לא יכלו לשים שלט קטן "ים"?
שגיא ניר ,18/03/2005

הסיפור המרתק בלאומית מסרב להיגמר, ושני מחזורים לסיום העונה יש לנו עדיין 11 קבוצות במאבקים על שני הקצוות. שגיא ניר ינסה לעשות סדר עם מה שנשאר, אבל לא מתחייב להחזר כספי

תילי תילים של פרשנויות נכתבו בטור הזה. ראינו את עפולה מפורקת והיא המריאה למעלה. שלחנו אותה לים והיא חזרה לחזית הבמה. רמת גן ואפעל הראו שהן עדיין עשויות מחומר אנושי והפסידו, אשדוד ולב השרון ראו כי טוב ועקצו את הצמרת, חולוניה שכבר ראיתי אותה בעונה הבאה מול הפועל ומכבי תל אביב עוברת חודש וחצי מהגהנום, ורק ביאליק הצילה מעט מהכבוד שלי כשנשארה אימפוטנטית.

אז לקח קצת זמן, אבל עכשיו כבר ברור שאת הנטיה הטבעית לנסות ולהמר אפשר להשאיר סגורה בארון. אין לה מקום בליגה כל כך בלתי צפויה. מה שנעשה היום זה את עבודת החישוב, כשאקח קבוצה קבוצה ואראה מה היא צריכה לעשות בשביל, ומה יקרה לה אם. נתחיל.


מ.ס רמת אפעל הקבוצה צריכה ניצחון אחד כדי להבטיח לה בודאות את המקום הראשון לאורך הפלייאוף כולו. מה נשאר לה? אתא בבית וביאליק בחוץ. אפעל תהיה ראשונה.

עירוני רמת גן לרמת גן אין סיכוי מעשי לסיים ראשונה, אבל עם נקודה יותר מאתא היא תצטרך ניצחון אחד כדי להבטיח לה את המקום השני. רמת גן תגיע לאתא במחזור האחרון, ואם לא תבטיח את המקום השני עד אז, היא תעשה את זה שם.

אליצור קרית אתא לאתא נותרו משחקים ברמת אפעל ובבית מול רמת גן. בהנחה וניצחונות היא לא תראה כאן, היא תלויה בקבוצות שאחריה כדי להתברג לפלייאוף. היתרון: לאתא יש יתרון בקרב ראש בראש ובבתים משולשים חוץ מאשר מול עפולה. אם זה לא יהיה עפולה מול אתא, אתא תהיה בפלייאוף.

אליצור רמלה רמלה תשחק בזיסמן, ותארח במחזור הסיום את חולון. ניצחון אחד יספיק לרמלה להגיע לפלייאוף, בתנאי שלא תיכנס לבית משולש עם עפולה ואתא, כי אז שתיהן יעלו ורמלה תלך לים.

הפועל עפולה/גלבוע עפולה במצב מצוין, כי היא תלויה רק בעצמה. שני ניצחונות מול ירכא בחוץ וראש העין בבית, ועפולה בפלייאוף. היא תישאר בחוץ רק אם רמלה תנצח משחק אחד לפחות, ואתא תדהים עם ניצחון נוסף.

הפועל חולון חולון לא תלויה בעצמה, אבל אם תנצח את אשדוד בבית, היא תוכל להגיע לקרב על הפלייאוף ברמלה, בתנאי שרמלה לא תנצח בזיסמן שבוע קודם. בית מרובע עם לב השרון, עפולה ורמלה ישלח את לב השרון לפלייאוף.

הפועל לב השרון אם תנצח את מגדל בבית ואשדוד בחוץ, תקווה לב השרון להגיע לבית משולש או מרובע. ממצב כזה, היא בכל מקרה בפלייאוף. פחות משני ניצחונות – הולכים לים.

מכבי אשדוד הדרומיים חייבים לנצח בחולון ואת לב השרון, לקוות לשני הפסדים של עפולה ורמלה כדי להישאר ראש בראש מול רמלה על המקום הרביעי. רק אז מזן, אלמוזנינו, ג'רון ואבי יופה יהיו בפלייאוף.

מכבי ראש העין ניצחון בית על ביאליק או בחוץ מול עפולה משאיר את ראש העין בליגה. אם תפסיד בשניהם, גם שני הפסדים של מגדל העמק ישאירו את ראש העין בלאומית. בית משולש עם מגדל העמק וירכא ישאיר גם הוא את ראש העין בליגה. ראש העין תרד לארצית רק אם תפסיד בשני המשחקים, מגדל תנצח בלב השרון וירכא תנצח את השניים שנותרו לה.

הפועל מגדל העמק ניצחון בלב השרון והפסד של ירכא לעפולה ומגדל שרדה. ניצחונות או הפסדים של מגדל וירכא במחזור הבא, או הפסד של מגדל וניצחון של ירכא, יעביר את ההכרעה למשחק מגדל – ירכא במחזור האחרון, בו אסור יהיה למגדל העמק להפסיד – אחרת היא תרד.

הפועל ירכא ניצחון בשבוע הבא על עפולה לא ישנה לירכא, בתנאי שמגדל תפסיד בלב השרון. אם מגדל תנצח שם וירכא תפסיד – היא תרד כבר בשבוע הבא. ניצחונות או הפסדים של השתיים במחזור הבא יעבירו את ההכרעה למגדל העמק בחזור האחרון, שם ניצחון בנקודה ישאיר את ירכא בלאומית על חשבון מגדל.

מכבי קרית ביאליק סנסציה שלה בראש העין תוכל להחזיר על הניצחון שעשתה בירכא, שעשוי להיות זו שישלח בסוף העונה את הקבוצה הדרוזית חזרה לארצית. חוץ מזה, מה עם הכבוד?

מבולבלים? לא נורא, אחרי המחזור הבא התמונה תהיה הרבה יותר ברורה, אבל כלום לא יסגר עדיין. או שכן.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ספסל שליליגת החלומותטעימה לאומיתאיש השנה שלי עצביםזרעי קיץמכבי לא קיימתזוכרים את בויד"על הקווים" אחרון: מלחמת הספקולציותלא יכול לחכותעל הקווים – שיא הרגשעל הקווים עושה סדר"על הקווים" נוסע לירכא"על הקווים" - סיפורי לאומית"על הקווים" עם משחק העונה אפיכהעל הקווים 12 – ניפגש במגרשעל הקווים מחלק פרסיםעל הקווים 10 - אז למה לי סטטיסטיקה עכשיו?על הקווים מספר 9 – זה כל הקסםעל הקווים מספר 8 – בדרך השגרהעל הקווים מספר 7 – קרית אתא חוזרת לליגהעל הקווים מספר 6 – אבישר הביתה, השופטים לא. חולון בחשיכה.על הקווים מספר 5 – עומדים במבחן?על הקווים מספר 4 – אז מה פה קורה פה?על הקווים מספר 3 – אז מי נגד מי?על הקווים מספר 2 – יש לנו ליגה!על הקווים מספר I - ההגיון של חוסר ההגיוןאיגוד, הכדורסל לאן?



© כל הזכויות שמורות
cker();