NBA: הגיע הזמן להימורים
תומר אקסברד ,28/04/2012

תומר אקסברד משאיר את העונה הרגילה מאחור וצולל לתוך המצ' אפים של הסיבוב הראשון בפלייאוף. ניתוח כל הסדרות, כולל הימורים על התוצאות, רגע לפני שהאקשן מתחיל.

הנה זה מגיע, לאחר עונה מקוצרת, דחוסה, עם סיפורים מרגשים (ג'רמי לין), הקבוצה הגרועה בתולדות ה-NBA (שארלוט), סטטיסטיקות מרשימות (לברון) וגם הרבה פציעות (רוז, בילאפס, קובי ועוד...), התקופה המרגשת ביותר בשנה לכל חובב כדורסל כבר כאן... פלייאוף ה-NBA.
בפלייאוף הקרוב יהיה הכל. קבוצות ותיקות כגון הלייקרס, סן-אנטוניו ובוסטון שינסו לזכות בתואר כל עוד קובי, דאנקן ופירס עדיין מסוגלים לסחוב קבוצה.

קבוצות צעירות כגון אוקלהומה ושיקגו, שינסו לגבור על חוסר הניסיון שלהן בהמון אתלטיות והתלהבות. אולי אפילו יהיו כמה סינדרלות כגון אינדיאנה וממפיס. וכמובן, לברון ג'יימס בפלייאוף זה תמיד סיפור מעניין.

מערב
1. סן אנטוניו - 8. יוטה
הסדרה הכי חד צדדית במערב. סן אנטוניו מגיעה לפלייאוף לאחר עונה מצויינת של 50 ניצחונות כשדאנקן, פארקר וג'ינובילי בכושר נהדר. הגאונות של פופוביץ שהצליח לשלב צעירים כגון קוואי לנארד ודני גרין והניהול הנכון של הג'נרל מנג'ר אר. סי. ביופורד שהביא לקבוצה את בוריס דיאו באמצע העונה יתנו לספרס את הניצחון בסדרה. יוטה כבר עשתה מעל ומעבר בעצם הגעתה לפלייאוף ואין לה מי שיעצור את פארקר. 4-1 לסן אנטוניו.

2. אוקלהומה - 7. דאלאס
איזו סדרה גדולה כבר בסיבוב הראשון. אוקלהומה נראית כמו "הקבוצה לנצח" במערב. שני סופרסטארים אדירים בדמות דוראנט ו-ווסטברוק, גבוהים הגנתיים מפלצתיים בדמות איבקה ופרקינס, ספסל עמוק בראשות ג'יימס הארדן ואולם מאוד מאוד ביתי. אם הם ישחקו נכון וחכם (בעיקר ווסטברוק) הם יגיעו עד הסוף.

דאלאס מגיעה לפלייאוף אחרי עונה מאוד בינונית (30-36). אם הסגל הקצר, בטקסס בונים בעיקר על הניסיון ועל העובדה שעדיין, אין אף אחד בליגה שיכול לעצור את נוביצקי.

בשורה התחתונה, אוקלהומה יותר צעירה, אתלטית ורעבה. 4-1 לת'אנדר.

3. לייקרס - 6.דנבר
הלייקרס מגיעים אחרי עונה לא רעה בכלל (25-41). מייק בראון, שנכנס לנעליים הענקיות של פיל ג'קסון הצליח לייצב את הרוטציה, לשפר את הקבוצה הגנתית ובעיקר, לפתח מערכת יחסים טובה עם קובי.

ללייקרס יש את כל הכלים להגיע רחוק. ניסיון, גודל, וקובי ברייאנט. דנבר מגיעה לאחר עונה עמוסה בפציעות ואין לה מענה לגאסול ולביינום. עם מטה וורלד פיס (ארטסט) זה היה נגמר 4-1, בהיעדרו, 4-2 ללייקרס.

4. ממפיס - 5. קליפרס
הסדרה הכי צמודה בכל הפלייאוף. ממפיס זכתה ביתרון הביתיות במשחק האחרון של העונה ולדעתי זה בדיוק מה שיכריע את הסדרה. הקליפרס נתנו עונה מעולה במונחים שלהם כשכריס פול מנהל את העניינים על הפרקט ובלייק גריפין מנהל את העניינים באויר. ללא פציעתו של צ'ונסי בילאפס הקליפרס היו מסיימים במקום השלישי במערב. העדרותו השפיעה מאוד על הקבוצה ותורגש בעיקר בפלייאוף.

ממפיס עשתה יופי של עונה. בלי סופרסטאר נוצץ אבל עם הרבה הגנה טובה ועבודה נהדרת של המאמן הולינס. לממפיס יתרון קל בצבע אבל אין להם מי שיעצור את כריס פול. הסדרה הזו תגיע לשבעה משחקים, שם כאמור, תכריע הביתיות של הגריזליז.

