הגנרל עלה בסטייל
תומר אקסברד ,01/04/2011

"פארגו ופניני היו גדולים, אבל יש אדם אחד שעומד גם הערב מעל כולם: דייויד בלאט". תומר אקסברד יודע למי מגיע הקרדיט על ההעפלה לפיינל פור.

במשחקים גדולים מתעלים שחקנים גדולים. ג'רמי פארגו, האיש שלקח ממכבי את האליפות בעונה שעברה, העלה אותה אמש לפיינל פור עם 26 נקודות אדירות, בדיוק ברגע שהיו צריכים אותו, כשכל העונה מונחת על הכף ובלי דורון פרקינס. וכמובן גיא פניני, שמעבר לשיא הקריירה ביורוליג עם 22 נקודות, חילק אסיסטים אדירים ונתן הגנה מצויינת.

לאחר מחצית ראשונה נוראית של מכבי מבחינה הגנתית (שבה ראינו כמה פרקינס חשוב),כשקאחה לאבורל חודרת לצבע פעם אחר פעם ומשיגה סלים קלים, הגיע הרבע השלישי, וליתר דיוק, העבירה השלישית של סופו (שעם כל החיבה אליו הוא פשוט חור הגנתי), שאילצה את בלאט להכניס את הנדריקס, מה שאיפשר למכבי להיות הרבה יותר גמישה הגנתית (בעיקר בטיפול בפיק אנד רול) ובכך למנוע מקאחה, קבוצה שמסתמכת כמעט בלעדית על קליעה משלוש, להגיע למצבי קליעה טובים. מכבי ניצחה את הרבע השלישי 28-10, כולל ריצת 14-0 שבעצם סגרה את הסיפור. יום קליעה מדהים של 14 מ-21 לשלוש לא הזיק מן הסתם.

פארגו ופניני היו גדולים, אבל יש אדם אחד שעומד מעל כולם, דייויד בלאט. בזמן שאיבאנוביץ' שיחק באותה צורה במשך כל ארבעת המשחקים, דייויד בלאט עשה התאמות נכונות ממשחק למשחק, הפיק לקחים (מכבי עשתה עבודה הרבה יותר טובה בהגנה נגד השלשות במשחקים 3 ו-4) והוא האיש שמגיעות לו כל המחמאות.

מכבי תל אביב בפיינל פור בזכות ולא בחסד, ולא משנה אם תפגוש שם את ריאל מדריד או ולנסיה, ביחד עם אלפי האוהדים שילוו אותה יש סיכוי סביר בהחלט שנראה אותה בגמר, מקום שאף אחד (כולל כותב שורות אלה) לא חשב בתחילת העונה שהיא תוכל להגיע אליו.

לגבי סוגיית הגמר, אני מסכים לחלוטין עם דייויד פדרמן שהצהיר שמכבי לא תשחק ביום הזיכרון. למכבי יש עשרות אם לא מאות אלפי אוהדים ברחבי המדינה ואני יכול רק להעריך שלא מעט מהם חוו אובדן או הכירו מישהו שחווה אובדן של אדם קרוב במלחמות ישראל ובפעולות איבה, ומכבי חייבת להתחשב בהם. יום הזיכרון לחללי צה"ל הוא לא יום לשחק כדורסל, יהיה המחיר אשר יהיה.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
והרי התחזיתNBA: הגיע הזמן להימוריםכך ננצח את גרמניה במילה אחת? תהנומשחק אימון לפני הגמר הקלאסי ווינריות, ווינרים לחשוב מחוץ לקופסאנתראה בפיינל פור הפועל חזרה, והפעם לתמידתעודות אמצע עונהחג מולד שמחנזכרו מי הםטעון שיפורשימו שעון מעוררנותנים לכם, לא תיקחו?סדר עולמי חדש-ישן



© כל הזכויות שמורות
cker();