כמה דאבל-דאבלים פספסנו. דורון שמר, סליחה.. קרמר.



על הקווים 10 - אז למה לי סטטיסטיקה עכשיו?
שגיא ניר ,24/12/2004

מעבר להגינות והמקצועיות, הלאומית זקוקה לסטטיסטיקה מלאה כדי שתוכל למלא אחר היעוד שלה, להיות ליגת עתודה, ליגה של כדורסל. להסברים, האבסורד, והזעם – הכניסה כאן.

הטור הזה הוא קריאה לעזרה. הענף במצב קשה, קבוצות ליגת העל הפכו מזמן לתחנות רכבת לנוסעים בגובה מטר שמונים ומעלה, שחקני כדורסל ישראלים עושים את הבחירה בין משחק בחו"ל (מי שיכול..) וויתור (פרישה ללימודים, עסקים פרטיים), וכל זה כשהקהל מעדיף לקרוא על נהלי הבילוי של אבי נימני או לקבל עצות על איך לחסוך עוד עשרה שקלים מהתקציב המתכווץ, מאחד, פיני גרשון, במקום לבוא למגרשים שלנו (ואני לא ממש יכול להאשים אותו). אבל לא התכנסנו כאן לדון בתחלואי הכדורסל, אין תחרות, וכו'.

השבוע אני רוצה להעלות בעיה, שנובעת בראש ובראשונה מגישה מזלזלת של העומדים בראש הפירמידה המתפוררת של הכדורסל שלנו, ובהמשך מאדישות של חובבי הכדורסל בכלל, והנפשות הפועלות בפרט.
אז בואו נתחיל מהסוף: סטטיסטיקה ממוחשבת מלאה בליגה הלאומית, ועכשיו!
אני יודע שחלקכם מרימים עכשיו גבות ושואלים בשביל מה, הרי זו בסה"כ הליגה השניה, גם ככה משחקים בה רק ישראלים, הרוב בכלל ילדים, ומי שממש רוצה לדעת כמה נקודות יש לכל שחקן, יכול לקרוא בעיתון או להכנס לאינטרנט, הרי ב"ספסל" אפילו סופרים, ויש גם טבלאות קלעים.

אז מבלי להלאות אתכם בסיפורי הזוועה לפני השבת, אספר לכם שמלאכת איסוף קלעי הנקודות ממגרשי ליגת העל היא עבודה לשעת לילה מאוחרת, שעולה לא פעם בשיחות טלפון שמעירות תינוקות שרק נרדמו, במשאים-ומתנים על המספר הסופי שקלע שחקן זה או אחר (כן כן, יש שחקנים בכדורסל שלנו שעוד לפני הג'אמפ הראשון עומדים על 4 או 6 נק'), וכל זה לפני שהגענו לאבסורד של שתי רשימות קלעים שונות לאותו משחק. גם זה קיים אצלנו. ואתם יודעים למה? כי את איסוף הסטטיסטיקה, מלאכה חשובה לכל הדיעות (ועל כך יעידו כל מאמני הכדורסל, הסקאוטים ואנשיהם) מפקירים בידיהם של אנשים שאינם תמיד מיומנים, לא תמיד ישרים, והרבה פעמים לא ממש מוכשרים להתמודד עם הדינמיות והמהירות הכל כך בעייתיים שכרוכים במשימה. וזאת, מבלי לפגוע ביחידי הסגולה שיושבים ביציע עם מחברת ועט ועושים את מה שאף אחד אחר לא, ובכללם כותב שורות אלו.
כל זה רבותי יכול להפטר על-ידי טכנולוגיה זמינה ונגישה מאוד בימינו, מחשב. והכי מעצבן, שמחשב בכל מגרש הוא סיפור של השקעה ועלות של כ- 50$ לקבוצה לחודש.
אני חוזר שוב, 50$, 217.5 שקלים נכון לשער של יום חמישי, זה המרחק בין הליגה הלאומית בכדורסל ויחס של כדורסל.
מערכת ממוחשבת לאיסוף סטטיסטיקה, שפרט לנתונים מדויקים על קלעי הנקודות, תיתן פירוט גם על פרמטרים אחרים שמעבר לרבאונדים ואסיסטים, כי כולנו יודעים שגם שחקן שקלע 30 מאבד לפעמים 8 כדורים, והראיה הזו של מספר הנקודות שקלע השחקן כפרמטר המרכזי, מביכה ומבזה את הענף כולו, ובמיוחד שחקנים מוכשרים שתורמים בכל כך הרבה פרמטרים אחרים. נדב הנפלד, זוכרים?

