על הקווים מספר 5 – עומדים במבחן?
שגיא ניר ,19/11/2004

שגיא ניר עם פנייה אישית וסיכום ביניים של העונה בלאומית.

שלושה חודשים עברו מהיום שלקחתי על עצמי את תפקיד עורך הליגה הלאומית ב"ספסל". הרבה עבודה נעשתה בתקופה הזו על-ידי אנשי "ספסל", כשאת החלק הארי בחומר, שכלל שליחת מיילים ותמונות, תגובות, סיפורים ודיווחים קיבלתי מהגולשים, האוהדים ושחקני ומאמני הליגה.
האתר הציב בחודשים האחרונים רף סיקור גבוה לליגה, והוא ללא ספק המוביל בארץ בסיקור הכדורסל בכלל והליגה הלאומית בפרט.
אך עבודתנו רחוקה מלהסתיים. היום למשל, הוספנו לדפי השחקן "פירוט משחקים", בו ניתן לראות את מספר הנקודות שקלע השחקן בכל משחק ומול כל קבוצה. קחו לדוגמא את מוביל הקלעים כרגע, ג'רון רוברטס
עם זאת, קיימים עדיין הרבה "חורים שחורים" בנוגע לסיקור של שחקנים וקבוצות.
הגיעו אלי לאחרונה תלונות וטרוניות על סיקור לא אחיד של הקבוצות. הטענות הללו אינן מופרכות. קיימת בעיה, אנו מודעים אליה. הדבר נובע מכך שישנן קבוצות אליהן אין לנו גישה ישירה, וקשה עד בלתי אפשרי לקבל לפעמים מידע בסיסי כמו קלעים מלאים אחרי משחקים.
המטרה שלי, ושל אתר "ספסל" בכלל, היא להביא לחשיפה המירבית של כל מקפיץ כדור בישראל. כדי שנצליח במשימה הזו, אנו זקוקים לעזרתכם, גולשי "ספסל" באשר הם – יושבי ראש, מאמנים, אנשי מנהלה בקבוצות, אוהדים, שופטים וכו'.
עוד לא מאוחר. עדיין אפשר להצטרף, אני מוכן ומזומן לקבל מידע גם על משחקים שעברו, ולעדכן את המידע באתר. עזרו לנו לעזור לכם, כדי שלכולנו, חובבי הכדורסל והליגה הלאומית המרתקת, יהיה מקום להכנס אליו כדי לקבל את המידע המקסימלי באיכות הטובה ביותר.
אז הכדור גם בידיים שלכם.
כתבים עדיין חסרים בקבוצות הבאות:
הפועל ירכא
הפועל מגדל העמק
מכבי קרית ביאליק
הפועל לב השרון
מ.ס. רמת אפעל
אשמח לקבל תגובות, הצעות, הארות, נתונים ותמונות של שחקנים.
כתבו אלי

ובחזרה לליגה
אחרי חמישה מחזורים, צועדת אליצור קרית אתא בראש הטבלה, הקבוצה היחידה ללא הפסד ליגה. אל הצוות הבכיר והמנוסה, שמוליק ברנר, אבי נניקשוילי וטוני יאנגר, חוברים שורה של שחקנים צעירים שחלקם עדיין בשלב הפוטנציאל, כמו עדל מאתא, יגאל ניר ואנטולי אידלמן שפתחו את העונה היטב, וערן סעודאי שמוכיח כמעט מדי שבוע שיש על מי לסמוך גם על הספסל. את הקבוצה מאמן גם העונה שי מינסטר.

במקום השני מתמקמת במפתיע אליצור רמלה. הקבוצה איבדה הקיץ לטובת ליגת העל את המאמן זיו ארז, מורן רוט ןרז זהביאן. המאמן המקומי אילן פרג' קיבל את המפתחות, והבטיח ששקט יביא תוצאות. בינתיים זה עובד. טארי מונרו, זר מצוין, מנהיג את הקבוצה, ויחד עם אבי אוחנינה, יניב וינוגרד ואוהד הירש בעונה מצוינת, רמלה נראית בדרך הנכונה.

