חריש עמוק מיוחד
שלומי פרי ,30/10/2007

יואב חריש ישב ביציע במשחק הנוער בין מכבי רעננה למכבי חיפה וחזר קצת המום ומבולבל. ילדים מקללים ביציע, הורים מכסחים במגרש ואולי הכל היה חלום רע.

תיאור זה מוקדש לכל ההורים בעולם ובעיקר בארצנו הקטנה, ארץ הקודש, עם סגולה. מה שקרה אתמול היה מביש ובעיקר מאכזב ואחרי שחזרתי הביתה נדרשתי לשחזר את אשר ראיתי.

ההתחלה
משחק ליגה בין ההורים של רעננה להורים של חיפה הוא תמיד משחק מותח. יש לציין כי מתחילת המשחק ישבו הילדים ביציע ועודדו. אבל כבר אחרי מס' דקות ההורים של חיפה באו בטענות לשופטים על פאולים שנעשים לזכותם ולא נשרקים. אבא של אחד הגבוהים לא קיבל שריקות בצבע ונשרקו לחובתו עבירות קטנות, אבא של שחקן מרכזי התלונן שמציקים לו, אבא של גארד חשוב זעם על השופטים שלא שורקים לטובתו והעצבים החלו להופיע. ביציע הילדים החלו להקניט את השופטים ולקרוא להם בשמות הסימפטיים 'אפס' ו'סחבה'.

ההמשך
בחצי השני, כשההורים של רעננה המשיכו להילחם ולשחק אגרסיבי, המשיכו התלונות של הורי חיפה כלפי השופטים והתחילו להגיע לשיאם כשאבא של אחד הגבוהים ספג עבירה רביעית, אמר את דעתו לשופט וספג טכנית חמישית (בהחלט מכה לקבוצה באמצע הרבע השלישי). התסכול נמשך והעצבים של הילדים ביציע עלו וגאו ונמשכו בהעלבת השופטים בשם 'גמד' (ילדים, נו, הם לא יודעים שגמד זה לא עלבון).

לקראת השיא <
בפתיחת הרבע הרביעי ההורים של הגארדים של רעננה שמרו מצוין והחלו לפתוח פער. לדעת ההורים של חיפה נעשו עליהם כל הזמן פאולים שלא נשרקו והם קיבלו לכך גיבוי מילדיהם ביציע שמחו על כל שריקה או אי שריקה של השופטים. הפער החל לצמוח וילדי רעננה שישבו עד אז ביציע יחסית ברוגע החליטו לפנות ב"נימוס" לילדי חיפה לגבי תלונותיהם הרבות לשופטים. הם כמובן נענו בהקנטות מצד ילדי חיפה אבל במגרש המשחק המשיך להיות חם. בירידה להגנה של חיפה אחד ההורים של שחקן מרכזי קיבל עבירה טכנית אחרי עוד תלונה לשופטים והפער רק צמח.

השיא
הורה של גארד חשוב בחיפה עצר הורה של גארד של רעננה שרץ למתפרצת בעבירה בלתי ספורטיבית. הילד של אותו הורה התעצבן ביציע והתקרב למעקה עם מטר של "מילים טובות" לשופט. או אז אחד מילדי רעננה שביציע לקח גליל נייר טואלט וזרק אותו על אותו ילד. הילד של חיפה חזר מהמעקה, תפס את הגליל וזרק אותו חזרה על אותו ילד. שני הילדים התקרבו אחד לשני (toe to toe – כמו רוקי מול אפולו) והמהומה החלה. ילדים משתי הקבוצות החלו לריב אחד עם השני ביציע כשעל המגרש עומדים ההורים של הילדים המומים והמשחק נעצר. או אז רץ אחד ההורים של שחקן מרכזי מרעננה, קפץ מעל המעקה לתוך היציע בניסיון להגן על בנו. הורי חיפה שהיו על המגרש ראו כי טוב וגם רצו לכיוון היציע. המאמנים ניסו להרגיע, כמו גם מס' ילדים בוגרים שהיו ביציע וניסו להרגיע את הרוחות, בזמן שילדים אחרים מנסים להכות אחד את השני.

אחרי השיא
איכשהו המהומה נרגעה וההורה של השחקן המרכזי מרעננה הורחק ע"י השופטים (ובצדק). המשחק חודש כשביציע אוירה של חוסר שקט. ההורים של חיפה המשיכו להוציא את תסכולם במגרש על השופטים, ספגו עוד טכנית, עוד בלתי ספורטיבית ואפילו הורה של שחקן מחליף הורחק. הוא עלה ליציע (איפה שישבו הילדים) והמשיך להקניט משם את השופטים ואת הורי רעננה שהניעו את הכדור בחרדה, שכן כל אחד שנגע בכדור פגש שני הורים של חיפה שבאים לעצור אותו בפאול מכוער ומסוכן. מס' ילדים מחיפה עוד ירדו ועמדו צמוד למדרגות שסמוכות לקו האורך והמשיכו להורות להורים לפוצץ כל הורה של רעננה שהלך לסל. המשחק הגיע לסיומו בשקט יחסי, עוברי אורח חפים מפשע ניסו לפלס דרכם למכוניתם בעוד הילדים משתי הקבוצות חיכו להוריהם שסיימו משחק מעייף.

מסקנה
הילדים שהיו ביציע ביזו את הספורט ובעיקר את הוריהם ששיחקו ונלחמו אבל קיבלו גושפנקה להתנהג כמו ילדיהם ובכך להרוס את משחק קבוצתם ואת משחק הכדורסל בכלל. הילדים האלה צריכים להתנצל בפני הוריהם על ההתנהגות ולא לחזור עליה שוב, אפילו אם לדעתם השופטים דופקים את הוריהם. ואני לא רוצה לומר מילה אחת על השופטים כי הם חלק מהמשחק, לא עושים בכוונה גם אם הם טועים (והיו טעויות) ובטח לא ראויים ליחס כמו זה שקיבלו. התביישתי בהתנהגות של הילדים ביציע וצר לי שהוריהם ששיחקו נגררו אחריהם להתנהגות ולבושה שכזו.

התגלות
בעצם, משהו לא מסתדר לי בכל הסיפור הזה, רגע, תנו לי לחשוב... אתם בטח חושבים שהתבלבלתי בין הילדים להורים, אז זהו, שלא אני התבלבלתי...







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ילדי מפתחפיינל פור הנוער - ארבע הערות10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבערב טוב לך אוהד הפועל חולוןחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךחריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2דבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכהמספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףהשופטים ניצחו לירושלים את המשחקשינויים בחוקה - הסבריםנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גאיזה משחקרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בנות של כדורגלניםדבר המערכת: בעקבות בארקלידבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלועקיץ חורפיסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדלהאנשים של האליפותיומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםקריזה - פרק ג'חוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשיןתנו לו לאמן



© כל הזכויות שמורות
cker();