אפי, מורחק אבל עדיין גדול



מבחן יותם
יעוז סבר ,15/11/2004

יעוז סבר בוחן את מצבו של יותם עד כה ומריע לאפי בירנבויים שבנה מכלום קבוצה יפה.

מבחן יותם
אז מה? איזו עונה עוברת על יותם הלפרין? כזו שבה הוא דופק 20 נק' בכל משחק, או אולי זו שבה הוא מתייבש על הספסל ורואה את דרק שארפ ושאראס שורפים את הפרקט?
איך מודדים את העונה של יותם? לפי היורוליג או לפי הביצה המקומית?
התשובה היא שגם וגם. החדשות הטובות לחובבי יותם והכדורסל הישראלי הן שיותם סוף סוף מקבל דקות והפך לחלק חשוב ברוטציה הצהובה, בכל מה שנוגע לליגה הישראלית.
קרוב לשלושים דק' למשחק, קרוב לעשרים נק' למשחק, לא משאירים ספקות. בקטע הזה פיני גרשון עמד בכל מילה שלו, יותם מקבל דקות ומקבל אותן בגדול.
איפה הבעיה? זו טמונה רק במקום אחד, בארבעת משחקי הליגה עד כה, ניצחה מכבי בהפרש מצטבר של 124 נק', ממוצע של 31 נק' למשחק. במילים אחרות, כל המשחקים של מכבי בליגה הם למעשה גרבג' טיים, מהדקה הראשונה עד הדקה האחרונה, גרבג' טיים, ובגרבג' יותם שיחק גם בעבר.
התמונה מתבהרת כשבודקים את ממוצעיו של יותם ביורוליג. אז הופכות שלושים הדקות שלו בליגת העל, לחמש וחצי דק' בממוצע למשחק באירופה, ועשרים הנק' המרשימות הופכות באחת ל – 2 נק' מאוד לא מרשימות.
אז מה השורה התחתונה מבחינת יותם? צריך להגיד בהגינות שיותר מכל זה תלוי במה שיותם רוצה לעשות "כשיהיה גדול" והדברים לא נאמרים בציניות.
אם יותם רואה בעצמו גירסה מוקטנת של גור שלף, או אפילו דרק שארפ, מכבי זה המקום הנכון בשבילו.
הדק' בליגה כבר שם, הדק' באירופה יגיעו בהמשך, ויותם יכול בהחלט לסגור בעוד עשור כמעט חמש עשרה שנה יפות במכבי, עם גביע אירופי אחד או שניים, ועם קריירה מרשימה לכל הדיעות. כוכב, בדרך הזו, לא ייצא ממנו, זה כבר ברור. שחקן מוביל במכבי, גם זה כנראה לא יצא ממנו. מכבי, ואי אפשר להאשים אותם על זה, ימשיכו להנחית בנוקיה את השאראסים והמקדונלדים של אירופה, והלפרין לנצח יהיה המחליף, במקרה הטוב.
הכדורסל הישראלי שמשווע לכוכב שיוביל את הנבחרת, חייב את הלפרין בחוץ. בגליל, בשרון, בהפועל ת"א או בבית"ר ירושלים. יותם ומנהל הבנק שלו, וגם זה לא נאמר בהכרח מתוך ביקורת, יעדיפו אולי את הקריירה האפורה אבל היעילה והמכניסה במכבי.
במילים אחרות, תסתכלו על יותם ותראו את הליגה שלנו, אחד לאחד.

הפועל ת"א

למרות ההפסד הערב בדרבי, למרות ההרחקה של אפי, איש השנה שלי בליגה עד כה הוא אפי בירנבוים.
מה לא אמרו עליו ועל הפועל ת"א? אמרו שהוא גמור, אמרו שהוא מחתים את קני וויליאמס כטובה לחבר וותיק שמזמן שכח איך לשחק כדורסל, אמרו שאייזנברג נתן לו תקציב של שמונים אלף דולר בלבד, לא לזר אחד, לכולם ביחד, אמרו שהוא בא לאוסישקין רק על מנת לסמן וי על הקבוצה ברזומה ולהמשיך הלאה בעוד חודש חודשיים.
כולם דיברו ואפי יצא לעבודה. מדהים כמה הניסיון עובד בליגה שלנו, ואיך הצליח אפי איפה שנכשלים כל עונה שניים שלושה מאמנים.
התקציב של הפועל ת"א הוא באמת אפסי. לא שמונים אלף דולר לכל הזרים, אבל גם לא הרבה יותר. אפי לקח את התקציב הזה, ופשוט הלך לעשות איתו את המקסימום.
הרבה מהמאמנים בארץ היו מוותרים על התענוג, או לחילופין משכנעים את הבוס לחרוג "רק קצת" מהתקציב, ולהחתים תותח מוכר במאתיים אלף דולר. לא אפי.
הוא פשוט השקיע שעות נוספות בקלטות, ובשכנוע ישראלים מוכרים לחתום בקבוצה.
כך נבנה התלכיד המכובד של שני זרים חדשים, גיבס ובליילוק, שני זרים מוכרים בארץ, מקנטס וקני הניצחי, וצוות ישראלי סופר מכובד שכולל את שיינפלד, איתן, סימין, ברקוביץ', שעשוע ומוסינזון.
אני יודע שאוהדי הפועל ת"א, שהתרגלו לטוב בשנים האחרונות, מאוכזבים מאוד מהסגל האפור, ברור שהליגה משוועת להפועל ת"א חזקה יותר, על הנייר. אבל אסור שכל העובדות האלה יפריעו למחיאות הכפיים החזקות שמגיעות לאפי, שבאמת הוכיח שאפשר להעמיד בגרושים קבוצה שלא פוחדת מאף אחד (חוץ ממכבי אבל זה כבר באמת לסיפור אחר...)

עשה לי את השבוע

אי אפשר לסגור טור בלי להתייחס להופעה של יוגב אוחיון בליגת העל. אז נכון, הוא ילד, כבר ראינו את אלון שטיין קורע רשתות בליגה הזאת, את גיא קדם חורך טבעות ואת האחים בלול עושים לליגה את מה ששאק עושה לאנ.בי.איי, ובכל זאת, כיף כל שנה להתפעל מילד חדש שקורע את הליגה, גם אם זה לא מבטיח כלום בעתיד.
העונה, עושה רושם, זו העונה של יוגב אוחיון שנתן תצוגה נפלאה מול עירוני ט' שהסתיימה בטריפל דאבל נדיר ויפה.
הילד לא משחק רק בתיכון, הוא גם משחק אצל עודד קטש, שהלוואי שייזכר בימים אחרים, לפני שתיים עשרה שנה, כשהוא עצמו היה ילד שחיכה להזדמנות על הספסל. אם יוגב יגמור את העונה עם 5 דק' למשחק, הרווח יהיה של כולנו.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
חמש הערות על עונת הכדורסל האחרונהפלייאוף עכשיוזמן חלוםאיש השנה שלי-צביקה שרףלזכרםשמונה נקודותריקי ריקיאכזבותמנפלאות האיגודתנו לחיות בשקטדוכן פלאפלוהמכונה עובדתצריכים שינויבא מאהבהזמן החרושצאתך לשלוםדרוש שינויעדיין הכי טוביםתור הזהב



© כל הזכויות שמורות
cker();