אם לא מחר אז מתי? כשיהיה מאוחר?



הערב של סליי
אורי סביר ,06/03/2006

להפועל ירושלים מחכה ערב לא קל בכלל בניסיון למחוק מינוס 8 מול רומא (19:00, שידור חי בערוץ 33). אורי סביר חושב שהגיע הזמן שתמאר סליי יפסיק להסתפק בלהראות ניצוצות ויידלק כבר.

מבט היסטורי - איך התמודד מלחה עם מחיקת פיגורים בעבר?

בהפועל ירושלים אופטימיים לקראת הגומלין מול לוטומטיקה רומא (19:00, חי בערוץ 33), וטוב שכך, אבל גם אוניקס קאזאן, שלאוליגרך שלה אין מה להתבייש כשהוא עומד ליד ארקדי גאידמאק, ראתה ורודות לפני הגומלין, והיא הייתה צריכה למחוק רק 5. במבט אובייקטיבי על לוח המשחקים שלה העונה במפעל, לירושלים יהיה בהחלט לא קל: מלבד המשחקים נגד פרנקפורט החלשה, רשמה הקבוצה ניצחונות דו-ספרתיים רק על הכוכב האדום, ובמשחקים רבים מדי (רומא וברי בחוץ, דינאמו ולה-מאן בבית) שמטה הפרשים גדולים בדרך לניצחונות מינימליים.

לא קל לשחק נגד רומא. יש לה שומרים מציקים שעולים מהספסל ומשאירים סימנים כחולים, כל שחקן בחמישייה שלה יקלע את השלשה אם ישאירו אותו חופשי, כולם מנוסים וראו כבר כמעט הכל, על בודירוגה אי אפשר לשמור כי כל נגיעה זה פאול ובכלל מדובר על אחת הקבוצות החמות באירופה, שמגיעה למלחה עם רצף של שישה ניצחונות ביול"ב, שאגב התחיל גם במלחה.

בלי אובינה אקיזי הפצוע, לרומא אין שומר אמיתי למריו אוסטין, שבמשחק הקודם נגדה במלחה הוריד 17 ריבאונדים, מתוכם 10 בהתקפה. אוסטין קלע אמנם רק 17 נקודות במשחק הראשון, אבל ב78% נהדרים מהשדה. איך קרה שאוסטין לקח רק 9 זריקות - 2 מהן שלשות - ב40 דקות על הפארקט? הגארדים של רומא לחצו והפריעו לירושלים להגיע להתקפות מסודרות. הרי מבחינת טפירו וג'נקינס, לחץ הוא רק טריגר נוסף בדרך לעוד התקפה של 5 שניות ושני אנשים מקסימום. אם מרקוביץ' וקוז'יקרו שוב לא יהיו במשחק, נקודות של אוסטין בצבע הן מפתח חשוב מאוד לאדלשטיין.

על מייסון ג'וניור, ג'נקינס וטפירו אין הרבה מה להרחיב, צריך בעיקר לקוות. לקוות שהם יגיעו מפוקסים. כי את ג'נקינס אף אחד לא יכול לעצור מלבדו, טפירו הוא אחד מעושי המשחק הטובים במפעל כשהוא מגיע מרוכז ועל חשיבות היד של מייסון אין צורך להרחיב. רק נגיד שבניצחון ברומא הוא קלע 6 שלשות ב60%, ובשני ההפסדים היו לו 3 למשחק ב38%.

ועדיין, את ההבדל לדעתי, יכול וצריך לעשות תמאר סליי. לו גם המשחק הזה צריך להיות הכי חשוב, כי הפסד של ירושלים מסיר את המכשול האחרון בדרך לחידוש האפשרות להחליפו. סליי יצא בחמש עבירות בארבעת המשחקים האחרונים בגביע יול"ב, אבל לא תמיד באשמתו. נכון שלפעמים הוא מוכר את עבירותיו יותר מדי בזול, אבל ברוב הפעמים הוא מונע סלים ומקריב פאול שאף אחד אחר לא מוכן לעשות. נגד בודירוגה זה כאמור הרבה יותר קשה, במיוחד כשאתה אמריקאי צעיר בעונתך הראשונה באירופה.

סליי הוא שחקן חכם מאוד (אל תבלבלו חוכמת משחק עם חוסר ביטחון שמביא לשטויות), וגם פקטור התקפי שפשוט חסר לו ביטחון. כל פעם שסליי שיחק מעל 20 דקות העונה ביול"ב, הוא קלע בספרות כפולות, אלא שאירוע נדיר זה קרה רק 3 פעמים. כבר היו לו משחקים טובים השנה (ברמה"ש, פרנקפורט ובלגרד), אבל במלחה מפלס הלחץ כנראה גדול מדי עבורו וכל טעות מורידה את הביטחון לקרקע. המפנה היה אמור להגיע נגד מכבי ת"א, וסליי נענה לאתגר ופתח עם יד חמה מאוד ומהלכים נהדרים. אבל אז, כרגיל, הוא הקריב פאול כדי לעצור סל של פארקר, אחרי זה אסף עוד אחד, ומשם הדרך לעוד משחק של 5 עבירות ב20 דקות הייתה סלולה.

נגד רומא חסרת הבשר בצבע, ובמשחק בו ההפרש משחק תפקיד ובדר"כ גורם לרודפת לחפש משחק מהיר, עשוי אדלשטיין לנסות חמישייה עם סליי ואוסטין כגבוהים, אבל בלי ביטחון התקפי של הראשון (שבהפסקה ברומא עמד על 3-10 מהשדה ואחריה פשוט לא זרק), זה לא ילך. ערב קליעה טוב, הליכה לריבאונד התקפה והימנעות מעבירות מטופשות (כמובן עם עזרה של חבריו), עשויות בכל זאת להפוך את המזל שלו, ולתת לירושלים את האקסטרה שדרוש לה כדי לעבור את רומא. במידה וזה לא יקרה, וירושלים תפסיד גם את הגביע ביום ראשון, סליי עלול להיות זה שישלם את המחיר.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?קר שם בחוץהירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();