פיני - צודק, מה לעשות...



פלייאוף עכשיו
יעוז סבר ,14/10/2005

יעוז סבר, לא תאמינו, מסכים עם פיני גרשון בגדול. אחרי שהוא מסיים להסכים עם פיני, הוא גם נזכר שיש במה לקנא בכדורגל.

פיני גרשון יצא השבוע בקרב מאסף נגד שיטת הפיינל פור החדשה. לא כל כך נעים להגיד, אבל האמת, צודק.
אבל רגע אחד, לפני שמאשימים אותי ב"פיניזציה" ורגע לפני שפיני על הקו מזמין אותי לעוד פתיחה של בית כנסת בחסות הרב גלויברמן, צריך להודות שלמרות שהפעם צודק הגרשון, הסיבות, מה לעשות, שונות לגמרי.
ההתחזקות (על הנייר) של הפועל ירושלים והעובדה שנכון להיום היא הקבוצה העשירה בישראל, בהחלט מאירות את הפיינל פור העתידי באור מגוחך, אבל חדי עין יכולים היו לשים לב לכך כבר לפני כמה חודשים, משהוחלט על השיטה.
הבעיה בכדורסל הישראלי, וזה לא חדש, היא בעיית התחרותיות. הליגה פשוט לא תחרותית כיוון שקבוצה אחת זוכה שנה אחרי שנה בתואר.
הפתרון גם הוא ברור, תקרת שכר ורק תקרת שכר, כזו שתיצור בשנייה צמרת ישראלית של שלוש, ארבע קבוצות שיכולות לתת אחת לשנייה פייט הולם, בוודאי לאורך שנים.זהו הפתרון היחיד ואין בלתו.
אלא שכמו שכולנו יודעים זהו גם הפתרון האמיץ ביותר, כזה שדורש ביצים בגודל של...צביקה שרף למשל. אלא שאיגוד הכדורסל שלנו, כידוע, לא בנוי לקבל החלטות כאלה. והאמת שכאן לא צריך להאשים את ירמי אולמרט, שמעון מזרחי או חברי נשיאות אחרים. איגוד הכדורסל, כגוף, מתקשה זה שנים לקבל רפורמה רצינית שתהפוך את הכדורסל, כך הוא בנוי, ועל זה נאמר, קומישיונר עכשיו.
אבל רגע לפני הקומישיונר בכל זאת נדרש איגוד הכדורסל שלנו לסוגיה, והעלה את אחד הפתרונות הגרועים ביותר, פיינל פור. מה בעצם ניסו פרנסי האיגוד להגיד לנו? תחרותיות אמיתית לא תהיה בליגה, גם הם יודעים. תקרת שכר זו לא אופציה, זה קשה מדי. אז מה כן? אם אין אליפות בואו נמצא דרך מלאכותית בה אולי בכל זאת פעם בכמה שנים תפסיד מכבי את האליפות. כך נולד הפיינל פור.
באותה מידה יכלו פרנסי האיגוד להציע לנו הטלת מטבע על מנת לקבוע את זהות האלופה, תחרות במשיכת חבל על מנת לקבוע אותה, או סדרת גמר מול מכבי, שבה הקבוצה השנייה מגיע ביתרון 2-0.
כולן שיטות טובות על מנת שאחת לכמה שנים אכן תפסיד מכבי את הכתר, ובאיגוד הכדורסל יוכלו לטפוח אחד לשני על השכם ולהגיד שיחקנו אותה. אלא שאם נשחק שניה בכדורסל (זוכרים, זה המשחק שאנחנו מדברים עליו) אז בכדורסל, מה לעשות, השיטה הזו לא טובה. לא סתם נקבעות אלופות ברוב העולם על ידי סדרת פלייאוף. זהו בדיוק הרעיון של ליגה. בדיוק בשביל זה עובדת קבוצה עונה שלמה ויותר מזה, בדיוק לזה אוהדים מחכים, לסדרה, ראש בראש, של שתי הקבוצות הטובות ביותר.
הדבר היחיד שמעודד, הוא שצדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים. הרבה מגנים לתיאוריה שקראתם זה עתה, לא תמצאו. לעומת זאת, ההתחזקות המלאכותית של הפועל ירושלים (שהרי מחר יכול המיליונר התורן לעזוב, ומה יהיה אז התירוץ?) נשמע כמו אחלה תירוץ בשביל הפיני גרשונים של הכדורסל. קצת פופוליזם, תחושת דחיפות, שהרי הגמר הגדול, מכבי – ירושלים, כבר מעבר לפינה, והנה אפשר לראות את איגוד הכדורסל מתכנס לישיבה וקובע שלאור המצב מן הראוי להחזיר את הפיינל פור מקברו ובא לציון, ולפיני, גואל.
האם יש לכך סיכוי טוב? לא צריך להגזים. סיכוי סביר? איך אומרים בערוץ הראשון, יש מצב.

נקודה למחשבה.

בטח שמעתם שאברם חושב שהיה מצויין, ויוסי חושב שאברם צודק ואילו אבי חושב שיוסי ואברם צודקים. לעומתם יש את פיני שחושב שאברם נוראי, ושכדאי שדרור יאמן. וגם דרור בעניין, דרור מאוד היה רוצה לאמן, אבל הכל תלוי באיצ'ה, שאולי ירצה להשאיר את אברם, אולי להביא את יצחק (שום), ומי יודע, אולי גם גיורא (שפיגל) בתמונה וחוץ מזה שגיא (לוזון) כבר מודיע שבקרוב מאוד גם הוא רואה את עצמו מועמד. ובינתיים מסביב יהום הסער, ועסקני הכדורגל שלנו פותחים במלחמת עולם שלישית על הזכות לאמן את אחת הנבחרות הבינוניות באירופה.
ולמה אני כותב את כל זה באתר כדורסל כמו ספסל? אז זהו, שזו הדוגמא מהכדורגל שלנו, בה מוכנים להרוג בשביל הנבחרת, והאמת שאני קצת מקנא. כי הנה, רק לפני ארבע חודשים היה לנו את דיוויד, שבחר בתירוץ מעניין והמריא לאיטליה. אבל אל דאגה, לא אלמן ישראל, כי ארז היה אבא בתור. רק מה לעשות שגם לארז יש תירוצים, אפילו די מקוריים, למה לא לאמן את הנבחרת. וכך גם ארז ברח, לא לאיטליה, לירושלים, והנבחרת נשארה לבד. לבד? לא, כי מייד פנו לפיני, אבל פיני אפילו לא רצה להמציא תירוצים, פיני פשוט לא רצה לשמוע. וכך עברו ממאמן למאמן, עד שבסופו של דבר הועיל צביקה לקחת את הנבחרת ובא לציון גואל.
והנה לכם כל הסיפור. שתי נבחרות, האחת מקרטעת השנייה מצויינת. חבל רק שהראשונה, זו המקרטעת, היא פסגת השאיפות של כל איש מקצוע, ומהשנייה נמלטים מאמני ישראל כמו מאש.
נקודה למחשבה...








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
חמש הערות על עונת הכדורסל האחרונהזמן חלוםאיש השנה שלי-צביקה שרףלזכרםשמונה נקודותריקי ריקיאכזבותמנפלאות האיגודתנו לחיות בשקטדוכן פלאפלוהמכונה עובדתצריכים שינוימבחן יותםבא מאהבהזמן החרושצאתך לשלוםדרוש שינויעדיין הכי טוביםתור הזהב



© כל הזכויות שמורות
cker();