טור אורח : ערב ירושלמי בגליל
יהודה שוחט ,15/04/2005

יהודה שוחט בטור אורח על ההדחה של גליל מפלייאוף הנוער, על יוגב אוחיון, על הפועל ירושלים וגם הצעה לקראת הפיינל פור.

1. אלופת המדינה, הפועל גליל עליון, הרגישה כנראה למשך זמן קצר כמו מכבי ת"א. 'הנה, אנחנו האלופים מגיעים מהמקום הראשון בצפון למפגש עם הפועל ירושלים, שעשתה את שלה בעצם הגעתה לפלייאוף', חשבו שם בטח עד אתמול בצהריים. אחרת קשה להסביר את הנינוחות, חוסר המוכנות והורדת ההילוך לקראת הפלייאוף. תוסיפו לזה את הפתיחה המצוינת, 8-20, ותקבלו שאננות קלאסית של קבוצה שבטוחה שהיא כבר עם חצי צלחת ביד.

מהעבר השני, הפועל ירושלים ומאמנה דניאל ששר הגיעו עם הרבה מאוד אמונה ובעיקר עם הכנה מדויקת. התקפה מדויקת, טראפים על יוגב אוחיון עוד לפני שהוא עובר את החצי ונכנס לפיקנ'רול ובעיקר ההחלטה הברורה לתת לגבוהים של הגליל לקבל את ההחלטות. אילולא יתרון הגובה והמסה העצום של יבגני ליוטרין, ו-26 הנקודות של המארחים מריבאונד ההתקפה, היה המשחק הזה מוכרע בשלבים מוקדמים בהרבה ובהפרש גבוה.

2. להפועל ירושלים יש עומק על הספסל ובעיקר משחק קבוצתי ומפרגן. שישה, כמעט שבעה שחקנים במספרים כפולים היו לששר אתמול. במחצית הראשונה היו אלו אדר אבנון ויונתן חיימי, בשנייה אבישי דרעי, גלעד קרני ושני הווינרים הגדולים אופיר לוי ואביתר מור שניצחו עבורה את המשחק. קשה להסביר את העובדה שהקבוצה הזו לא נספרת, אלא בכך שירושלים מנותקת ומרוחקת, ובנויה על טהרת שחקני הבית בלבד, ללא ייבוא משאר איזורי הארץ. אז רק תזכורת קטנה. אבנון, מור ולוי לקחו במו ידיהם את גמר גביע הנערים לפני שנתיים, והיו קרובים מאוד לדאבל. אבישי דרעי ואור רון הגיעו בשנה שעברה (ביחד עם שגיא טאבו שעבר בינתיים לגליל) לחצי גמר הגביע ולאלוף האלופים בנערים. הבעיה היחידה בירושלים, היא כנראה באוכל ובאוויר. אחרת לא ברור איך כבר שבע שנים, מאז עמית תמיר ועד אחיו הצעיר שתראו ביום שני גמר הילדים, לא גדל בעיר אפילו גבוה משמעותי אחד לרפואה.

3. יוגב אוחיון עמד אתמול בסיום המשחק דקות ארוכות כשהוא ממרר בבכי על כתפו של מאמנו נתי כהן. יוגב הוא שחקן וילד מדהים. סביר להניח שמדובר בגארד המוכשר ביותר בליגת הנוער ובאחד הרכזים הנפלאים שגדלו כאן, אבל כל ההתנהלות סביבו בגליל מזכירה מאוד את מה שקורה עם שחקני נוער מצטיינים במכבי ת"א. אם המטרה בנוער היא לקחת אליפות, אז תנו ליוגב לסיים את העונה כמו שצריך ולהמשיך בקבוצה הצעירה עד לתואר, ואם המטרה היא לגדל שחקני בוגרים טובים, תשאירו אותו לרכז את הקבוצה של קטש ותנו הזדמנות לרון סבג או לשחקנים אחרים בנוער. בגליל החליטו לנסות לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, וחטפו מכה חזקה על הראש. יוגב, שסבל מהגנה אדירה של אדר אבנון (אחד השומרים היותר טובים שיש בגילאים הללו) ובכלל של כל שחקני ירושלים, הגיע לא מרוכז ובדקות רבות רק גרם נזק לחבריו לקבוצה. עכשיו הוא צריך להוכיח חוסן מנטאלי גדול ולעזור למייקל ג'ונסון לקחת את הבוגרים לבית הגמר. את הלקח שלהם, ראשי הגליל כבר ילמדו, כך יש לקוות, עד לפעם הבאה.

4. בעוד חודש, רק בעוד חודש, ייערך הפיינל פור בשיטה החדשה והמוזרה של האיגוד. בהתחשב שעובדה שפרט לארבע קבוצות כולם כבר גמרו את העונה, קשה לראות מי יוכל לשמש כיריב אימונים לארבע הפיינליסטיות בתקופה הכי קריטית של העונה. גם הרעיון של חצי גמר בשישי וגמר בשבת יוצר בעיה קשה למאמנים, שלא יוכלו להתכונן כמו שצריך. ולא הזכרנו את העובדה שאם יעלה לגמר, לא יוכל דניאל ששר, כמאמן דתי, להכין את שחקניו למשחק. אז אם מישהו שומע שם באיגוד, אנחנו מעלים הצעה: הפיינל פור של מכבי ת"א מסתיים ביום ראשון (8 במאי), יום חמישי שאחריו פנוי לחלוטין. נצלו את הערב להפנינג גדול עם שני משחקים באווירה נהדרת בשידור ישיר בטלויזיה, ואת הגמר תדחו ליום ראשון, כששתי הקבוצות הטובות בארץ יקבלו זמן להביא את עצמן הכי מוכנות למשחק שיסכם את העונה הנהדרת הזו.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
הקטנים הכי טוביםיהודי בין מוסלמיםפטריות הזיה לסגור את בית חצי הגמרההבדל בין כספי לבוכמן



© כל הזכויות שמורות
cker();