פטריות הזיה
יהודה שוחט ,23/05/2005

יהודה שוחט ראה את הפיאסקו באוסישקין או שאולי היו אלה פטריות הזיה ?

איך לא חשבנו על זה קודם, אליפות למקום השני. כמה סבל היה נחסך מהעולם המרושע הזה, איזה עול של זיכרון כואב היה יורד מעל גבי הדואב. הנה, חוזרים לכיתה ג', תחרות הריצה המשמעותית הראשונה בחיי, אמא והחברים ביציע, אני נותן את הכל אבל רואה שלושה צ'יקמוקים קטנים עוברים אותי על קו הסיום. דיכאון לדראון עולם. אבל רגע, הנה, עכשיו אני יכול לפסול את יוסי הביריון שלקח את כל האליפויות מגיל הגן עד סיום התיכון, את רמי הנקניק שלקח מקום שני במשך חמש שנים רצופות ואת אחיו התאום ירון שסיים שלישי. והנה יש לי מדליה. הללויה.

היה מצחיק לראות אתמול את הפועל ת"א מוציאה עוד לבנה מחומת הכדורסל הישראלי המפורקת. חבל ששאול לא תיכנן מספיק זמן מראש ולא חשב על כל הפרטים. בקלות אפשר היה גם לזמן לטקס את כבוד הנשיא מושון, או את כבוד יו"ר המינהלת מוקיון, אולי גם לארגן את מאות אלפי אוהדי הפועל ת"א ברחבי הארץ לחגיגות בכיכר רבין, ביום הזיכרון של הכדורסל הישראלי.

מודה ומתוודה, ברגע מסוים במהלך הערב נראה היה לי ששוב אכלתי פטריות מזן מוזר, כזה שתוקף את התודעה ומעוות את המציאות. התמונה המרגשת של ישראל שיינפלד עם הרשת על הצוואר, השמפניה הנשפכת כמים, או המים כשמפניה, סמו אודריך המחויך שניסה להזדהות עם המחווה הביזארית של חבריו, וקהל האוהדים הצוהל, סליחה, מערכת ההגברה באוסישקין ששוב ניסתה ליצור אווירה של קהל צוהל באולם הגוסס, כל אלו הפכו שוב את הכדורסל הישראלי לפארודיה על עצמו ולבדיחה עצובה על חשבוננו.

רק כדי למנוע תביעות עתידיות מצד מר שאול איזנברג, שהצליח להבריח את אחרוני האדומים מאוסישקין, נאמר שהפועל ת"א השיגה העונה מעל ומעבר וכל הכבוד לה ובלה בלה בלה. עכשיו הגיע הזמן, ולא נעים כבר לומר את זה שוב ושוב, לסגור את הליגה ואולי לארגן שביתה של שנה שנתיים. היה מגעיל, מעצבן ומחליא. שלום ולא להתראות.








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
הקטנים הכי טוביםיהודי בין מוסלמיםלסגור את בית חצי הגמרההבדל בין כספי לבוכמןטור אורח : ערב ירושלמי בגליל



© כל הזכויות שמורות
cker();