כך ננצח את גרמניה
תומר אקסברד ,31/08/2011

להתיש את נוביצקי בהגנה, לשלוח עליו דאבל-אפ בדקות הסיום ולסגור חזק לריבאונד הגנה. תומר אקסברד עושה מתיחות לקראת היורובאסקט ולא חושש מהדיגלר.

נבחרת ישראל פותחת את אליפות אירופה מול השחקן המצטיין של גמר האן.בי.אי, דירק נוביצקי ונבחרת גרמניה. הציפיות מהנבחרת לקראת הטורניר לא גבוהות לנוכח הבית הקשה שמחכה לחבורה של אריק שיבק ובעיקר נוכח היעדרותו של עומרי כספי. לנבחרת שלנו יש יותר מדי מיס מצ'ים מול צרפת, סרביה ואיטליה, כך שהמשחק מול גרמניה הוא המשחק החשוב. אלו הם המפתחות לניצחון של ישראל ופתיחה חלומית לאליפות אירופה:

א. חולשתו ההגנתית של נוביצקי
נוביצקי הוא שחקן התקפה מושלם אבל רחוק מלהיות שומר גדול. לנוכח מעמדו בכדורסל העולמי, הדרישות ההגנתיות ממנו בנבחרת יהיו מינימליות ושיבק חייב לנצל את זה. אני מניח שנוביצקי ישמור או על אליהו או על בלו. נוביצקי לא יזוז מספיק מהר בהגנה כדי להתמודד עם התנועה הבלתי פוסקת של ליאור ובטח לא ייצא לשלוש כדי לסגור את בלו. אליהו ובלו צריכים לשחק פיק אנד רול עם אחד הגארדים ולהכריח את נוביצקי למצוא לזה פיתרון. ברוב המקרים השחקנים שלנו יגיעו למצבי קליעה טובים. נוביצקי הוא סופר סופר סופר סטאר במונחי התקפה אבל שחקן בינוני במונחי הגנה.

ב. סגירה קבוצתית לריבאונד הגנה
הנבחרת הגרמנית היא נבחרת מאוד גבוהה, עם 8 שחקנים באיזור ה-2.10, לכן, מלאכת הריבאונד לא יכולה ליפול על כתפיהן של יניב גרין, ליאור אליהו ודייויד בלו. בורשטיין,פניני והלפרין חייבים לסיים עם 5 ריבאונדים כל אחד, לפחות! אם הנבחרת תשלוט בריבאונד ההגנה היא תוכל לנצל את הכבדות הגרמנית, לרוץ למתפרצות ולהשיג סלים קלים.

ג. מה קורה כשאליהו על הספסל
בהיעדרו של כספי, משחק ההתקפה של הנבחרת תלוי באופן בלעדי בליאור אליהו. כשליאור בעניינים (כמו במשחק ההכנה נגד רוסיה) התקפת הנבחרת נראית מצוין ושחקנים כמו פניני ובלו מגיעים למצבי קליעה טובים (כתוצאה מהתנועה ללא כדור של אליהו), אבל כשליאור על הספסל ההתקפה תקועה כיוון שלרוב השחקנים קשה לייצר לעצמם מצב קליעה.

במצב הזה שיבק חייב לשחק עם 3 גארדים:הלפרין, אוחיון וניסים, שחקנים שיכולים לעבור שחקן בכדרור. אליהם צריך להוסיף את בלו (בגלל הקליעה מבחוץ) ואורי קוקיה (שמתגלגל נהדר לסל אחרי פיק רנד רול). אבל הפיתרון הכי פשוט הוא 40 דקות של ליאור אליהו...

ד. טקטיקה הגנתית
דאבל אפ על נוביצקי או לא? דעתי היא כן... אבל רק בדקות המכריעות. מלבד נוביצקי ואולי כריס קיימן, שאר השחקנים הגרמנים הם לא כוכבים גדולים ולא היו במעמדים כאלו. לכן, לפחות בתחילת המשחק לא צריך להביא דאבל אפ על נוביצקי על מנת לא לתת לאף שחקן אחר בנבחרת הגרמנית ביטחון בקליעה. ואז, כשהמשחק יתקרב לסופו (בתקווה שיהיה צמוד) צריך לשלוח שני שחקנים על נוביצקי ולהכריח כל אחד אחר לנצח אותנו. שחקן מדרג השני שלא נכנס טוב למשחק בתחילתו לא ינצח אותו בסופו.

מבחינת ההגנה האישית על נוביצקי, הדבר היחידי שאפשר לנסות הוא להוביל אותו ימינה כי למרות שהוא ימני הוא מעדיף ללכת שמאלה, כך יותר קל לו לשחרר את זריקת ה-fade away המפורסמת שלו. אבל בעיקר צריך פשוט לקוות שהוא יחטיא...

ה. עמדת הרכז
במהלך רוב משחקי ההכנה שיבק הלך עם מקל כרכז פותח אבל אני הייתי הולך דווקא עם אוחיון. יוגב הוא שומר ברמה הכי גבוהה שיש והוא גם שחקן פיק אנד רול טוב ממקל. האופציה השנייה שלי היא אפיק ניסים. יש לו את הקליעה הכי טובה מבין הגארדים וגם הכי הרבה ניסיון.

לסיכום, יש לנו נבחרת לא פחות טובה מגרמניה. רק צריך להאמין ולשחק עם הלב והנשמה. וגם כמה שלשות של פניני לא יזיקו...
בהצלחה לנבחרת!!!






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
והרי התחזיתNBA: הגיע הזמן להימוריםבמילה אחת? תהנומשחק אימון לפני הגמר הקלאסי הגנרל עלה בסטיילווינריות, ווינרים לחשוב מחוץ לקופסאנתראה בפיינל פור הפועל חזרה, והפעם לתמידתעודות אמצע עונהחג מולד שמחנזכרו מי הםטעון שיפורשימו שעון מעוררנותנים לכם, לא תיקחו?סדר עולמי חדש-ישן



© כל הזכויות שמורות
cker();