על הקווים מספר 2 – יש לנו ליגה!
שגיא ניר ,29/10/2004

מחזור שני מטורף בלאומית: ראש העין משנה סדרי עולם, עפולה המדהימה מקבלת בראש, מגדל וחולון במנצחות, ורק ירכא, שוב, רק כמעט....

ונתחיל מהסוף: מאמן הפועל ירכא, ג'קי דוד התפטר השבוע מתפקידו לאחר שמאס במצבה הכלכלי של הקבוצה שמונע הבאת זר, שולח את הקבוצה לשחק במגרשי הספורט ברחבי הגליל, כשמשכורות זה משהו ששומעים עליו רק בהקשר למצב במשק. מאידך, הקבוצה הזו, כבר שבועיים מותחת ומושכת את השמיכה לכל כיוון אפשרי, כשביום שלישי קאמבק מדהים החזיר את הקבוצה מפיגור 20 עד להארכה מול רמלה הגאה. אז חברי מועצת ירכא, קטונתי, אבל אני פונה אליכם ושואל: לחגיגות העליה הגעתם? את הדיווידנדים על ההצלחה של השחקנים והמאמן לקחתם? שימו קצת כסף, תקנו כבר את הליקויים המטופשים באולם, תתאפסו ותביאו זר (הרי אין בליגה הזו כאלה של 100,000 דולר, הסכומים קטנים בהרבה), ואז, במקום להתחבא ולחפש תירוצים, תראו את הקבוצה של חיידר הגדול, הנניקשוילים, ליאור שגב ושלמה יאסו המצוין, במקום טוב לקראת הצמרת. ודרך אגב, פנו אלי השבוע מירכא בתלונות על הסיקור המצומצם. חברים, אתם צודקים בכל מילה – שמישהו ירים את הכפפה, יקח על עצמו לשלוח קלעים, חדשות, אולי איזה סיכומון – לא צריך לעזוב עבודה ומשפחה בשביל זה, בסה"כ
לשלוח לי מייל

בראש העין, כבר שנים בליגה השניה, החליטו השנה לסגור את הברזים. רואים את זה בבירור בסגל, קבוצה של ילדים בני 20, רואים את זה בכסף שהלך על מאמן, ילד בן 28, רואים את זה בשאיפות, קוראים על זה אצלנו. קבוצה לירידה.
ביום שלישי השבוע, אל מול עיני הבוחנות, כל זה התהפך: קבוצה של פייטרים שלא נחים לשניה, עם הכשרון והיכולת המופלאות של מייקל ג'קסון, הטירוף של אברמוב, הדיוק של שי נחום ומעל הכל, המוטיבציה שנותן מבחוץ המאמן הצעיר גיא קידר. ביום שלישי זה היה שווה ניצחון. וזה עבד.
רמת גן, אם לחזור רגע קצת לכדורסל, צריכה להחליט מי מקבל את המפתחות, מה עושים עם קלעי ובעיקר, איך סותמים את הבור הענק במרכז הרחבה.

לפני שבוע זלזלו ברמת אפעל שבקושי ניצחה את הנמושה של הליגה מראש העין. אז השבוע הגיעה תשובה, גם מראש העין, וכמובן מרמת אפעל. במקום שיש בו את ירון להט ודיימון פטרסון, כבר אמרתי בפרוייקט פתיחת העונה, קבוצה חלשה לא יכולה להיות. עפולה היתה הקרבן השבוע, ועוד איזה קרבן. עכשיו, עפולה חוזרת להיות חידה.

