קיץ חורפי
שלומי פרי ,20/07/2006

שלוש הנבחרות הראשונות שייצגו אותנו הקיץ באירופה, לא הצליחו לשפר את מצב הרוח הלאומי. שלומי פרי מקדי ומסכם את אמצע הקיץ.

לאחר שבקיץ שעבר נהנינו מהעפלתה של נבחרת העתודה נשים ללדרג א', מהמקום הרביעי של נבחרת העתודה והשביעי של נבחרת הנוער, הקיץ הזה שלוש הנבחרות האלה לא הצליחו לרומם את המצב הרוח הלאומי והשאירו לנו לסבול את החום, את הקטיושות ואת נסראללה.

הקיץ התחיל עם נבחרת הנשים הצעירה עד גיל 20 שהוגרלה לבית קשה מאוד ולא ממש ציפתה להגיע לרבע הגמר. הנבחרת הפסידה את שלושת משחקיה בבית המוקדם, לזכותה יאמר ששתיים מיריבותיה בבית הזה, הונגריה וצרפת, סיימו את האליפות במקום השני והשלישי בהתאמה. בבית הדירוג 9 - 16 העתודה גברה על פולין אבל הפסידה ללטביה וצ'כיה בהפרשים קטנים והגיעה עד השלב הקריטי, משחק דירוג 13-16 מול פינלנד שהפסד בו היה שולח את הנבחרת לדרג ב'. ישראל ניצחה בקלות והפסידה לאוקראינה בפעם השניה באליפות כדי לסיים במקום ה 14.
מאזנה של הנבחרת בסיום האליפות 2 נצחונות ושישה הפסדים. שני הנצחונות של הנבחרת היו על הנבחרות שסיימו במקומות ה 15 ו ה 16 שירדו לדרג א'.
בסה"כ מקום 14 הוא בהחלט אכזבה לנבחרת שרק עלתה השנה לדרג א' אם כי בנבחרת סימנו מטרה להישאר בדרג א' והשיגו אותה.
מבחינה אישית מירב דורי וחן נוסל אכן סחבו את הנבחרת קדימה עם 12-13 נק' למשחק אבל שתיהן לא היו יציבות ונעו משחקים 20+ נק' למשחקים של 2-3 נק'. שירן צעירי סיימה שלישית באליפות באסיסטים ורביעית בחטיפות והיתה השחקנית המפתיעה של הנבחרת. הנבחרת סבלה מנחיתות קשה ברבאונד לאורך כל האליפות, הרבאונדרית המובילה היתה קטיה אברמזון שלקחה רק 5.5 רב' למשחק ולא סיפקה את מנת הנקודות המצופה ממנה. מבין צעירות הנבחרת היתה זו ליאל אוחנון שבלטה יותר והיא זו שתמשוך את הנבחרת הצעירה בשנתיים הבאות.