לב השרון היא ההפתעה של הליגה. ואולי לא. הקבוצה הזו מוכיחה שבליגה תחרותית אמיתית, לא כמו הליגה אחת מעל, קבוצה יכולה להסתדר מצוין גם ללא זר. עם מלחמה, התלהבות וגיבוש אפשר להגיע רחוק. דורון קרמר הותיק ממשיך לפרוח, שחר נחמיאס, אוהד חמיאל ואיתמר רב משלימים צוות נהדר. לקבוצה שהתחילה את הליגה ברגע האחרון מגיע כל הכבוד בינתיים. רק שימשיכו כך.
ראש העין סומנה לפני העונה כיורדת ודאית. בקבוצה קיצצו את התקציב, שחקנים מנוסים שוחררו, הגיע מאמן צעיר ואלמוני. חודש וקצת אחרי, עם מאזן של 3 – 2, המאמן גיא קידר יכול להיות מרוצה ממה שעשה עם חבורת הילדים שלו עד עכשיו (למרות שהוא ממשיך לדבר על לאסוף נקודות, אולי בצדק...). מייקל ג'קסון ממשיך לכוון לתואר הזר מספר 1 בלאומית, שי נחום אחראי על הקליעה, וחבורת פורוורדים אתלטיים אחראית על הבלאגן. ביחד, זו אחת הקבוצות המהנות בליגה.

מ.ס. רמת אפעל ממשיכה בטיפוס הליגות, והעונה היא אצלנו, בלאומית. האפעלים רוצים לטפס עוד ליגה, אך העונה זה כבר יהיה יותר קשה. עד עכשיו, הסגל האיכותי של רמת אפעל מספק פחות או יותר את התוצאות, אבל נראה שחסר איזשהוא שדרוג נוסף כדי להיות באמת למעלה. אבל... אנחנו הרי רק במחזור החמישי, לא?

עירוני רמת גן עברה שינוי פנים רציני הקיץ. ההנהלה העתיקה התחלפה, ובני ברנר, היושב-ראש החדש הביא לשינוי האוירה והגישה במועדון. ברמת גן חושבים גבוה, בינתיים היו מעט תקלות כמו הפסד לא מתוכנן לראש העין או פרישתו המפתיע של ישראל ישי, אבל קבוצה עם שמות כמו טיק רוג'רס, ג'ו דאוסן, מאיר בר דוד ורועי גופר חייבת להיות למעלה. ואני מאמין שכך יהיה.

הפועל עפולה/גלבוע היא עוד קבוצה שלא ידעה הקיץ אם תחיה היא, או תמות. בינתיים, דפי ההספד הוכנסו לארכיון, והצוות של ראובן מלול, עם יניב כהן ויוני שחר בבק קורט, ואמיר שרון ודווין וייד בצבע, רצים מצוין ונראים, כמו כל עונה בעפולה, כמו קבוצה שיהיה קשה לנצח.

הפועל חולון היא מהמאוכזבות הבולטות של הליגה בינתיים. אמנם הסגל התגבש בשנייה האחרונה, אבל בחולון יודעים שזה לא תירוץ כי זה המצב בכל עונה כמעט. יורם קאופמן בנה צוות של גארדים, שמבחינת יכולת אישית אין עליהם עוררין, השאלה היא אם השלם יעבור את סכום חלקיו, או שהעונה הזו תסתיים גם היא בעוגמת הנפש. בשאר העמדות, פרט לשחר כהן העסק לא ממש דופק. כאן, נכנסת החדשה של היום, עם החתמתו של הפורוורד ניר גלאון ששיחק בקבוצה בעונה שעברה ואת העונה הנוכחית החל ללא קבוצה. אז שיהיה בהצלחה.

