איזה משחק
שלומי פרי ,09/03/2007

כל כך הרבה סיפורים במשחק אחד. דרמה מדהימה היתה ביום שישי בהדר יוסף. על כדורסל ביום שישי, על הסקווררים, על הגיבורים שעלו מהספסל וגם מילה על הגמר הצפוי.

יום שישי את יודעת
מעל אלף צופים הגיעו למשחק נוער הערב בהדר יוסף והעניקו אווירה מדהימה. מה שכמובן מעלה מיד את הרעיון לקיים משחקי ליגה ביום שישי, בנוער, אולי אפילו בבוגרים, כמו שהיה בעבר. יש משהו נינוח ביום שישי אחה"צ. אין שום דבר שמפסידים בטלוויזיה, לא עייפים מיום עבודה או לימודים, לא צריך להרדים את הילדים . פשוט נוח, כיפי ונעים. מישהו באיגוד צריך לשקול את זה ברצינות לקראת העונה הבאה.
מחשבה נוספת שמגיעה בעקבות כמות הצופים, היא כמובן הצמא של הקהל לכדורסל כחול לבן. בלי שום שחקן זר, בלי חוק רוסי ובלי דאנקים או אליהופים, זה היה המשחק הכי מרגש של השנה בלי תחרות בכלל. חבל ש90 אחוז מהשחקנים במשחק הערב לא יגיעו לעולם לליגת העל כי אין להם מקום, כי את מקומם תופסים שכירי חרב שבאים והולכים בלי להשאיר חותם. את המלחמה שהיתה היום על המגרש, לא תראו בליגת העל וזה מה שמושך את הקהל, לא שום דבר אחר.

נתי כהן מול אבי אבן
נתי כהן הגיע לגליל לפני ארבע שנים ושינה בה דבר אחד בסיסי. איכשהו בעבודה יסודית הוא הוציא מחבורת הקיבוצניקים את התמימות והפך את הגליל לחבורה אגרסיבית עם הגנה אדירה שמגיעה לתל-אביב בלי רגשי נחיתות. הערב הגליל נתנה הצגה של נחישות, על כל מרפק של שחקן מכבי, הגיעה דחיפה של שחקן גליל, סבג שיחק חצי משחק עם ברך מדממת, טולדו נלחם מול שחקנים גבוהים ממנו בראש וחצי. אוחנה והרמלין, רק כיתה י', נלחמו כמו אריות, דן ווליס הפך לגבר מול עינינו, אוהד ראוך הגיע כבר עם הקשיחות מגבעתיים. אז אמנם מכבי העפילה לגמר, אבל המון מחמאות מגיעות לאנשי הגליל. נתי כהן היה המום בסיום המשחק ובוודאי היה האיש הכי כואב באולם, אבל הוא יכול להרים את הראש ולהיות גאה בחבורה שלו.

אבי אבן הגיע השנה למכבי ת"א לאחר שאלי קנטי הפסיד בשנה שעברה את האליפות למכבי נתניה. במכבי ת"א לא אוהבים להפסיד תארים. עד יום שלישי האחרון הכל זרם על מי מנוחות בשביל אבן, מכבי ניצחה די בקלות את רוב משחקיה. פתאום ביום שלישי הגיעה נפילה מפתיעה מול הגליל ואת הלחץ על פניו של אבן היה ניתן לראות הערב עד למרחוק. הערב ביום נוראי של שון דניאל, בלי שוטבין במחצית השניה ועם הגב אל הקיר, הצליחה מכבי לחזור מבור עמוק ולהעפיל לגמר הגביע. את אנחת הרווחה של אבי אבן שמעו עד איילון.



