תנו לו לאמן
שלומי פרי ,29/09/2004

איגוד הכדורסל לא איפשר לעודד קטש לנהל את משחק האימון מול עירוני נהריה.
הנה מה שאנחנו חושבים על זה.
אם גם אתם חושבים כך, בואו נעשה משהו.
הצטרפו לעצומת "ספסל" שתישלח לאיגוד הכדורסל.
רשימת החותמים על העצומה עד כה
הצטרפו גם אתם לעצומה


אם זה היה תלוי באיגוד הכדורסל, הייתי היום חותם אבטלה בלשכה.
ב 8 בנובמבר עולה הסדרה "המשאית" שכתבתי למרקע בערוץ 2, אם זה היה תלוי באיגוד הכדורסל הסדרה הזאת לא היתה עולה לאוויר וזאת, אודה ולא אבוש, בגלל העובדה הלא ממש מצערת, שלא סיימתי את חוק לימודי באוניברסיטת תל-אביב, ואין לי תואר ראשון.
העובדה הזאת לא מנעה מ"טלעד" להשקיע מאות אלפי דולרים בהפקת סדרה שכתבתי. זה לא מנע מהמפיק לשכור את שירותיי ואם מבקרי הטלוויזיה יקטלו את הסדרה זה לא יהיה בגלל העובדה שאין לי תואר ולא הוכשרתי להיות תסריטאי.
אם איגוד הכדורסל היה זה שמפיק את הסדרה שלי. הייתי יושב היום בבית ומחפש דרכים להתפרנס כי איגוד הכדורסל חושב שכדי לעסוק במקצוע מסוים צריך לקבל תעודה המוכיחה שלמדת את המקצוע ואני מה לעשות, תעודת תסריטאי אין לי.

עודד קטש מונה למאמן הגליל. מנהלי הקבוצה מאמינים שיש לו את היכולות והכישורים להיות מאמן ומשלמים לו כסף עבור היכולות והכישורים האלה. אף אחד באיגוד הכדורסל לא יכול להגיד שלקטש אין את הכישורים והיכולת להיות מאמן. לקטש אין סבלנות וחשק לשבת בכיתה וללמוד תאוריות אימון אלה או אחרות , זה לא אומר שהוא לא יכול להיות מאמן מצליח. זה לא אומר שאין לו אינסטינקטים נבונים, יכולת ניתוח מצבים במגרש או יכולת ללמד שחקן לעשות צעד וחצי.

האם העובדה שלמולי קצורין יש תעודת מאמן נותנת לו יתרון על עודד קטש. יש שיגידו שכן, אבל אין לי ספק שאם יחסי האנוש של המאמן גרועים ולשחקנים אין הערכה אליו, אז תעודת המאמן שלו לא שווה כלום. קטש ישחק אחד על אחד עם השחקנים שלו, יתן להם חופש במגרש, יעניק להם בטחון עצמי בשפע ולא יצעק על אף אחד עם יעשה טעות כי כזה הוא ובשביל זה הוא לא צריך תעודת מאמן.

ביום שהכריז על פרישה כדורסל קטש ישב מול מצלמות הטלוויזיה ובכה. בשבילי זו תעודת המאמן שלו.
האהבה שלו למשחק לא יודעת גבולות. התשוקה שלו למשחק שווה יותר מכל נייר עם חותמת.

אני בעד תעודת מאמן או מדריך למי שרוצה לאמן ילדים, כדי שלא יגיעו לאימון כל מיני טיפוסים שלא ראויים לכך,
אבל בליגות הבוגרים הבכירות לדעתי אין שום צורך בתעודה, במיוחד אם מדובר בשחקן עבר.

ובל נשכח דבר נוסף, לא מדובר כאן בניתוח לב פתוח, לא מדובר בטיסה עם אחריות לשלומם של 500 איש, לא מדובר בחיי אדם. בסך הכל קטש צריך לשכנע חבורה של אנשים שכדאי להם לשים כדור בתוך טבעת עגולה וכמה שיותר פעמים
במשך 40 דקות. ואם הוא לא יצליח, יפטרו אותו. זה הכל.

טוב יעשו אנשי איגוד הכדורסל אם יבטלו את החוק הדורש דיפלומה ממאמן ויתנו למי שרוצה לאמן בליגות הבכירות בלי הבדלי דת, גזע מין ותעודה. מאמן צריך להימדד בהצלחות ובכשלונות, בהשבחת שחקנים, בניהול משחק תחת לחץ וביחסי האנוש שלו ולא ביכולת שלו לשבת על הטוסיק, להכין תכנית אימונים שנתית או לעשות שיעורי בית.

טוב יעשו גם אנשי איגוד הכדורסל אם יעשו בדק בית ויבחנו כמה מהם אינם מסוגלים לנהל כלום ובכל זאת הם נמצאים באיגוד וקובעים את מדיניות הכדורסל בארץ.
אני לא בטוח שלכל אנשי איגוד הכדורסל יש תעודת בגרות ואני לא בטוח שכולם למדו באוניברסיטה את תורת העסקנות, את תורת האטימות ואת תורת הטפשות אבל הם ללא הרף מוכיחים שהם מוכשרים מאוד בתחומים האלה.


אם גם אתם חושבים שקטש צריך לקבל אישור לאמן, שלחו לנו אי מייל עם השם שלכם ואנו נעביר את רשימת השמות ליו"ר איגוד הכדורסל.
שלחו לנו אי מייל








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ילדי מפתחפיינל פור הנוער - ארבע הערות10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבערב טוב לך אוהד הפועל חולוןחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךחריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2דבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכהמספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףהשופטים ניצחו לירושלים את המשחקשינויים בחוקה - הסבריםחריש עמוק מיוחדנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גאיזה משחקרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בנות של כדורגלניםדבר המערכת: בעקבות בארקלידבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלועקיץ חורפיסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדלהאנשים של האליפותיומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםקריזה - פרק ג'חוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשין



© כל הזכויות שמורות
cker();