האנשים של האליפות
שלומי פרי ,21/07/2005

הנהג עם הז'יטונים כחול-לבן, המאמן עם הפתיל הקצר, החיוך של יובו ושלוש הנשים של דוד אוחיון. האנשים שעושים את אליפות אירופה לנוער - פרק שלישי מעלילות שלומי ורפי בבלגרד

בכל טיול, לאן שלא תסעו, אפשר לפגוש אנשים מעניינים עם סיפורים מעניינים. כל מה שצריך זה להיות קצת חברותי, לקשור שיחה, לשאול שאלה, יצא לנו לפגוש כמה אנשים נחמדים בטיולנו הקצר, בסופו של דבר, אלה האנשים שעושים לך הטיול למה שהוא.

נהג המונית
רוב נהגי המוניות בבלגרד לא מדברים אנגלית, כשסוף סוף מצאנו אחד כזה, סיפרנו לו שבאנו לאליפות אירופה לנוער בכדורסל ושאנחנו מישראל. כשהוא שמע שאנחנו מישראל, אורו עיניו: "אני אוהב את ישראל", אמר. כבר חשבתי שהוא יהודי, או אולי פגש ישראלים חביבים בעבר, או שאולי ביקר בישראל, אבל מסתבר שהאהבה שלו למדינתנו מגיעה דווקא ממקום אחר לגמרי. מסתבר שהוא מהמר על נבחרת ישראל בכדורגל באינטרנט והרוויח עליה הרבה כסף. הנה עוד דרך להפוך סרבי לציוני.

ג'ינו הקרואטי
לא רק ג'ינו מלכלך בעיתונות על שחקנים שלו, גם המאמן הקרואטי. הקרואטים איכזבו מאוד בבית המוקדם והפסידו את שלושת משחקיהם, שניים קשים מאוד לתורכיה וסרביה החזקות ובמשחק השלישי לפולין החלשה.
אחרי ההפסד לפולין פתח המאמן הקרואטי את פיו ואמר לאנשי העיתונות של פיב"א: "לרכז שלנו אגרינובסקי יש גישה שתביא איתו לליגה השלישית בקרואטיה והקלעי שלנו סירסיביץ' צריך בכלל לפרוש מכדורסל". בכל מקרה בהמשך הטורניר אגרינובסקי וסירסיביץ' המשיכו לשחק 35 דקות כ"א במשחק וגם להצטיין. כנראה שהמאמן הקרואטי הבין שבלעדיהם הנבחרת שלו עוד תרד לדרג ב'.

יובו
יובו קאראנוביץ' שיחק 9 שנים בבאופטרול בלגרד עד גיל 19, קלעי בחסד כך הוא מספר, הוא טוען שהסוד בקליעה זאת הנשימה הנכונה, בגיל 19 המאמן שלו אמר לו שהוא לעולם לא יהיה שחקן כדורסל מקצועני, שהוא לא מספיק טוב, היום 10 שנים אחרי יובו עדיין כואב, עדיין חי את המשחק, עדיין מתוסכל מאובדנה של קריירה גדולה, קצת כמו ערן סלע שלנו. כיום יובו הוא קצין העיתונות של אליפות אירופה לנוער ושל יורובאסקט 2005, איש מצחיק, שכל פעם שרואה אותנו צועק "יאללה יאללה ישראל" או "יאללה יאללה ליאור אליהו", איש מקסים ששוב ושוב מתעניין אם יש לנו בעיות והכל בסדר ואנחנו מרוצים, פטריוט סרבי שטוען שהסרבים תמיד היו צודקים בכל מלחמותיהם ובעיקר איש מקסים שמעלה לך חיוך על הפנים גם אחרי עוד הפסד מתסכל של ישראל.

דוד אוחיון
אבא של יוגב הגיע לאליפות עם שלוש נשים: אשתו, אמא של אבי אליהו ואמא של אוהד כהן. להסתובב כל היום עם שלוש נשים זה לא קל, אבל דוד שומר על רוח טובה: "הן כל הזמן מדברות על תבשילים", התלונן באוזנינו. אוחיון אוסף כל דף סטטיסטיקה של האליפות, יושב באולם ורואה גם משחקים של נבחרות אחרות, מנסה לשמור על אופטימיות גם לאחר הפסדים, נותן שקיות עמוסות באוכל ליוגב ולשאר השחקנים אחרי המשחקים, מנתח איתנו את המשחקים של הנבחרת במבטא מרוקאי כבד. הנגר מקרית שמונה הוא האיש המרגש של האליפות בשבילי.

השחקנים
דאטומה, גלינארי, ברוטיני, אקיול, סאבאס, בייאב, אנטלו, לבוביץ', דיורקוביץ', דאסיץ', זאבורב, קורולב, קאלבה, אנטה טומיץ', אגרינובסקי, פלורימון, סאלמון ועוד רבים אחרים - בשבילם הגענו. כדי שעוד 5-6 שנים נוכל לספר בגאווה שראינו אותם בני 17-18 וכבר אז ידענו שיהיו גדולים.

לא יודע איך קוראים להן
המלצרית הקטנה החמודה והחייכנית בבית הקפה של מרכז העיתונות, הבחורה עם המראה האיטלקי שמחלקת דפי סטטיסטיקה לעיתונאים אחרי המשחקים, שדרית הקווים הדוגמנית מהטלוויזיה הסרבית, העיתונאית הסרבית הבלונדינית הקשוחה עם הגוף המדהים, מוכרת הפרחים הצועניה ברחוב המסעדות, כולן נהדרות, יפהפיות, נחשקות, אבל יותר מכולן, אני מתגעגע לתימניה שלי בבית.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ילדי מפתחפיינל פור הנוער - ארבע הערות10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבערב טוב לך אוהד הפועל חולוןחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךחריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2דבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכהמספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףהשופטים ניצחו לירושלים את המשחקשינויים בחוקה - הסבריםחריש עמוק מיוחדנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גאיזה משחקרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בנות של כדורגלניםדבר המערכת: בעקבות בארקלידבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלועקיץ חורפיסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדליומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםקריזה - פרק ג'חוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשיןתנו לו לאמן



© כל הזכויות שמורות
cker();