הסקווררים
יחזקאל סקוורר חזר מפציעה ארוכה כדי לשחק במשחק הזה. שלושה ימים קודם לכן, קלע אחיו הצעיר אלן, 32 נק' והוביל את הפועל נהריה לגמר גביע המדינה לילדים. הערב סקוורר שיחק לא רע אבל התעסק יותר בטראש טוק עם שחקני הגליל. בן רייס יקבל את התהילה על השלשה שלו אבל הקרדיט הוא של סקוורר. במצב של 82-72 הוא הלך לקו, החטיא את הראשונה, החטיא את השניה ואז ממרומי, ה 1.78 שלו, אולי פחות, אולי סנטימטר יותר, לקח את הרבאונד בעצמו, יצא שוב החוצה, ארגן התקפה מחדש, עשה חצי חדירה ושחרר כדור נהדר לרייס שקבר את השלשה המנצחת. ערב עמוס צפוי למשפחת סקוורר ב 18 באפריל עם שני גמרים. הסקוורים ינסו לשחזר את ההישג של ערן ודוד אסנטי שחזרו הביתה מערב הגמרים של 2002 עם שני גביעים.


האחים לבית סקוורר

יומיים של עוגמת נפש
שלוש קבוצות של הגליל הגיעו למרכז בחמישי ושישי עם אפשרות סבירה להעפיל לגמר הגביע, שלושתן חוזרות הביתה בלי הכרטיס לגמר. ביום חמישי הפסידו הנערות של גליל באבן יהודה למרות שהשיגו שוויון מרשים באבן יהודה. הנערים הגיעו לגבעתיים עם פיגור 2 מהמשחק הראשון, הצליחו להוביל בנקודה לקראת הסיום אבל הפסידו בסיום והערב כל העול לשמח את הצםון היה על הנוער, אבל גם זה לא הלך. לא השנה שלהם, אם כי השנה עוד לא נגמרה, הנוער והנערים יילחמו על אליפות ובנות הגליל מועמדות להעפיל לליגה הלאומית בוגרות נשים.

הגיבורים מהספסל
בן רייס עלה מהספסל ונתן מלחמה אדירה במחצית השניה. הוציא שלושה משחקני גליל בחמש עבירות, הלך לקו וקלע שם באחוזים נהדרים וקלע את שלשת הנצחון בקור רוח מדהים.
איל רוזנטל עלה בדקות האחרונות להוביל כדור יחד עם יחזקאל סקוורר. שלשה גדולה שלו ואח"כ חטיפה עוד יותר גדולה, סידרו למכבי את הנצחון.
אורן יוסיפוביץ' מהגליל, כמעט והיה גיבור המשחק, יוסיפוביץ' עלה במקום ראוך שיצא בחמש עבירות. בשלוש הדקות האחרונות יוסיפוביץ' מסר שני אסיסטים גדולים. את האסיסט השלישי הרסה לו החטאה של אוחנה ממצב חופשי, אם זה היה נכנס, גליל היתה בגמר.


על הגמר
גמר הנוער יהיה גם הוא עתיר בסיפורים אבל הראשי שבהם יהיה המפגש של שון דניאל מול חבריו מהפועל חולון.
שון דניאל עזב את הפועל חולון לפני שנתיי ועבר למכבי. דניאל גדל יחד עם החולונים, לקח איתם אליפויות בגיל ילדים ונערים ובהחלט יהיה מרתק לראות את הקרב שלו מולם. דניאל כבר נפגש כמה פעמים מול חבריו אבל כשמדובר בגמר הגביע, הכל יהיה הרבה יותר טעון.








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ילדי מפתחפיינל פור הנוער - ארבע הערות10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבערב טוב לך אוהד הפועל חולוןחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךחריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2דבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכהמספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףהשופטים ניצחו לירושלים את המשחקשינויים בחוקה - הסבריםחריש עמוק מיוחדנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בנות של כדורגלניםדבר המערכת: בעקבות בארקלידבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלועקיץ חורפיסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדלהאנשים של האליפותיומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםקריזה - פרק ג'חוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשיןתנו לו לאמן



© כל הזכויות שמורות
cker();