קריזה - פרק ג'
שלומי פרי ,22/03/2005

שלומי פרי ממשיך להיות עצבני. הפעם עושים לו את זה שאול אייזנברג, הפלייאוף בנוער ובנערים, דלמאו וקוז'יקרו. נו באמת

שאול
לפני כ 14 שנים אולי פחות אולי יותר, התבקשתי לכתוב כתבה למגזין שנקרא "כדורסל", אין לי מושג ולא זוכר על מה היתה הכתבה אבל דבר אחד אני זוכר, כסף ביקשתי כמה פעמים אבל לא קיבלתי. המו"ל של העיתון היה לא אחר מאשר שאול אייזנברג.
מאז יש לי רגשות לא נעימים כלפי האיש. אם אני הייתי שחקן כדורסל לא הייתי הולך לשחק אצל שאול אייזנברג. לאייזנברג יש כושר שכנוע ויכולת רטורית נהדרת, אבל בבסיס מדובר באדם שאין לסמוך עליו. בעונה הבאה תהיה לו קבוצה, אני מקווה שלא יהיו לו שחקנים.


פלייאוף הנוער והנערים
בעוד מספר שבועות יתחילו פלייאוף הנוער והנערים, אלופות יוכתרו, אבל טעם רע יישאר.
בנוער הוחלט השנה על משחק אחד ברבע הגמר ופיינל פור. קצת צורם שקבוצות שנלחמו כל השנה על מיקום בפלייאוף
הולכות כעת למשחק אחד בלבד שיקבע את גורלן. האבסורד הגדול הוא שדווקא בחצי גמר גביע המדינה יש שני משחקים (בית/חוץ) ואילו בליגה בה העבודה לזמן ארוך היא חשובה, הולכים על שיטת הנוק-אאוט.
אמנם באיגוד הכדורסל רצו לצמצם את מספר המשחקים כדי לאפשר לנבחרת הנוער זמן רב ככל הניתן להתאמן, אבל פלייאוף זה פלייאוף, אלו המשחקים המעניינים ביותר, המסעירים ביותר והמותחים ביותר.

להבא אם רוצים לקצר את מספר המשחקים מן הראוי שיורידו את מספר הקבוצות בליגה ולא את הפלייאוף.

בנערים סיפור צורם עוד יותר. ארבע קבוצות יעפילו לפלייאוף, שלוש האלופות משלושת המחוזות והסגנית עם המאזן הטוב ביותר, מה שיוצר עוול מכיוון שהסגנית שתעלה מגיעה מהמחוז הצפוני, החלש ביותר. חיפה הסגנית מהצפון, היא בהחלט קבוצה ראויה, אבל במשך העונה התמודדה מול יריבות חלשות במיוחד, לעומת הסגניות מהמחוזות האחרים שנאלצו להתמודד מול יריבות חזקות ולכן מאזנן פחות טוב מזאת של הסגנית מהצפון.
אמנם גם כאן הגורם לשינוי (בעונה שעברה עלו שלוש הסגניות לפלייאוף) הוא הרצון להמעיט במשחקים, אבל השיטה שנבחרה מקפחת את המחוזות החזקים יותר וחבל.

עזיבתו של דלמאו כמשל
אמנם מועד ההעברות תם, אבל איגוד הכדורסל או המנהלת או מי שאחראי צריך להקים ועדה מיוחדת שתדון במקרים מיוחדים. עזיבתו של כריסטיאן דלמאו משאירה את גליל חסרה את אחד מהכלים חשובים שלה בפלייאוף, מה שמעמיד את הקבוצה שתסיים במקום השביעי בעמדה מצויינת להדיח את גליל מהפלייאוף. חבל שקבוצה כמו גליל שעשתה באמת עונה נחמדה מאוד, תודח בשלב מוקדם כל כך, רק בגלל שפעלה בצורה הומנית ואיפשרה לשחקן לשהות עם אשתו בשמירת הריון. אני לא יודע אם גליל ביקשה בכלל להחתים זר חדש, אבל אני בטוח שיש בכך טעם לפגם אם תופיע נטולת זר אחד בפלייאוף.

זכרון קצר
השבוע קיבלנו עוד הוכחה לזכרון הקצר של הישראלים.
בשבועות האחרונים בתכנית צעד וחצי עושים משאל בין שדרי ופרשני התוכנית לבחירת הסגל הראוי לנבחרת.
עד התכנית ביום ראשון לא קיבלו יותם הלפרין ועידו קוז'יקרו אפילו קול אחד, מה שמראה על הזכרון הקצר שיש לכולנו. שני השחקנים פצועים ולא שיחק בחודש האחרון ומיד נעלמו מן הזכרון. השבוע בתכנית נזכרו בהם, מולי קצורין בחר ביותם, מיכה שוורץ בחר בקוז'יקרו, לפחות לדעתי אם קוז'יקרו, הלוחם הכי גדול בכדורסל הישראלי לא ישחק בקמפיין הקרוב אז צריך לסגור את הנבחרת.
בלי קשר לזה, מולי קצורין, הכה על חטא ובחר לסגל את ברק פלג. יש לי הרגשה שאם פלג היה בנבחרת בקמפיין הקודם, כל הפיאסקו שהיה שם, לא היה קורה.















כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ילדי מפתחפיינל פור הנוער - ארבע הערות10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבערב טוב לך אוהד הפועל חולוןחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךחריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2דבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכהמספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףהשופטים ניצחו לירושלים את המשחקשינויים בחוקה - הסבריםחריש עמוק מיוחדנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גאיזה משחקרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בנות של כדורגלניםדבר המערכת: בעקבות בארקלידבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלועקיץ חורפיסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדלהאנשים של האליפותיומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםחוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשיןתנו לו לאמן



© כל הזכויות שמורות
cker();