השופטים ניצחו לירושלים את המשחק
שלומי פרי ,08/02/2008

חנן זכאי מונה את הסיבות להפסד של מכבי ת"א והכותרת למעלה מדברת על כך שבזכות השופטים חג'ג' חזר רענן בסוף הרבע השלישי והכריע את המשחק.

בדקה ה 13 בפאול המיותר והטכני המיותר עוד יותר שנשרקו לדרור חג'ג' השופטים ניצחו לירושלים את המשחק. חג'ג' נאלץ לרדת מהמגרש, מקבל בלית ברירה את המנוחה שכה היה זקוק לה. בסוף הרבע השלישי חג'ג' חזר רענן להכריע את המשחק עם 7 נקודות 5 אסיסטים ו 4 חטיפות. ויותר חשוב השופטים שכבר "דפקו" את ירושלים הערב שרקו באוביקטיביות ברבע הרביעי הטעון. השיא היה בשריקת התוקף המוצדקת של ביינום על פניני בדקה ה38.

אבל זה לא שהפועל לקחה כמו שמכבי נתנה. עד אמצע הרבע השלישי הפועל היו "חושך". חג'ג' וקארי שקלעו 44 נקודות שלושה ימים קודם עמדו על שלוש נקודות ביחד ושמיר נראה חיוור כמו המכסה של הלפטופ שלו. ירושלים התעוררה ומכבי הפסידה את המשחק. מכבי לא יכולה להאשים את השופטים בעיקר כי:

לא היו חילופים טובים: שרף התחיל חכם כשהעלה את כספי בחמישיה. התוצאה שברבע הראשון שבו מכבי היתה סופגת בצרורות, ירושלים קלעו רק עם 14 נקודות. הבעיה ששרף שכח שצריך גם לא לספוג ברבע הרביעי (38 נקודות לירושלים). שיא הבלאגן היה ברגעי הלחץ בסוף הרבע הרביעי בחמישיה של מכבי היו ביינום, שארפ, קאמינגס, בלותנטאל ווויציץ, בעברית מדוברת: שארפ וארבעת הקונוסים, כל כך הרבה שחקנים התקפיים וכדור קטן אחד, אבל חוץ מביינום אף אחד לא נגע בכדור. ואפרופו חילופים הספסל של הפועל ירושלים ניצח את הספסל של מכבי ת"א 47 -28, קבלו עדכון: ארנולד לבדו קלע יותר מכל הספסל של מכבי ולטובת קוראינו בסין ארנולד קלע יותר מ: וויציץ, גרסיה, באטיסטה, ביינום, שארפ, אליהו ובלות'נטאל ביחד!!!

לא היה ניהול משחק: קאמינגס לא מנהל משחק אפילו לא מזכיר משחק, לקחו שחקן כדור-רגל ונתנו לו לרכז. צביקה כמו קטש לפניו ממשיך לתת לו את הכדור. קאמינגס קלע 16 נקודות, חלק לא קטן מהן בהתקפות שרק הוא נגע בכדור, מקסימום הוא ופייזר, כשכת השאר מתייבשים. יותם זרק זריקה אחת ברבע הראשון גם היא במתפרצת, 8 נקודות ברבע השני וזהו. מוריס קלע 8 נקודות כולן מכדורים שבמקרה הגיעו לו ליד. אין סדר אין הגיון, אין חלוקת עומס והפעלת השחקן החם, אין כדור-סל. אבל זה עוד כלום, ברבע האחרון חזרנו לימי ספאחיה העליזים, תרגיל אופן לביינום, אפילו קאמינגס שעד אז הכדור היה אצלו ביד כל הזמן לא היה מזהה את החפץ הכתום שהיה לביינום בידיים גם אם היה פוגע לו בראש.

