קר שם בחוץ
אורי סביר ,06/03/2007

כמו אדלשטיין בשנה שעברה, גם שמיר החליט לעשות שינוי בחמישייה לפני משחק גומלין חשוב. התוצאה דומה - ירושלים הודחה. אבל בניגוד לעונה שעברה, חייבת לעלות השאלה: כמה הכרחי היה להעלות את חג'ג' בחמישייה הערב, כשממילא את משחקי החוץ שלה ירושלים ניצחה בלעדיו?

ז'לז'ניק 88 - ירושלים 70: +/-

בעונה שעברה, הגיעה הפועל ירושלים למשחק הגומלין בחצי גמר גביע יול"ב במצב קצת שונה, אבל אפשר למצוא לאותו משחק במוסקבה הרבה קווי דמיון עם תצוגת הנפל של היום בז'לז'ניק. ארז אדלשטיין החליט לעשות שינוי בחמישייה והעלה את מאיר טפירו במקום מתן נאור. דימטרי דומאני אמר תודה, חגג על טפירו והוביל את דינאמו ליתרון 15 כבר ברבע הראשון ממנו לא הייתה דרך חזרה.

הערב החליט דן שמיר להעלות בחמישייה את דרור חג'ג' במקום אד קוטה. כביכול אין שינוי, כי כבר הרבה זמן חג'ג' עולה בחמישייה בליגה, אבל עד כה בגביע יול"ב הזר הפנמי/אמריקאי היה מתחיל את המשחקים. בכך איבד שמיר לא רק את עושה המשחק הכי קר רוח שלו, אלא גם את המומנטום והשינוי שבדר"כ מביא איתו חג'ג' מהספסל. ואם אצל אדלשטיין היה צורך בהימור כלשהו כדי להפתיע אולי את היריבה או להביא לשינוי אחרי שבמשחק הראשון ירושלים הפסידה בנקודה, השינוי של שמיר היה נראה מיותר כבר מהפתיחה.

קצת לא נעים לנו לקלקל כאן את פסטיבל דרור חג'ג', אבל הדברים חייבים להיאמר. חג'ג' מביא איתו המון לחימה וממשיך להפתיע את כולנו ביכולת שלו בחודשים האחרונים, אבל את משחקי החוץ שלה בגביע יול"ב הפועל ירושלים ניצחה דווקא בלעדיו. היא ניצחה אותם בזכות איזה בחור מושמץ - לעיתים בצדק - שלאחרונה נאמר עליו "ירושלים ניצחה למרות 30 דקות של אד קוטה".

את המשחקים בסיינה, ברלין וכמובן גם בונטספילס, דן שמיר לא היה מנצח ללא הרכז הזר שלו, שהכתיב יפה את קצב המשחק, דחף את הכדורים פנימה לאוסטין הבלתי-שמיר ברמות האלו ותרם מהניסיון הכה רב שלו. בשניים מהמשחקים האלו - באיטליה ולטביה - ניצחו האדומים למרות תרומה על גבול השלילית של חג'ג' שרשם בהם 0 אסיסטים מול 3 איבודים. ואם הטבלה להלן לא מספיקה, גשו לנתוני הפלוס/מינוס של אותם משחקים והיווכחו בעצמכם.

קוטה וחג'ג' במשחקי החוץ

אד קוטהדרור חג'ג'
ניצחונות חוץ33.7 דקות, 10.0 נק', 8.3 ריב', 2.3 אס', 1.0 איב', 67% מהשדה9.3 דקות, 5.7 נק', 0 ריב', 0.3 אס', 1.0 איב'
הפסדי חוץ23.7 דקות, 4.3 נק', 3.0 ריב', 2.3 אס', 3.0 איב', 43% מהשדה17.7 דקות, 5.0 נק', 0.7 ריב', 2.7 אס', 1.0 איב', 43% מהשדה


אז צודק מי שיגיד שבלי ההתעלות של חג'ג' בסוף שלב הבתים במשחקים נגד אקדמיק ואלבא, ירושלים בכלל לא הייתה מעפילה לשלבי ההצלבה, וכמובן שזה ישמע כפוי טובה לבוא אליו בטענות בגלל משחק רע אחד אחרי שרשרת של הופעות נהדרות, אבל באמת שלא הייתה סיבה לוותר הערב על אד קוטה כ"כ מוקדם. כמו באיבוד ההפרש האסטרונומי נגד בני השרון במוצ"ש, את ההתפרקות של קבוצתו ראה קוטה מהספסל, וחבל, כי בדיוק בשביל רגעים כאלו הביאו מנהיג כמוהו, ובכלל לא חשוב כמה הוא לא בכושר כרגע.