חן נוסל - טובה, אבל לא יציבה


הנבחרת השניה שיצאה לדרך היא נבחרת העתודה גברים. הישראלים פתחו עם נצחון גדול על איטליה שהעפילה הערב לחצי גמר האליפות, המשיכו עם נצחון קשה מהצפוי (רק 4 הפרש) מול הונגריה שספגה עד עכשיו רק תבוסות קשות באליפות, מלבד המשחק מול ישראל. במשחק המכריע על העליה לרבע הגמר כשלה ישראל מול הנאחס הלאומי, נבחרת סלובניה, שגם היא כמו איטליה, העפילה עד חצי הגמר, אולי נחמה קטנה לעתודה, שבדומה לעתודה בנות, שתיים מיריבותיה בבית המוקדם העפילו לחצי הגמר.
במשחק הראשון בבית הדירוג 9-16 שוב פגשה ישראל יריבה חלשה שספגה תבוסות קשות בבית המוקדם ושוב התקשתה מאוד וניצחה רק בקושי בדקה האחרונה. במשחק השני הפסידה ישראל לתאומים איוונוב המצויינים מבולגריה ובמשחק השלישי גברה בקלות על לטביה החלשה כשחנוכי מתעלל בארנסטס קאלבה, שחקנה של בנטון טרוויזו ומתמודד על מלך הסלים של האליפות. בסה"כ ישראל עם מאזן 4 - 2 באליפות אבל עם כשלון במשחק המכריע מול סלובניה ושני נצחונות קשים על הנבחרות החלשות באליפות. ישראל שמרה טוב, ספגה באליפות נק' למשחק, חטפה 11.8 כדורים (שניה באליפות), איבדה אותו מספר כדורים (הכי פחות באליפות) אבל סבלה מאחוזי קליעה חלשים מכל הטווחים. מבחינה אישית ניצן חנוכי עשה קפיצת מדרגה וקלע עד כה באליפות 14.2 נק' למשחק עם אחוזים טובים מהשדה. יוני ניר שהיה אמור להיות השחקן הבולט של הנבחרת איכזב מעט, אולי בגלל פציעה במשחקי ההכנה, וכשחקן גבוה עומד באליפות עד עכשיו על 42% בלבד מהשדה, הרבה פחות מאחוז ראוי לשחקן פנים. יוני צריך לקבל מחמאות על לחימה ברבאונד ועל כמעט 4 רב' התקפה למשחק. אלישי כדיר שבלט בהכנה של הנבחרת סבל מבעיית עבירות ברוב המשחקים, בן גילו, יוגב אוחיון, הציל את הנבחרת מביזיון מול הונגריה אבל בשאר המשחקים לא בלט במיוחד וממשיך לאכזב בכל מה שקשור לנבחרות ישראל השונות, יוגב עומד באליפות על יחס אסיסטים/איבודים שלילי. גם ניב ברקוביץ' לא עמד בציפיות והאחוזים שלו באליפות פשוט איומים (מתחת ל 30).


ניצן חנוכי - קפץ מדרגה באליפות

חשיבות הגדולה בשיטת המשחקים של אליפויות אירופה יש לעניין ההפרשים. נבחרת שקורסת באחד המשחקים תתקשה מאוד להעפיל לרבע הגמר גם אם היא מנצחת את שני משחקיה האחרים וזה בדיוק מה שקרה לישראל. קריסת מערכות טוטאלית מול איטליה ששלחה אותה למשחקי הדירוג 9 - 16 מבית שאמור להיות קל יחסית. ההתקפה הישראלית נתקלה בהגנה משמעותית ואילו הגנה, זה אנחנו כבר יודעים, היא לא הצד החזק של הנבחרת שלנו. רבע אחד של 7 - 24 הפיל את הנבחרת לקרשים ובאף אחד משאר הרבעים לא הצליחה הנבחרת הישראלית לעצור את האיטלקים על פחות מ 20 נק'.
התבוסה מול האיטלקים איפשרה להם להפסיד מול בולגריה וקבעה שהמשחק של ישראל מול גרמניה חסר חשיבות. הנבחרת הישראלית תשחק כעת בקרבות על מקומות 9-16 מול יריבות לא קשות במיוחד אבל צריכה להיזהר מדבר אחד, שהמשחקים הבאים לא ייהפכו לתחרות קליעות בין שחקני הנבחרת לבין עצמם, מה שעשוי לסכן את דרג א'.


גל מקל - סל נצחון מול בולגריה

נבחרת הנערות תתחיל מחר את משחקיה באליפות אירופה דרג ב'. ב 2 באוגוסט תתחיל נבחרת הקדטיות את משחקיה, גם היא בדרג ב'. שתי הנבחרות לא אמורות להעפיל לדרג' א או לסיים בין הראשונות בדרג שלהן, מה שמטיל את כל עול שיפור המצב רוח הלאומי על נבחרת הקדטים ובעיקר על הנבחרות הבוגרות לגברים ולנשים.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ילדי מפתחפיינל פור הנוער - ארבע הערות10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבערב טוב לך אוהד הפועל חולוןחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךחריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2דבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכהמספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףהשופטים ניצחו לירושלים את המשחקשינויים בחוקה - הסבריםחריש עמוק מיוחדנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גאיזה משחקרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בנות של כדורגלניםדבר המערכת: בעקבות בארקלידבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלועסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדלהאנשים של האליפותיומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםקריזה - פרק ג'חוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשיןתנו לו לאמן



© כל הזכויות שמורות
cker();