דבר המערכת: בנות של כדורגלנים
שלומי פרי ,29/09/2006

אם עד היום התרגלנו לראות על הפרקט את הבנים של מיקי ברקוביץ', מוטי דניאל ושחקני כדורסל אחרים, לפתע גילינו מגמה חדשה: הבנות של גדי מכנס משחקות באליצור נתניה, הבת של בני טבק מככבת בבני הרצליה. מה יש בגנים של הכדורגלנים שמוליד בנות כדורסלניות? ננסה לברר

גמר אליפות ה ISF, סריקה בקהל מגלה לנו את פניו של בני טבק, אחד מגדולי החלוצים בתולדות הכדורגל הישראלי ולבטח הכי מהיר מביניהם. הסתבר לנו שבני הוא אביה של גילי טבק, השחקנית המוכשרת (והיפה) של בני הרצליה.

מיד נזכרנו שגם בנותיו של גדי מכנס, ליאור ומיה, משחקות במדי אליצור נתניה. את ליאור אפילו פגשנו וראינו, בכיתה י"א, עם קשיחות ואגרסיביות כמו של אבא (וחיוך מקסים, יותר כמו של הדוד עודד).

אז האם מדובר במקריות בלבד, או שמא יש משהו בגנים של הכדורגלנים שגורם לייצור כדורסלניות מצויינות ? קשה לדעת. בוודאי שהמודעות לספורט בגיל מוקדם מגיעה מהמשפחה והפיזיות והאתלטיות הן עניין של גנים. במקרים רבים בעולם ראינו הורים שעסקו בספורט מסוים וילדים שלהם שעסקו בספורט אחר. גם אצלנו בארץ זכורים שמעון שלח ששיחק כדורסל ובנו אמיר ששיחק כדורגל, אסתר רוט שהיתה אצנית ובנה ירון שהיה סייף מצטיין.
משום מה שחקנים שהם בנים של כדורסלנים זה עניין נפוץ אבל בנות של כדורסלנים כמעט ולא הפכו לשחקניות מרכזיות, אולי מלבד מירב דורי, בתו של גיורא דורי.
כשיש שתי שחקניות כדורסל מצויינות שהן בנות של כדורגלני עבר מהטובים שהיו, סביר להניח שאין מדובר במקריות.

לגבי משפחת טבק מדובר בשושלת שהתחילה אצל הסבא דוד, שהיה שיאן ישראל בריצות 100 ו 200 מטר וייצג את ישראל באולימפיאדת הלסינקי, המשיכה באבא בני, שכונה F15 בשל מהירותו ושבשיאו כבש רביעיה לרשת ליברפול ושלישיה לרשת פורטוגל במדי הנבחרת. הבת גילי מהירה כמו האבא והסבא ואתלטית בצורה בלתי רגילה.

גדי מכנס חסה מעט בצילו של אחיו התאום, מריח השערים, עודד, אבל לגדי היה את הכשרון שלו. הוא נחשב בזמנו למגן הימני הטוב בארץ ורשם 24 הופעות רשמיות בנבחרת ישראל. הבת ליאור אגרסיבית, קשוחה וחזקה כמו אביה וכבר בגיל 16 וקצת תשחק בבוגרים של אליצור נתניה בליגה השניה.

לנו רק נותר לקוות לראות בעתיד את בתו של איציק זוהר משחקת כסנטרית ומוציאה כדורי חוץ מדוייקים ואת הבת של רביבו מפרפרת בקרוס אובר עצבני את הגנות היריבות. הבת של אייל ברקוביץ' יכולה להיות רכזת נפלאה עם מסירות עין עקומה. גם הבת (נניח) שכרגע בבטנה של מלי לוי גרשון יכולה להפוך לרבאונדרית לא רעה בכלל. רגע, מישהו בכלל בדק שלימור מזרחי היא לא האחות האבודה של אלון ?



גילי טבק






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ילדי מפתחפיינל פור הנוער - ארבע הערות10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבערב טוב לך אוהד הפועל חולוןחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךחריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2דבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכהמספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףהשופטים ניצחו לירושלים את המשחקשינויים בחוקה - הסבריםחריש עמוק מיוחדנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גאיזה משחקרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בעקבות בארקלידבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלועקיץ חורפיסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדלהאנשים של האליפותיומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםקריזה - פרק ג'חוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשיןתנו לו לאמן



© כל הזכויות שמורות
cker();