שתי קבוצות שהשיגו השבוע נצחונות, שחררו הרבה לחץ ואולי יוכלו מעכשיו להתעסק קצת בכדורסל. חולוניה הזיעה השבוע מול ביאליק, אבל הניצחון שהושג בסוף נותן קצת אויר למאמן קאופמן, לרכז יגל, ומעל הכל לאוהדים החולונים החמים, לטוב ולרע.
ביאליק חלשה. את זה רואים ויודעים בכל מקום. אבל זה מתחיל להשתנות. הזר שהגיע, ג'וש קופרווד הוא קלעי ברמה גבוהה, ואם ילמד שאפשר גם למסור יהיה אפשר לתכנן קדימה. בינתיים בקבוצה עובדים על חיזוק: פליטי מ.כ. חיפה בדרך, כשהרן שיפמן צפוי לקבל את המפתחות בעמדת הרכז הבעייתית של ביאליק, ועופר דיגמל יוסיף כח משמעותי מחוץ לקשת. המאמן עפר רחימי יודע שצפויה עוד המון עבודה, אבל המצב הולך להראות הרבה יותר מבטיח מנקודת הפתיחה לפני חודש.

במגדל העמק בנו הקיץ קבוצה בקפידה. הלכו על זר עם קבלות, צ'רלס פו, רכז בכיר בליגה (ליאור קוצ'ינסקי), קלעי מנוסה, מצליח, וחבורת צעירים אין-אאוט עתודה, שאמורים לטרוף מגרש.
במחזור הראשון היה פנצ'ר מול עפולה. ביום שלישי כמעט וזרקו במגדל את הכל שוב בחצי הדקה האחרונה מול אשדוד, אבל הניצחון הקשה שהושג לבסוף, נותן לצביקה רוזנברג והקבוצה אפשרות לנשום לרווחה, להבין שלא קרה כלום ואפשר להמשיך בדרך.
אשדוד, עם כל הקיצוץ בתקציב, החליטה לאמץ את הרעיון שלי להיות הסוס השחור, כשבינתיים היא משחקת בצבעים בוהקים הרבה יותר. נראים טוב בדרום, במיוחד הילד אלמוזנינו, שבדרך להיות שחקן שחקן.

עם מה אסיים? עם קרית אתא שממשיכה כבר שנים באותה דרך? מינסטר מאמן, החבר'ה לא נחים לרגע על הפרקט, וגם בשנה שכזו, עם ציפיות נמוכות וסגל שנבנה ברגע האחרון, ברור שזאת קבוצה.
השבוע הם ביקרו בלב השרון את הקבוצה שהתעוררה פתאום לתוך הליגה. אז השרונים, עדיין ללא זר ובלי דורון קרמר, החזיקו מעמד יפה 25 דקות. יש שם כשרונות לא רעים, יש כדורסל, אפילו קצת מסורת. אני מקווה שהזר יגיע כמה שיותר מהר כדי שלב השרון תזכה לקבל צ'אנס הוגן.

מחר, יום שבת 30.10.04 יערך משחק השלמה מהמחזור הראשון אליצור רמלה - הפועל לב השרון

עד אז ובכלל, בואו למגרשים, תראו כדורסל ותחרות אמיתית, ותספרו לנו מה ראיתם, בפורום






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ספסל שליליגת החלומותטעימה לאומיתאיש השנה שלי עצביםזרעי קיץמכבי לא קיימתזוכרים את בויד"על הקווים" אחרון: מלחמת הספקולציותלא יכלו לשים שלט קטן "ים"?לא יכול לחכותעל הקווים – שיא הרגשעל הקווים עושה סדר"על הקווים" נוסע לירכא"על הקווים" - סיפורי לאומית"על הקווים" עם משחק העונה אפיכהעל הקווים 12 – ניפגש במגרשעל הקווים מחלק פרסיםעל הקווים 10 - אז למה לי סטטיסטיקה עכשיו?על הקווים מספר 9 – זה כל הקסםעל הקווים מספר 8 – בדרך השגרהעל הקווים מספר 7 – קרית אתא חוזרת לליגהעל הקווים מספר 6 – אבישר הביתה, השופטים לא. חולון בחשיכה.על הקווים מספר 5 – עומדים במבחן?על הקווים מספר 4 – אז מה פה קורה פה?על הקווים מספר 3 – אז מי נגד מי?על הקווים מספר I - ההגיון של חוסר ההגיוןאיגוד, הכדורסל לאן?



© כל הזכויות שמורות
cker();