ערב טוב לך אוהד הפועל חולון
שלומי פרי ,29/05/2008

ערב טוב לך אוהד הפועל חולון, הערב קבוצתך זכתה באליפות המדינה. את הערב הזה לא תשכח כל החיים, תספר עליו לנכדיך, תשחזר אותו שוב ושוב עם החברים, תנצור כל רגע ורגע שלו. השם מאליק דיקסון יעורר בך רעד גם כשתהיה בן שמונים, מבחינתך מיקי דורסמן צריך להיות ראש ממשלה.
שלומי פרי, אוהד הפועל חולון, עוד מהבטן של אמא, כתב טור אליפות מבעד לדמעות

ציון נאנוס, ערן סורוקה, איתי שנקמן, ציפי שמילוביץ', איציק וויסהוף וגם עבדכם הנאמן, גדלו כולם בחולון ובטח שכחתי עוד כמה. זה לא במקרה שעיתונאי כדורסל רבים כל כך גדלו בחולון. העיר הזאת היא העיר היחידה בארץ שאפשר להגדיר אותה כעיר של כדורסל, וארזה או בלגרד הישראלית.
מאמנים רבים (דני פרנקו, נתי כהן, אבי אבן הם רק חלק קטן), אין ספור שחקנים (אלימלך, בוגין, הבלולים, משפחת דניאל הם רק קמצוץ) הגיעו מחולון. ילד שגדל בחולון, קרוב לודאי ישחק ביום שישי בצהריים כדורסל בפארק פרס או באחד התיכונים בעיר, ילד שגדל בחולון איכשהו אוהב כדורסל יותר מאשר כדורגל. אם יש עיר שמגיע לה אליפות, זאת חולון.

השנה אין טעם לערוך את משאל איש השנה. 5% יבחרו את פי ג'יי טאקר, 5% את מאליק דיקסון, שאר 90% יבחרו את מיקי דורסמן. איזה סיפור מדהים. סיפור מהסוג של סרטי ספורט קיטשיים אמריקאיים. ילד חולוני ממשפחה קשת יום שהופך למיליונר, קונה את קבוצת נעוריו, שם עצמו כמאמן הקבוצה וזוכה איתה באליפות המדינה. מסוג הסרטים שאתה תופס בלילה באחד מערוצי הכבלים והחיוך לא יורד לך מהפנים.

אנחנו, אוהדי חולון בני ה30 פלוס או במקרה שלי 40 מינוס, זוכרים כל כך הרבה רגעים של סבל, הפסדים מרים בגמרי גביע, בפלייאופים, סתם בליגה הסדירה, היו תקופות שחשבתי שאני ממש מזוכיסט. גם היום היו כל כך הרבה רגעים שהרגשתי שאיזה בחורה בבגדי עור שחורים מרביצה לי בשוט, כל סל של מוריס הנהדר, כל אסיסט גאוני של ניקולה, כל החטאת עונשין של טאקר וכל עבירה של סימונס, החזירו לי בפלאשבק את התחושות ההם. הסל של דיקסון גרם בבת אחת להיטהרות, הרגשה שכל הסבל שנשאתי על גופי כל השנים, הכל נעלם בבת אחת. חבל שזה לא מרזה.

אמא שלי עם בטן הריונית הגיעה למשחקי הפועל חולון ב 1970 לראות את אורי שטרן הפנומן. בשנות ה 80 היא היתה מחכה לי בלילות שאחזור חי ושלם ממשחקי החוץ הרחוקים, בשנות ה-90 והאלפיים היא ליוותה את אחי לכל משחק מקט-סל ועד נוער כשחקן המועדון, היום היא היתה הראשונה להתקשר אלי, יותר מאושרת ממני. מעגל נסגר

הציטוט שבכותרת "ערב טוב לך אוהד הפועל חולון", הוא פרפרזה על הכתבה שכנראה קראתי הכי הרבה פעמים בחיים. זה היה ב 20 בינואר 1987, בערב שלפני הפועל חולון ניצחה את מכבי ת"א 67-86 או משהו כזה. בבוקר בעיתון "חדשות" ז"ל הכותרת בדף האחורי היתה "בוקר טוב לך אוהד הפועל חולון, אמש קבוצתך ניצחה, מה זה ניצחה, הביסה, מה זה הביסה, קרעה לרסיסים את מכבי ת"א"...קראתי את השורות האלה עשרות ומאות פעמים. אני כבר לא יכול לחכות לעיתונים של מחר.



















כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ילדי מפתחפיינל פור הנוער - ארבע הערות10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךחריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2דבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכהמספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףהשופטים ניצחו לירושלים את המשחקשינויים בחוקה - הסבריםחריש עמוק מיוחדנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גאיזה משחקרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בנות של כדורגלניםדבר המערכת: בעקבות בארקלידבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלועקיץ חורפיסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדלהאנשים של האליפותיומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםקריזה - פרק ג'חוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשיןתנו לו לאמן



© כל הזכויות שמורות
cker();