דאוול. אליפות שנייה ברציפות?



ילדי מפתח
שלומי פרי ,23/05/2011

לפעמים את ההבדל בין נפילה למשחק על מקומות 3-4 לבין זכייה באליפות עושים דווקא שחקני המשנה. רגע לפני הפיינל פור, שלומי פרי מסמן את ארבעת האקס-פקטורים של האירוע.

דיון דוואל - הפועל "מגדל" ירושלים
עודד קטש הביא איתו את דיון דאוול להפועל "מגדל" ירושלים רק בשביל הפיינל פור. קטש סיפר שבשנה שעברה הוא ראה את דאוול בחדר ההלבשה לפני הגמר ולפי הפנים שלו הוא ידע שהוא הולך לקחת אליפות.

גלבוע/גליל מן הסתם תשים דגש מיוחד על הגארדים של ירושלים ועל בריאן רנדל, דיון דוואל צריך לדעת לקחת את השאריות. למרות כל הפציעות של שחקני ירושלים העונה, דאוול שיחק בעונה הסדירה רק 24.3 דקות למשחק. בפלייאוף, עם כל הפצועים שחזרו, דאוול כבר שיחק 29.3 דקות, כשמבין חברי קבוצתו רק יובל נעימי שיחק מעט יותר ממנו.

החשיבות של דאוול עלתה ועלתה ככל שהפיינל פור התקרב ובשני המשחקים עצמם הוא יהיה שחקן מפתח בהתקפה ובהגנה. במשחק מול גלבוע/גליל הוא יצטרך לשים עין על פלס, לעזור לגבוהים בריבאונד ולקלוע את השלשות שלו מול שומרים נמוכים ממנו. אם ירושלים תעפיל לגמר ותפגוש שם את מכבי ת"א, הוא כבר יקבל את משימת דיוויד בלו וזה מצ'אפ שעשוי להכריע את האליפות.

וורן קרטר - "אלטשולר שחם" גלבוע/גליל
בשקט בשקט, וורן קרטר הפך להיות השחקן החשוב ביותר של גלבוע/גליל העונה, בדיוק כמו אחיו באשדוד. קרטר הוא אחד השחקנים היציבים בליגה עם 12 נק' למשחק בעונה הסדירה וגם בפלייאוף. הבחור השקט והיעיל הזה הוא הדבק שמחבר את שחקני גלבוע/גליל במיוחד בחלק השני של העונה.

אם קרטר יצליח להסתדר עם רנדל, חברו מימי הקולג', גלבוע/גליל תהיה חזק במשחק מול ירושלים. הבעייה היא שבשני המפגשים של קרטר מול רנדל העונה הוא קלע 4 נק' ו-8 נק' בלבד וגם מול מכבי ת"א לא היה לו קל. קרטר שקולע באחוזים גבוהים יצטרך לקחת לפחות 10 זריקות ולהגיע ל-12 נק' כדי שגלבוע/גליל תתקרב למנה של 80 נק' שכנראה תספיק לה לנצחון מול ירושלים.

ריימר מורגן - מכבי "אופיצי" ראשון לציון
מורגן הוא אחד השחקנים הכי אלמוניים בליגה. הוא הרוקי היחיד בפיינל פור 2011 והזר הצעיר ביותר מבין כל הזרים בפיינל פור הזה. מורגאן שקלע בליגה הסדירה 10.7 נק' למשחק קפץ מדרגה ובפלייאוף מול בני השרון כבר עלה ל-15.5 נק' למשחק כשהוא גובר על לי ניילון במצ'אפ ביניהם בדרך לפיינל פור שלישי ברציפות, אחרי שניים ב-NCAA עם מישיגן סטייט.

מורגן גם הסתדר מצוין השנה מול מכבי ת"א. בשלושה מפגשים מול הצהובים הוא קלע 13.7 נק' באחוזים טובים ולא נעלם מול ההגנה התל-אביבית כמו שחקנים רבים העונה. אולי בגלל שמכבי התמקדה במגי ומיצ'ל. מורגן שהוא אנטי כוכב צריך לדעת להיות בפיינל פור הזה בזמן ובמקום הנכונים, לקחת ריבאונד התקפה, לקלוע שלשה עם הבאזר לשעון ה-24 ולעשות את הדברים הקטנים שמנצחים משחקים.

דיוויד בלו - מכבי "אלקטרה" תל-אביב
המשחק הכי גרוע של דיוויד בלו העונה בליגה היה במחזור השביעי בו קלע 5 נק' עם 1 מ-7 מחוץ לקשת. המשחק הזה הסתיים בהפסד היחידי של מכבי ת"א העונה בליגה, לבני השרון, מה שהפך את בלו לשחקן שצריך לסמן כדי לנצח את מכבי. היד הנהדרת של בלו פותחת הגנות ונותנת את האפשרות להפעיל את סופו בצורה נוחה יותר מתחת לסל.

בלו מגיע לחלק האחרון של העונה בכושר טוב כשבסדרת הפלייאוף מול ברק נתניה קלע 13.3 נק' למשחק עם 60% משלוש ובפיינל פור היורוליג קלע 12.0 נק' עם 42% משלוש. גם בהגנה בלו שחקן מפתח, בעיקר בגלל השמות שכאן מעליו, שהם בדיוק השחקנים שהוא יהיה מופקד עליהם בהגנה. בלו זוכר היטב את הגמר בשנה שעברה אותו סיים אמנם עם 11 נק' אבל עם 1 מ-8 מחוץ לקשת ובכלל עם 4 מ-18 מהשדה ויודע שהיד שלו גורלית בדרך להשגת הצלחת המיוחלת.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
פיינל פור הנוער - ארבע הערות10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבערב טוב לך אוהד הפועל חולוןחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךחריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2דבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכהמספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףהשופטים ניצחו לירושלים את המשחקשינויים בחוקה - הסבריםחריש עמוק מיוחדנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גאיזה משחקרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בנות של כדורגלניםדבר המערכת: בעקבות בארקלידבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלועקיץ חורפיסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדלהאנשים של האליפותיומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםקריזה - פרק ג'חוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשיןתנו לו לאמן



© כל הזכויות שמורות
cker();