות – לרוב מכבי ת"א – אוספת אותם לנבחרת הכוכבים שלה.

שי שפירא ויוני פונט המצוינים מראשל"צ ומכפר סבא הם הדוגמאות הטובות יותר. השניים הציגו דו קרב מרתק, הקריבו גם לטובת חבריהם לקבוצה, ובסופו של דבר היה זה פונט, שחגג תואר. עכשיו נדלג שלוש שנים קדימה בזמן. זו לא תהיה הפתעה גדולה במיוחד אם הם ייפגשו שוב בגמר, הפעם במדי מכבי ת"א מול הפועל גליל עליון.

והנה הגענו למסמר הערב, מזללת התארים מתל אביב מול הפרויקט של כפר בלום. גם אחרי חיפוש מדוקדק ביותר בסגל של האלופה בצהוב לא מביא לאיתורו של שחקן אחד משמעותי שבאמת גדל במועדון. האחד מחולון, השני מהעמקים, השלישי מרמה"ש, רביעי מקרית גת, חמישי מגבעתיים, שישי מראשל"צ, שביעי מרעננה, שמיני מפת תקווה. שנמשיך?
מן העבר השני הציגה הגליל גרסה מעודנת ותמימה יותר, כשאל כוכבי הצפון נוספו חיזוקים במקומות הנכונים. לא נעים להודות, אבל כמעט כל גמר שבו מנצחת מכבי ת"א הוא משעמם ומעיק, בעיקר בשל התחושה שאותו תואר הוא העיקר, וכל שאיפה או רצון להוציא שחקנים שיובילו בעתיד את הכדורסל הישראלי הוא מקרי בהחלט.
וכך במקום לעבוד על יסודות הגנה ועל אופי קבוצתי, עסוקים שחקני מכבי ת"א בהגנת ה-1-3-1 המעצבנת של קנטי, ונעזוב לרגע את העובדה שההגנה הזו פאתטית וידועה כבר לכל מאמני הליגה. העיקר ששימון יוכל להוסיף עוד תואר לארון.

בתווך ראינו את משחק הנערים, שאי אפשר להסיק גם ממנו מסקנות מרחיקות לכת, פרט לעובדה שהחבורה מחיפה קיבלה את המגיע לה ושנבחרת הקדטים צפויה לעמוד בקיץ הקרוב בפני בעיה קשה. אם רון סבג, החביב אך לא מאיים על הסל, הוא הכוכב הגדול שלה, מה יגידו אזובי הקיר?







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יהודי בין מוסלמיםפטריות הזיה לסגור את בית חצי הגמרההבדל בין כספי לבוכמןטור אורח : ערב ירושלמי בגליל



© כל הזכויות שמורות
cker();