בדומה לאותו משחק הדחה במוסקבה אשתקד, ירושלים התבססה יותר מדי על היכולת האישית של מריו אוסטין, ששמר אותה במשחק דקות ארוכות. אבל למעשה, ב12-13 דקות האחרונות ירושלים לא הייתה קיימת כלל, ולולא שתי הברקות של באוורס - שלשה בסוף הרבע השלישי וחטיפה בתחילת הרביעי - ההתפרקות הייתה מגיעה מוקדם יותר.

עכשיו כשהיא נשארה עם הליגה בלבד, הפועל ירושלים צריכה להחליט מה היא עושה עם אד קוטה. בשלב הזה של העונה ברור כבר שהוא לא מספק את הסחורה שקיוו, והערב ראינו שגם לשמיר פקעה הסבלנות לחכות. מאז אותו ניצחון בסיינה, נשכח קוטה מלב, ואף קבוצה לא תעשה חילופים כשהיא בכזה רצף ניצחונות. אבל כשגם ככה הוא לא משחק בליגה בגלל החוק הרוסי, אולי בכל זאת ירושלים צריכה לעשות חושבים. לעניות דעתנו אגב, היא עדיין צריכה אותו, אבל כמו ששמתם לב, אנחנו בדעת מיעוט.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
בחזרה לסיקסטיזיורובאסקט 2013 - סיכום סטטיסטיבין ייאוש לתקווהמ"הרוקח" ועד גדיניההמקום בו חוסר הגינות והיעדר לגיטימיות נפגשיםמד מןהסנסציה בדרבי במספריםיוגב כבר לא צוחק מהסימפסוניםמוקדמות היורובאסקט - סיכום סטטיסטיסלובניה עוד רחוקהיותם ולא נשלםהופ, הופ, 2:210 דברים שלא תזכרו מהפלייאוףשחקו, המפתחות בפניםפשוט מושלמתסורי, ארבידאסלגביע חוקים (וסימונים) משלוהברירה הטבעיתלי-אור לגוייםאפוקליפסה אתמולתש"ע על יורובאסקט 2009עם הפנים לוויילד קארדס2001, אודיסאה באנקרהמבט פנימי על קרואטיהנבחרת יוון - הדור הבאמאשקלון לתיכריתבגבעת שמואל ייסדתי את הכדורסל הלובישבוע לקלאסיקו של המכביהזהו הזמן, זה היום, זה הרגעחוסר ניסיון? אצלנו זה יתרוןשווה לבוא מוקדםמגמר היורוליג לליגה השנייה תוך 5 שניםארבע על ארבעימים רבים הפכו ללילותהזורעים בדמעה, ברינה ירקודו"קארי" - סרט אימהקנטאקי, פרייד?על כל שאלה תשובה"הזבוב האטומי" התעייףהאיש שהיה שםחצי שנה למוקדמות היורובאסקט - תמונת מצבפירוק והרכבההדברים שיעשו לנו את העונההאנשים שיכולים לעשות את הפיינל פורהצל שלי ואני יצאנו לדרךאיפה היריבה השניה?הירו לערב אחדבני ישראלמצפון נפתחה הרעהעוד מחזה של תיאטרון האבסורד5X5: מכבי נגד ירושלים, טייק 1הכתובת הייתה על הקירהנבחרת בראי הנתוניםמונדובאסקט זה לא קללהלא על השמיר לבדוגיוס נעים?רצו יורוליג, קיבלו מכללותאבודים בתרגוםמריח עוד תואר"זה אני שהחמצתי"התגנבות יחידיםההגנה הכי טובה היא התקפהנו מור דורון שפר אין דה מכללותהערב של סלייHouse of Funסולטני הסיבובאסים גם בארץבראש של הג'ינג'יLive and Let Playשמונה הערות לסדרהיום המכריעגדל בעוד שנהלרוץ, לרוץ, לרוץלאט ובזהירותלא לאבד את הראשדור של כוכביםנבחרת חלםנמאס לנוהכי טובים באירופההיורוליג גומר מהר מדיעשר הערות לקראת הפלייאוףטור השחרור!זר ומיותרבצורת טורקיתלאפי בהוקרה - הצעה לשינויאפקט הניצחון של מכביבקלות מרשימהלהשאיר את ריקילכל זמןחגיגות היובלפארקר ועוד ארבעהחדשות טובות, חדשות רעותמלכוד 12אבחנות ראשוניותנגמרה ליגת הקיץתור נבחרת חרוששיפוט מהירהמנהיגים נשארו בביתהחרבות בביתהתגנבויות יחידיםביזיון, לא אסוןאתונה מטאטהלחץ מצד האמריקאיםמלחמות העולמותמותר להתחיל לחלוםתבכי בשבילי ארגנטינה



© כל הזכויות שמורות
cker();