ריקי פאולדינג, נמצא לירושלים מתחת לאף



ריקי ריקי
יעוז סבר ,06/04/2005

ההתייחסות של הפועל ירושלים לריקי פולדינג, קהל והנהלה כאחד, מגלמים בתוכם את המצב של הפועל ירושלים. חוץ מזה אי אפשר בלי כמה מילים על היורוליג.

הוא קולע 14 נק' למשחק ב – 28 דק'. הוא עושה את זה ב – 57 אחוז לשתיים ו – 48 אחוז לשלוש. בין לבין הוא מוסיף גם 4.2 ריב' ו – 2.7 אס' למשחק. בתחילת העונה אמרו עליו שהוא מוכשר אבל אנמי. הוא נתן משחקים גדולים, אבל לצידם הוא נתן משחקים שהוא ירצה לשכוח, כאלה שהוא פשוט לא לקח בהם אחריות. כשהגיע, ישר מארה"ב סיפרו עליו שהוא אתלט אדיר ורק במקרה הוא לא באנ.בי.איי. במכללות הוא היה כוכב אדיר.
ולא, אני לא מדבר על ריקי פולדינג, אני מדבר על אנתוני פארקר, מודל 2001.
קחו את העיתונים של 2001, תעברו על קלטות ותראו שחקן מוכשר בטירוף, עם קפיצים ברגליים, אבל עם אופי שגורם לך לחשוב פעמיים. אנמי משהו.
בסיום אותה עונה, בין היתר בזכות תצוגות משופרות לקראת סיומה, החליטו להשאיר את פארקר במכבי. ככה זה, אמרו במכבי, כשאתה מגיע לראשונה בקריירה לאירופה. אסור גם לשכוח שמדובר בצעיר בן 26, בעונה הבאה הוא בטוח יתפוצץ. אמרו, ולא ידעו כמה צדקו.
ריקי פולדינג קולע העונה 12.5 נק' למשחק, ב – 27 דק'. הוא מוסיף 4.4 ריב' ו – 1.9 אס'. לשתיים הוא משחיל לסל בדיוק של 58 אחוז, ולשלוש קולע האיש שאמרו עליו שאין לו יד ב – 51 אחוזים די מדהימים.
ומה הסיכוי שהוא יישאר בהפועל ירושלים? סיכוי קלוש. בזה בעצם מקופל כל הסיפור של הפועל ירושלים. בירושלים אוהבים את התבשילים שלהם אינסטנט, שפוך לכוס, שים מים, ערבב ושתה. אם אתה אדם שחור גבוה ואתלט, בירושלים, כדאי שתקלע 20 נק' ותוסיף 10 ריב' למשחק, מ-י-ד, או שתעלה את התחת שלך למטוס הקרוב. שחקנים כמו פולדינג, שנקלטים לאט יותר, לא מתאימים בירושלים, סבלנות לא בלקסיקון הירושלמי.
בעניין הזה אי אפשר להאשים רק את הנהלת הפועל ירושלים, גם לא את צוות האימון. בירושלים זה מתחיל מהקהל, מהרחוב. האוהדים בירושלים אוהבים אמנם לבכות את חוסר ההמשכיות שפוגע בקבוצה, אבל אם תשאל אוהד ירושלמי ממוצע, הוא ישמח להסביר לך למה פולדינג הוא מוכשר, אבל "הפועל ירושלים צריכה הרבה יותר". וכך פגרה אחר פגרה, קיץ אחרי קיץ, סורקת הפועל את האינטרנט בחיפוש אחרי הזר המושלם.
עם ריקי פולדינג הסיפור חמור הרבה יותר. הכשרון של הבחור הזה הוא מדהים, יותר מזה, גם היסודות שלו, למשל בהגנה מדהימים. פולדינג הוא לא רק פוטנציאל התקפה גדול, הוא כבר היום אחד משחקני ההגנה הגדולים בליגה. הוא גם אוהב לשמור, כמה שחקנים כאלה אתם מכירים?
בשורה התחתונה, בשנה הבאה קבוצה כלשהיא באירופה תתענג על שירותיו של פולדינג. בחור בן 23 שכבר יודע מה הוא צריך לעשות באירופה. אם זו לא תהיה הפועל ירושלים, יוכלו במלחה לבוא בטענות רק לעצמם, במכבי ת"א זה בטח לא היה קורה.

היה יורוליג?

אי אפשר שלא לכבד את מכבי על ההצגה שלהם ביד אליהו. שוב הוכח שמכבי ת"א במשחקים הגדולים, לא סופרת אף אחד.
אלא ששוב חייבים לדבר על היורוליג, שכפי שכתבנו בתחילת השנה, פושט רגל באופן טוטאלי.
מי שלא מאמין מוזמן להסתכל על ליגת האלופות של הכדורגל. אני כבר לא מדבר על הקהל, על הכסף, על הספונסרים. על כל זה כבר ויתרנו מזמן. אבל מה לגבי התחרותיות? למה בכדורגל אנחנו רואים קרבות חורמה, ובכדורסל שתי קבוצות קורעות את כל אירופה בדרך להתמודדות הבלתי נמנעת ביניהן?
עד שלא ישנו את השיטה באירופה, ויורידו בחזרה את מספר קבוצות היורוליג, עד שלא יביאו תקציבים רציניים לכדורסל, כנראה שנמשיך לראות בכל עונה קבוצה ורבע קורעות את הליגה ולהירדם מול המסך.


עשה לי את השבוע
גליל עליון עשו לי את השבוע, בגדול. יותר מדי זלזלו בגליל. אמנם הם גמרו מקום שני, אבל הפכו את הסדרה בינה לבין גבעת שמואל, לסדרה שממנה תצא ההפתעה. בעצם עשו יותר מזה, הפכו את הגליל לאנדרדוג מוחלט, מול גבעת שמואל שלא עשתה הרבה בליגה העונה.
אז החברים של קטש עלו לשחק, צ'רנה ובן שימול נתנו את משחק חייהם, יוגב נתן כמה דק', קורץ המשיך לתת תפוקה, ופתאום הבנו כולנו מה זה מקום שני ומה ההבדל בינו לבין מקום שביעי.
אני בכל אופן נהניתי מהמשחק של הגליל. עכשיו תור גבעת שמואל להוכיח שמץ ממה שאמרו עליה לפני הסדרה.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
חמש הערות על עונת הכדורסל האחרונהפלייאוף עכשיוזמן חלוםאיש השנה שלי-צביקה שרףלזכרםשמונה נקודותאכזבותמנפלאות האיגודתנו לחיות בשקטדוכן פלאפלוהמכונה עובדתצריכים שינוימבחן יותםבא מאהבהזמן החרושצאתך לשלוםדרוש שינויעדיין הכי טוביםתור הזהב



© כל הזכויות שמורות
cker();