סטטיסטיקה מסודרת תמנע מצב מגוחך, שבו אנחנו מוצאים בעיתונים ובאתרי האינטרנט השונים על אנשים עם שמות מוזרים שזורקים לסל באולמות ארצנו. רוצים קצת דוגמאות מהשבועיים האחרונים?
חגי ויינריב, שלום אבאמוב, והכי עצוב.... דורון שמר. הבחור הוא אולי השחקן הותיק, המנוסה והמעוטר בלאומית. מה עשיתם ממנו? קרמר, אתה הבן של נעמי שמר?? ואני כבר לא מתייחס לעיוותי שמות סדרתיים שהפכו לשגרה, כמו טרי מונרו וג'וש קרופורד.

אם נעזוב את האבסורד בצד רגע, בואו נסתכל על השאיפה הכנה והאמיתית שאני בטוח שמקננת עכשיו בליבם של קברניטי/מנהיגי/עסקני האיגוד להביא את הכדורסל שלנו לחוף מבטחים מקצועני. לפני שאתם שוב חוזרים לפזמון הישן של "איך ליצור תחרות בליגה" מבלי ליצור באמת תחרות (הזר החמישי והשישי כבר בדרך, לא? תודו!), בואו לפחות ותתנו את הבסיס לאנשי וחובבי הכדורסל, כדי שיוכלו להנות ולהסתכל על משחק כדורסל מעבר למספר הנקודות הדמיוני, והתספורת החדשה של שחקן זה או אחר.
תשאלו את הסקאוטים של הליגה, איזה כיף זה לתור אחרי שחקן על סמך שמועות מהדודה או הבת של השכן על היד הטובה שלו מרחוק (כן, הוא שבר לה את הואזה במרפסת)...

רבותי, זה לא הדור השלישי (שלפי חברות הפלאפונים כבר כאן, דרך אגב) ולא סרט דמיוני. הכל במרחק של 50$ לקבוצה לחודש. הכיבוד בחדר הישיבות של האיגוד עולה יותר.
ואם אתם לא יודעים למי לפנות בעניין, אני אשמח לעזור.

אז אם הטור הזה נגע למישהו, אני אשמח לשמוע את תגובותיכם. כתבו לעורך הלאומית.

או דברו על זה ב: פורום "ספסל"

דברים חשובים יזכו לפרסום באתר






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ספסל שליליגת החלומותטעימה לאומיתאיש השנה שלי עצביםזרעי קיץמכבי לא קיימתזוכרים את בויד"על הקווים" אחרון: מלחמת הספקולציותלא יכלו לשים שלט קטן "ים"?לא יכול לחכותעל הקווים – שיא הרגשעל הקווים עושה סדר"על הקווים" נוסע לירכא"על הקווים" - סיפורי לאומית"על הקווים" עם משחק העונה אפיכהעל הקווים 12 – ניפגש במגרשעל הקווים מחלק פרסיםעל הקווים מספר 9 – זה כל הקסםעל הקווים מספר 8 – בדרך השגרהעל הקווים מספר 7 – קרית אתא חוזרת לליגהעל הקווים מספר 6 – אבישר הביתה, השופטים לא. חולון בחשיכה.על הקווים מספר 5 – עומדים במבחן?על הקווים מספר 4 – אז מה פה קורה פה?על הקווים מספר 3 – אז מי נגד מי?על הקווים מספר 2 – יש לנו ליגה!על הקווים מספר I - ההגיון של חוסר ההגיוןאיגוד, הכדורסל לאן?



© כל הזכויות שמורות
cker();