מזרחי, המכונה שלו עובדת...



והמכונה עובדת
יעוז סבר ,26/11/2004

יעוז סבר חזר מההצגה ביד אליהו משוכנע שכך המצב ביורוליג לא יכול להימשך. אמנם מכבי נראית נהדר, אבל היורוליג נמצא עמוק בתהום.

"כמו שזה נראה מכבי ת"א עומדים לעשות ביורוליג,את מה שהם עושים בליגה הישראלית, שליטה מוחלטת לאורך שנים. ..."
כך אמר לי אוהד הפועל ת"א שרוף בשיחה עימו השבוע.
ו...? הקשיתי. מה זה אומר מבחינתך?
"אתה יודע מה?" אמר לי האוהד "באיזה שהוא מקום אני מאחל להם את זה...."

היה שמח היום ביד אליהו, שמח, אבל אולי גם עצוב.
אוהדי מכבי ת"א, והדברים נאמרים דווקא לזכותם, הם האנשים הכי פחות ציניים בעולם. אין אצלם יריבות לא ראויות, אין אצלם נצחון על קבוצות לא ראויות, תנו להם חמישים הפרש ותקבלו חגיגה שרואים רק במארקנה.
אלא שגם אצל אחרון אוהדי מכבי, האסימון ייפול בשלב מסויים. מה שקורה ליורוליג, רע לאירופה, רק לכדורסל, ורע גם למכבי.
בניגוד לליגה הישראלית, שם רובצת אשמה חלקית על מכבי, בהתדרדרות היורוליג אין למכבי יד ורגל, ההיפך הוא הנכון.
מכבי היא הקבוצה האחרונה שמתייחסת ליורוליג ברצינות תהומית, בדיוק כפי שהאוהדים שלה מתייחסים לכל משחק.
אצל מכבי אין משחקי אימון, אין עונות פיננסיות, והמחשבה קדימה היא לאיזור 2009, אז אולי יפרוש אנתוני פארקר. אם תגששו עמוק יותר תמצאו שגם את המחליף לפארקר, נער אמריקאי בן 18 לפי החישוב שלי, כבר איתרו במכבי...
קשה לזכור משחק גביע אירופה בו מכבי ניצחו בחמישים הפרש. בלי לבדוק את דפי הסטט', אני משוכנע שיש מעטים כאלה. למען האמת אני לא בטוח שיש יותר מחמישה, עשרה משחקים כאלה באופן כללי, עם או בלי מכבי.
אפשר לקבל נצחון של חמישים הפרש באנ.בי.איי, אפשר לקבל אותו במסגרת גביע הליגה, או במסגרת הליגה הישראלית. אי אפשר לקבל נצחון שכזה במסגרת הכי מכובדת שיש באירופה, היורוליג.
קחו את המשחק של היום, צרפו אותו ל – 44 המטחים שחטפה סקיפר ביד אליהו, ותבינו שהבעיה באירופה היא יותר מחמורה. אירופה לא בדרך לתהום, היא כבר מזמן בתהום, כשעכשיו החיפושים צריכים להתמקד בדרך למעלה, ולא במניעת הנפילה לשם.

ומה לגבי מכבי? טוב תודה, מה איתכם? מכבי שוב הוכיחה היום שהיא נמצאית בסטנדרטים אחרים מאירופה. אצל מכבי יום רע של שחקן לא משנה דבר. פיני גרשון ניסה משהו כמו חמישה הרכבים שונים על המגרש, ובכל אחד מהם מצא את הכוכב שיוביל אותו. עם וויצ'יץ' ובלעדיו, עם קומאטוס בתור הגו טו מן (כאשר פארקר מנופף מגבות מהספסל) ועם יותם הלפרין בתפקיד שאראס (כששאראס עושה פרצופים ליד שלף).
בשורה התחתונה אין ולא יהיה ניתוח מקצועי למשחק הזה. פזארו הגיעה ליד אליהו ללא שום שאיפה, ולמען האמת ללא יכולת. מכבי לעומתה הגיעה לעוד יום עבודה במשרד ופשוט הרימה את השאלטר ונתנה למכונה לעבוד.
מי שאוהב הצגות, מהסוג שמציגים בברודווי, עם המון תפאורה, עם שחקנים מצויינים, ובמעמד צד אחד, מוזמן לחזור ליד אליהו. אלא מביניכם שמעדיפים פייט, עם שני צדדים והמון מלחמה, מוזמנים להסתפק בינתיים באנ.בי.איי או בליגה הלאומית שלנו בישראל, היורוליג, נכון לנובמבר 2004 פשוט לא מסוגל לספק את הסחורה הזו...







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
חמש הערות על עונת הכדורסל האחרונהפלייאוף עכשיוזמן חלוםאיש השנה שלי-צביקה שרףלזכרםשמונה נקודותריקי ריקיאכזבותמנפלאות האיגודתנו לחיות בשקטדוכן פלאפלצריכים שינוימבחן יותםבא מאהבהזמן החרושצאתך לשלוםדרוש שינויעדיין הכי טוביםתור הזהב



© כל הזכויות שמורות
cker();