מזרח
1. שיקגו - 8. פילדלפיה
שיקגו סיימה את העונה עם המאזן הטוב בליגה, זאת למרות שדריק רוז הפסיד כמעט חצי עונה בגלל פציעה. המאמן טום ת'יבודו עשה עבודה גדולה (כרגיל, מבחינה הגנתית) ועם ספסל עמוק ורוז שיחזור בפלייאןף, הבולס רוצים להגיע צעד אחד גבוה יותר, לגמר ה-NBA. פילדלפיה פתחה את העונה נהדר אבל כמו שבדרך כלל קורה לקבוצות מאוד צעירות, סבלה מהמון חוסר יציבות והדרדרה למקום ה-8 במזרח. שיקגו קבוצת הגנה נהדרת ולדעתי ממוצע הנקודות של פילדלפיה בסדרה לא יעבור את ה-85. 4-0 לבולס.

2. מיאמי - 7. ניו יורק
הסדרה הכי מלהיבה בפלייאוף. מיאמי נתנה עוד עונה טובה ולברון כנראה יזכה בפרס ה-MVP בפעם השלישית ברציפות (עניין מדהים בפני עצמו) אבל כל זה לא משנה. מיאמי ולברון צריכים לזכות באליפות וכל דבר פחות מזה יהיה כישלון.

מאז חילופי המאמנים בניו יורק הקבוצה במאזן 6-18 והולכת בכיוון הנכון. כרמלו אנתוני משחק נפלא, טייסון צ'נדלר ייצב את ההגנה ואימאן שומפרט מתגלה כאחד הרוקיז הטובים בליגה. אבל לצערם הרב של תושבי מנהטן והסביבה מול מיאמי כל זה פשוט לא יספיק. מיאמי קבוצת הגנה מעולה והיא תגיע מאוד מוכנה לסדרה. ובינינו, כרמלו לא באמת יכול לעצור את לברון... 4-1 למיאמי.

3. אינדיאנה - 6. אורלנדו
אידיאנה מגיעה אחרי עונה פשוט נהדרת עם המאזן החמישי בטיבו בליגה 24-42. המאמן פרנק ווגל עשה עבודה אדירה עם קבוצה בלי סופרסטאר אמיתי והוא בהחלט ראוי לתואר מאמן העונה.

אורלנדו סיימה עונה גרועה מאוד מבחינתה, בעיקר מחוץ לפרקט. דווייט הווארד היה העונה בכותרות בעיקר בגלל דברים שלא קשורים לכדורסל (כל עניין החוזה והשמועה שביקש מההנהלה לפטר את המאמן ואן-גנדי). למרות כל זאת אורלנדו הצליחה להגיע למקום השישי במזרח. אידיאנה הייתה בכל מקרה הפייבוריטית בסדרה, אבל חסרונו של הווארד (ניתוח בגבו) יביא אותה לניצחון חלק, 4-0.

4. אטלנטה - 5. בוסטון
הסדרה המעניינת ביותר במזרח. אטלנטה מגיעה לאחר עוד עונה טיפוסית ולא מלהיבה ובלי כוכב אמיתי (ג'ו ג'ונסון לא כוכב למרות חוזה המקסימום שלו). ג'וש סמית הוא היחיד שנותן תפוקה אמיתית וכבר מזמן היה צריך לדרוש טרייד שישלח אותו לקבוצה טובה יותר.

בוסטון מגיעה לאחר עונה סולידית מבחינתה. ברוב העונה, השחקנים הותיקים נמנעו מפציעות וכמו תמיד אצל דוק ריברס הקבוצה הלכה והשתפרה ככל שהעונה התקדמה. רונדו נותן מספרים מפחידים, פירס עדיין עושה את מה שהוא יודע, גארנט נהדר והעובדה שריי אלן עולה מספסל היא מהלך מבריק של ריברס.

אטלנטה קבוצה די אפורה התקפית וההגנה של בוסטון אמורה לתת את הטון. 4-2 לסלטיקס.

תהנו...






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
והרי התחזיתכך ננצח את גרמניה במילה אחת? תהנומשחק אימון לפני הגמר הקלאסי הגנרל עלה בסטיילווינריות, ווינרים לחשוב מחוץ לקופסאנתראה בפיינל פור הפועל חזרה, והפעם לתמידתעודות אמצע עונהחג מולד שמחנזכרו מי הםטעון שיפורשימו שעון מעוררנותנים לכם, לא תיקחו?סדר עולמי חדש-ישן



© כל הזכויות שמורות
cker();