לא היתה חוכמת משחק: ירושלים התכוננה לפייזר וכל פעם שעלה לשחק פליקס עלה איתו וצמצם את הנזק. ברבע הרביעי ארנולד שיחק אותה פייזר ומכבי ת"א לא ידעה מה לעשות, ארנולד סיים את הרבע עם 16 נקודות. ההגנה של מכבי כללה בעיקר צעקות על השופטים, המזכירות והמעודדות. לדרוש מצמד קביים (קאמינגס וביינום) ניהול משחק כבר התייאשתי אבל החלטה אחת במשחק זה קשה?

דרור חג'ג' הדינמו של ירושלים משחק 13 דקות עם ארבע עבירות ולא עושים תרגיל קטן אחד בשביל להוציא ממנו את החמישית? אכן תמונות קשות.

לא היו רכזים: לדן שמיר יש יתרון אחד עצום על צביקה שרף, הוא יודע שיש לו רק רכז אחד והוא מנהל את המשחק בהתאם. שרף מתנהג כאילו יש לו שלושה כאלו כשלמעשה הרכז היחידי שיש לו הוא יותם. כשיותם יצא בחמש עבירות, יצא איתו גם הסיכוי למשחק חכם של מכבי. עזבו משחק חכם, לבקש לעבור את החצי זאת דרישה רדיקלית? אה וזה עוד כשלרכז של היריבה ארבע עבירות...

לא היתה הגנה: השינוי של כספי בחמישיה שיפר את ההגנה ברבעים הראשון והשלישי אבל השאיר את הרחבה פרוצה ברבע הרביעי, ככה זה שתלויים במוריס. למוריס יש שני חסרונות בולטים בהגנה שעליהם הוא מכסה באינטילגנצית משחק, בהקרבה ובאתלטיות. הוא מתקשה לשמור על שחקן "חופר" באותיות היות ואין לו מסה, ברגע ששחקן נצמד אליו עם הגב הוא מבטל את יתרון האתלטיות שלו, בדיוק כמו שעשה ארנולד. יש לו עוד חסרון כשהוא שומר על שחקן גבוה מחוץ לרחבה הוא לא יכול לחסום מתחת לסל, טוב הוא לא סופרמן למרות שנראה שצמד "קביים" חושב שהוא כן. משאירים את הרחבה לחסדי ירושלים ולא תופסים שמוריס שומר על ששון מחוץ לקשת. ואפרופו צמד "קביים" שמעתי שמחפשים קונוסים לאימוני הנבחרת, פרטים אצל צ. שרף.

לא היה לב: ירושלים לא ניצחה בכדור-סל היא ניצחה באופי. ברגע שיותם, מוריס וכספי יצאו בחמש עבירות, מכבי נשארה בלי לב ונשמה. ברבע הרביעי קאמינגס, בלות'נטאל וביינום מול חג'ג', פניני ובאוורס, לא כוחות.

אם מכבי תמשיך להאשים את השופטים היא תעשה עוול למועדון ולאוהדיו, כי מעבר לדברים שהיו חסרים ומוזכרים למעלה, אי אפשר להאשים את השופטים באנמיות של אליהו, בהעלמותו של גרסיה, באיטיות של וויצ'יץ' (שממש לא נראה טוב על המגרש) ועוד... יש לשרף הרבה דברים לתקן ואם לא יפסיק להסתכל על השופטים ויתחיל להסתכל על הקבוצה שלו, עוד חודש מכבי תפסיד גם את התואר השני.

מילה אחרונה לירושלים, ברכות על הגביע ותודה על משחק ההקרבה, נהניתי.








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ילדי מפתחפיינל פור הנוער - ארבע הערות10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבערב טוב לך אוהד הפועל חולוןחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךחריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2דבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכהמספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףשינויים בחוקה - הסבריםחריש עמוק מיוחדנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גאיזה משחקרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בנות של כדורגלניםדבר המערכת: בעקבות בארקלידבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלועקיץ חורפיסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדלהאנשים של האליפותיומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםקריזה - פרק ג'חוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשיןתנו לו לאמן



© כל הזכויות שמורות
cker();