מכבי לא קיימת
שגיא ניר ,16/05/2005

שגיא ניר ראה אתמול את שכיבות הסמיכה של גור שלף. זה מה שיש לו לומר על זה

"אמא שלי אמרה לי: מה שלא שלך אל תיגע בו". איזה אביר יצא גור שלף בדיוק לפני שבוע. הקפטן של מכבי, שראה כל כך הרבה סשנים של 15 שניות ביורוליג השנה, וויתר על הנפת גביע היורוליג שלהשגתו הוא תרם בערך כמו רגב פנאן.

אתמול שוב התגלה פרצופו האמיתי של ה'מכביזם': יהיר, דורסני, צמא דם, אבל בעיקר, רדוף רגשי נחיתות. למה, אתם שואלים? כי רק מי שחרד כל כך להכרה שלו מתעקש לסובב את הסכין גם במשחק דרבי בו הוא הוביל ללא עוררין ולכל אורכו, רק מי שחושש לגורלו רץ שניות אחרי זכיה הסטורית בגביע האירופי הבכיר ומתלכלך על אלו שזכו בגביע הזוטר יותר, רק מי שיודע שהוא לא בסדר, ממהר לתפוס מיקרופון ולהסביר: "אתם מבינים עכשיו למה אסור להגביל את מכבי", כפי שעשה כבוד היושב ראש לאחר הניצחון על טאו.

אבל אתמול נחצה קו אדום. לרכוש כל שחקן שמסוגל לקלוע בשתי ידיים ולהושיב אותו על הספסל שלך זה בסדר, להפעיל לחץ תמידי על השופטים גם כן מתקבל על הדעת, להתבטא בכל מקום אפשרי בתור הקוזאק הנגזל בלי פרופורציה בכלל לחיבוק הדוב של התקשורת זה מעייף אבל נסבל, אבל אתמול זה היה כבר מוגזם.

גור שלף, כלי קיבול של תסכולים משלוש שנים של יבוש והשפלה על הספסל הצהוב, מצא את הזמן להתפרק דווקא על חשבונם של חבריו למקצוע. כמה אירוני, הוא עשה את זה דווקא באותו מקום בו התפרץ לפני כשנתיים לעבר אוהד והכה אותו. האימפולסיביות והשחצנות, המנותקים לחלוטין מהמציאות (מה לעשות, מספרית היה שלף גם השנה הישראלי שתרם הכי פחות לכדורסל) הם ה'מכביזם', לפחות זה שנראה אמש באוסישקין.

בכדורסל מכבי ממשיכה לנצח, בספורט, אם לשפוט על פי אתמול – מכבי לא קיימת.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ספסל שליליגת החלומותטעימה לאומיתאיש השנה שלי עצביםזרעי קיץזוכרים את בויד"על הקווים" אחרון: מלחמת הספקולציותלא יכלו לשים שלט קטן "ים"?לא יכול לחכותעל הקווים – שיא הרגשעל הקווים עושה סדר"על הקווים" נוסע לירכא"על הקווים" - סיפורי לאומית"על הקווים" עם משחק העונה אפיכהעל הקווים 12 – ניפגש במגרשעל הקווים מחלק פרסיםעל הקווים 10 - אז למה לי סטטיסטיקה עכשיו?על הקווים מספר 9 – זה כל הקסםעל הקווים מספר 8 – בדרך השגרהעל הקווים מספר 7 – קרית אתא חוזרת לליגהעל הקווים מספר 6 – אבישר הביתה, השופטים לא. חולון בחשיכה.על הקווים מספר 5 – עומדים במבחן?על הקווים מספר 4 – אז מה פה קורה פה?על הקווים מספר 3 – אז מי נגד מי?על הקווים מספר 2 – יש לנו ליגה!על הקווים מספר I - ההגיון של חוסר ההגיוןאיגוד, הכדורסל לאן?



© כל הזכויות שמורות
cker();