הפועל מגדל העמק בנתה על מקום גבוה יותר בשלב הזה של העונה. בקבוצה בנו הרבה על צ'רלס פו, ובינתיים החבורה הצעירה שסביבו לא יציבה ולא תמיד פוגעת. צביקה רוזנברג, המאמן שהשאיר את הקבוצה בליגה בעונה שעברה אחרי מסע ניצחונות מדהים עם צעירי חדרה, צרף בינתיים את הרן שיפמן, גם עופר דיגמל מועמד, ובקבוצה מקווים שהניצחון בביאליק יסמן שינוי כיוון בטבלה.

מכבי אשדוד סומנה בקיץ כמועמדת לתחתית. שני הנצחונות המוחצים שלה בגביע על ראש העין אותתו אחרת, אבל בינתיים עם מאזן של 1 – 4, כשהניצחון היחיד היה גם הוא בקושי, בבית, מול ירכא ללא הזר, אשדוד צפויה לעונת מלחמה בתחתית. ובכל זאת, עם זר מצוין כמו ג'רון רוברטס וילד שכולו הבטחה גדולה, אושרי אלמוזנינו, אשדוד עוד תדבר לדעתי.

ביאליק נמצאת במקום שהיה כל כך מוכר בעונה שעברה. הקבוצה בתחתית, מפסידה משחקים שניות האחרונות, והתסכול רק הולך וגובר. אז יש לי טיפ קטן חברים בצפון: זוכרים את העונה שעברה, כשכולם היו בטוחים שזה נגמר, הזר כמעט שוחרר, התחילו לדבר על הארצית? אז ביאליק ניצחה 5 מ-6 האחרונים ונשארה בליגה. ההיסטוריה היא מרכיב חשוב, אל תאבדו תקווה.

המילים ירכא ואכזבה הפעו מילים נרדפות באתר הזה. וזה לא בגלל השחקנים. אבל יש חדשות טובות: האולם בירכא סוף סוף מוכן, ואולי עוד ישחקו בו כדורסל השנה. חוץ מזה, הקבוצה שהיתה הראשונה להחתים זר בקיץ, רג'י וורן, קרובה לסיכום על הצטרפות של זר לשורותיה.... רג'י וורן. מבולבלים? גם אנחנו. השחקן שוחרר אמש מפתח תקוה, והוא צפוי להצטרף בסופו של דבר לירכא. לחבורת חיידר והנניקשוילים יש עדיין מה למכור – אל תמהרו להספיד אותם.

אז זהו. זה מה שהיה לנו עד עכשיו. והרבה עוד צפוי, מילה שלי.
אז בינתיים, בואו נשמע מה יש לכם לאמר. הכנסו ל פורום "ספסל" ושתפו אותנו בדעתכם.
שבת שלום.








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ספסל שליליגת החלומותטעימה לאומיתאיש השנה שלי עצביםזרעי קיץמכבי לא קיימתזוכרים את בויד"על הקווים" אחרון: מלחמת הספקולציותלא יכלו לשים שלט קטן "ים"?לא יכול לחכותעל הקווים – שיא הרגשעל הקווים עושה סדר"על הקווים" נוסע לירכא"על הקווים" - סיפורי לאומית"על הקווים" עם משחק העונה אפיכהעל הקווים 12 – ניפגש במגרשעל הקווים מחלק פרסיםעל הקווים 10 - אז למה לי סטטיסטיקה עכשיו?על הקווים מספר 9 – זה כל הקסםעל הקווים מספר 8 – בדרך השגרהעל הקווים מספר 7 – קרית אתא חוזרת לליגהעל הקווים מספר 6 – אבישר הביתה, השופטים לא. חולון בחשיכה.על הקווים מספר 4 – אז מה פה קורה פה?על הקווים מספר 3 – אז מי נגד מי?על הקווים מספר 2 – יש לנו ליגה!על הקווים מספר I - ההגיון של חוסר ההגיוןאיגוד, הכדורסל לאן?



© כל הזכויות שמורות
cker();