אידסון. 27-28 דקות, לפחות



טעון שיפור
תומר אקסברד ,05/11/2010

את ניהול המשחק צריך להפקיד בידיים של אידסון * אין סיבה לשחק פיק אנד רול עם סופו שלא בנוי לכך * לאליהו ובלו מגיע צ'אנס להוכיח שמה שעבד בנבחרת טוב גם ביורוליג * למרות הניצחון בפיוניר הלוהט, תומר אקסברד רחוק מלהתלהב מהיכולת של מכבי ת"א.

אל תסתנוורו מהתוצאה הסופית. מכבי ת"א שיחקה רע, רע מאוד. למזלה, ממול עמדה קבוצה שעשתה הכל על מנת להפסיד: ממאמן שלבטח שבר את שיא החילופים למשחק ביורוליג ועד שחקנים בינוניים ומטה שלקחו זריקות רעות שהובילו לאחוזי קליעה מחרידים.

מכבי אמנם ניצחה באחד המגרשים הכי ביתיים באירופה, אבל חייבים להודות שפרטיזן של השנה, בשלב זה של ההתארגנות, היא קבוצה מאוד מוגבלת וגם נגדה הצהובים התקשו.

לדייויד בלאט יש המון בעיות שעליהן יצטרך לתת מענה מיידי, כשהבוערת ביותר היא ניהול המשחק. העובדה שפרקינס ופארגו אינם רכזים טבעיים פשוט זועקת לשמיים וגורמת לכך שכל משחק ההתקפה של מכבי תלוי בכישרון של ליאור אליהו וביכולת הקליעה משלוש של פניני ובלו. כשהם ביום רע, למכבי קשה להגיע לזריקה איכותית בהתקפה עומדת.

הפיתרון הוא לשים את הכדור בידיים של אידסון, שחקן שאוהב למסור ואחד שמקבל החלטות טובות. מכבי צריכה להפסיק לשחק פיק אנד רול עם סופו (הוא לא מתאים לזה) ופשוט לתת לו את הכדור בפוסט, לנצל את העובדה שרוב הקבוצות יעשו עליו דאבל אפ, ולהניע מהר את הכדור לשחקן החופשי.

בנוסף, בלאט חייב לייצר היררכיה ברורה ולהפסיק עם החילופים החברתיים. פרקינס, אידסון ופארגו חייבים להיות יחד על המגרש לפחות 27-28 דקות. פרקינס הוא העוגן ההגנתי של הקבוצה, בלי אידסון האיי קיו הקבוצתי שואף לאפס ופארגו הוא הגארד היחיד בקבוצה שיכול לייצר לעצמו מצב קליעה מכדרור. פניני ובורשטיין יצטרכו להתחלק ביתר הדקות.

במצבת הגבוהים, כדאי לבלאט לנסות לשחק עם אליהו ובלו ביחד. השילוב הזה עבד יפה בנבחרת וכאשר סופו מתעייף והנדריקס תורם בעיקר עבירות, אין סיבה לא לתת לזה צ'אנס. מבחינה הגנתית, בלו כבר הוכיח שהוא יכול לשמור על שחקנים גבוהים ממנו ומבחינה התקפית להרבה גבוהים באירופה תהיה בעיה להתמודד מול התנועה הבלתי פוסקת של אליהו בלי כדור ועם יכולת הקליעה של בלו.

היכולת הנוכחית תספיק למכבי כדי לסיים במקום השני בבית, אבל לקראת הטופ 16 חייב לבוא שיפור, אחרת עונת היורוליג של הצהובים תיגמר עוד לפני ההצלבה.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
והרי התחזיתNBA: הגיע הזמן להימוריםכך ננצח את גרמניה במילה אחת? תהנומשחק אימון לפני הגמר הקלאסי הגנרל עלה בסטיילווינריות, ווינרים לחשוב מחוץ לקופסאנתראה בפיינל פור הפועל חזרה, והפעם לתמידתעודות אמצע עונהחג מולד שמחנזכרו מי הםשימו שעון מעוררנותנים לכם, לא תיקחו?סדר עולמי חדש-ישן



© כל הזכויות שמורות
cker();