שינויים בחוקה - הסברים
שלומי פרי ,02/11/2007

בעקבות השינויים בחוקה הגיעו למערכת "ספסל" בקשות להסברים מפורטים. ביקשנו מאיגוד השופטים פירוט על השינויים והרי הם לפניכם.

עבירה בלתי ספורטיבית
על מנת לשפוט האם עבירה הינה בלתי ספורטיבית, על השופטים ליישם את העיקרון הבא: במידה ושחקן לא מנסה לשחק בכדור, ונוצר מגע, זוהי עבירה בלתי ספורטיבית".

לאחרונה אנו עדים לתופעות הבאות המתרחשות בדקות הסיום של משחק צמוד:

• הכדור נמצא מחוץ לתחום לצורך הכנסתו למגרש ע"י קבוצה א'.
• הכדור עדיין בידיו של השופט או לחילופין בידיו של שחקן קבוצה א' לצורך הכנסתו למגרש
מחוץ לתחום.
• ברגע זה, שחקן מקבוצה ב' אשר נמצא על המגרש, יוצר מגע עם שחקן מקבוצה א' אשר נמצא על המגרש, ונשרקת עבירה לחובת קבוצה ב'.

באירוע המתואר לעיל, שחקן קבוצה ב' גורם למגע באופן ברור על מנת שהעבירה תשרק מבלי ששעון המשחק הופעל.

מכיוון שהשחקן באופן ברור לא מבצע כל ניסיון לשחק בכדור (הכדור עדיין מחוץ לתחום וטרם עזב את ידיו של השחקן המכניס את הכדור למגרש), מושג יתרון בלתי ספורטיבי בכך שלא מאפשרים לשעון המשחק לפעול מחדש, האמור בסעיף 36.1.4 חייב להיות מיושם (ללא אזהרה) ועבירה בלתי ספורטיבית חייבת להשרק.

הערה: הפרוש של ההנחיה המתוארת לעיל צריכה להישקל בזהירות רבה ויש ליישמה רק במקרים בהם מבוצעת עבירה בכוונה על מנת למנוע משעון המשחק להתחדש או לחילופין מבוצעת עבירה על שחקן
יריב ספציפי אשר אינו קלעי עונשין טוב.
אין ליישם עקרון זה במקרים בהם שחקן הגנה מנסה למנוע את הכנסת הכדור מחוץ לתחום ונוצר מגע מקרי ולא מכוון.
יש להפעיל שיקול דעת במקרים אלו.

שאלות ותשובות

ש: בהתאם לקריטריונים שנתנו בפרושים לחוקה, האם יש ליישם את העקרונות של שריקה לעבירה בלתי ספורטיבית בתחילת המשחק כמו בסופו?
תשובה: יש ליישם עקרונות אלו לכל אורך המשחק.

ש: האם הנחיה זו מתייחסת רק לשחקן הגנה?
תשובה: כן, למעט במקרה בו שחקן ההתקפה מבצע עבירה בלתי ספורטיבית, עבירה זו תשרק כעבירה בלתי ספורטיבית בכל נקודת זמן במשחק. במילים אחרות, לשחקן ההתקפה no call, עבירה אישית או עבירה בלתי ספורטיבית יכולה להישרק.

ש: במידה והכדור שוחרר ע"י השחקן המכניס כדור למגרש מחוץ לתחום, בשלב זה נשרקת עבירה (כאשר הכדור עדיין באוויר) – האם עבירה זו תשרק כעבירה בלתי ספורטיבית?
תשובה: אין לשרוק לעבירה בלתי ספורטיבית באופן אוטומטי, אולם אופציה זו אפשרית.
(וזאת בהתאם להוראות הנוכחיות והקריטריונים בגין מה לשרוק לעבירה בלתי ספורטיבית).
ההחלטה האם לשרוק לעבירה בלתי ספורטיבית תלויה בפעולה של שחקן ההגנה.

ש לעיתים שחקן ההתקפה ידחוף את שחקן ההגנה על מנת לקבל את הכדור...
תשובה: במידה ושחקן ההתקפה ידחוף את השחקן היריב, יכולה להישרק עבירה אישית, או לחילופין לעבירה בלתי ספורטיבית, בהתאם לפעולה במגרש.
העובדה שהכדור נמצא עדיין בידיו של השחקן לצורך הכנסתו למגרש מחוץ לתחום, לא הופכת אוטומטית את השריקה לעבירה בלתי ספורטיבית, כמו הדרך בה זו עבירה בלתי ספורטיבית אוטומטית לשחקן ההגנה (ראה שאלה 3).

ההנחיות והעקרונות לשריקה לעבירה בלתי ספורטיבית לא שונו (הקריטריונים אשר קובעים אם העבירה היא בלתי ספורטיבית), אולם כאשר הכדור נמצא בידיו של השופט או שחקן לצורך הכנסתו למגרש מחוץ לתחום ומבוצעת עבירה – עבירה זו חייבת להשרק כעבירה בלתי ספורטיבית.

עבירה טכנית
סעיף 38.3.1 אומר: "זוהי עבירה טכנית כאשר שחקן נופל לרצפה ומזייף עבירה".

אנו עדים יותר ויותר (וזוהי נהייתה בעיה רצינית גם ב- N.B.A) לכך ששחקנים נופלים ו/או מגיבים באופן תיאטרלי על מנת להפריז בהשפעת המגע המינימאלי שנוצר, כאשר לעיתים לא נוצר מגע כלל, עם שחקן יריב על מנת לזייף עבירה כדי:

• לזכות ביתרון לא הוגן ע"י הובלת השופטים לשרוק שריקות לא נכונות, ובכך שתשרקנה שריקות לא נכונות ליריביהם.
• ליצור אווירה בלתי ספורטיבית בקרב הצופים כלפי השופטים.

התנהגות כזו (ע"י שחקני הגנה או התקפה) הינה בלתי ספורטיבית באופן ברור. התנהגות כזו פוגמת בשטף המשחק, ולכן יש ליישם את האמור בסעיף 38.3.1, לאחר שאזהרה בגין התנהגות דומה ניתנה לכלל שחקני הקבוצה דרך המאמן, עבירה טכנית חייבת להשרק בגין הישנות המקרה.









כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ילדי מפתחפיינל פור הנוער - ארבע הערות10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבערב טוב לך אוהד הפועל חולוןחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךחריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2דבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכהמספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףהשופטים ניצחו לירושלים את המשחקחריש עמוק מיוחדנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גאיזה משחקרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בנות של כדורגלניםדבר המערכת: בעקבות בארקלידבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלועקיץ חורפיסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדלהאנשים של האליפותיומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםקריזה - פרק ג'חוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשיןתנו לו לאמן



© כל הזכויות שמורות
cker();