ג'מצ'י, צריך ללמד קליעה



דבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלוע
שלומי פרי ,25/07/2006

בכל כנס ופגישה של מאמני נוער מבקשים באיגוד הכדורסל לעבוד על קליעה, אבל לאור האחוזים הנוראיים משלוש באליפויות אירופה הצעירות, האיגוד צריך לתכנן תכנית אב. ככה זה לא יכול להימשך.

תחילה הנתונים

קלעי נבחרת הנוער באליפות אירופה
עומרי כספי 2 - 15 משלוש
גל מקל 7 - 28
שון דניאל 5 - 19
אנטון שוטבין 0 - 8
עודד ברנדווין 1 - 6
עידו סטולרו 4 - 11
בסה"כ נבחרת הנוער מדורגת נכון לעכשיו אחרונה באליפות אירופה עם 21.6% (19 - 88). הנבחרת זרקה 14.7 שלשות למשחק (מקום 14 מתוך 16) וקלעה הכי פחות שלשות באליפות. רק 3.2 שלשות למשחק.

קלעי נבחרת העתודה באליפות אירופה
נועם מטלון 7 - 22
אופיר פרחי 5 - 18
יוגב אוחיון 12 - 33
ניב ברקוביץ' 2 - 11
ניצן חנוכי 5 - 14
בסה"כ נבחרת העתודה סיימה במקום השמיני מבין 16 נבחרות באחוזים משלוש עם 32.4 (36 - 11) אבל קלעה וזרקה הרבה פחות מכל נבחרת באליפות. הישראלים זרקו רק 13.9 שלשות למשחק, ארבע פחות מהנבחרת הספרדית שדורגה מקום אחד מעל ישראל בכמות הזריקות משלוש.

תוסיפו לזה את הנתונים הבאים:
ב 2005 נבחרת הנוער הישראלית זרקה 11.3 שלשות בלבד, ארבע שלשות פחות מכל נבחרת באליפות.

ב 2005 נבחרת העתודה סיימה במקום האחרון באליפות אירופה עם 22.8% בלבד משלוש וזרקה רק 11.5 שלשות למשחק, פחות מכל נבחרת באליפות.

ב 2005 נבחרת הקדטים סיימה במקום הלפני אחרון באליפות אירופה עם 23.5% וכמובן זרקה מחוץ לקשת פחות מכל קבוצה באליפות, רק 10.1 שלשות למשחק.

מה הסיבות ?
האחראים על הנבחרות הצעירות מודעים לבעייה הקליעה בכדורסל הישראלי, אם פעם היינו יכולים להתגאות בגארדים שלנו ובקלעים, היום אנחנו מתגאים בשחקנים אתלטים (יוגב אוחיון, עומרי כספי, רביב לימונד, יניב גרין, ליאור אליהו) כשהקלעי היחיד שנולד בשנים האחרונות הוא יותם הלפרין (43.9% באליפות אירופה לעתודה 2004, 50% באליפות אירופה לנוער 2002) גם בנבחרת הקדטים הנוכחית המשופעת שחקנים מצויינים כמו לירן מורן, יותם שירן, רון סגג, דניאל רום, בן שרוני, כולם טובים, אבל אף אחד מהם לא קלעי.

בכדורסל המודרני בו האתלטיות והפיזיות הן התכונןת החשובות ביותר, הולכים לאיבוד הקלעים, כמו עומר זמיר ודורון קצף, שקולעים נהדר אבל לוקים בחסר באתלטיות ופיזיות ואינם מסוגלים להתמודד ברמות הגבוהות של אירופה.

הסיבות הן רבות. דגש של מאמנים צעירים על אתלטיקה ולא על קליעה, חוסר מוסר עבודה אצל שחקנים צעירים, שיעדיפו לעבוד בחדר הכושר הממוזג במקום ללכת למגרש ולזרוק לסל, ואולי גם חוסר פרגון של שחקנים צעירים לחבריהם הקלעים.
(אם בעבר שחקני נוער כגודס, אמישה, אמיר כץ וארי רוזנברג, לא היו מתביישים לזרוק 20 זריקות למשחק, היום זה כמעט ולא קורה)


מה עושים ?
באיגוד הכדורסל צריכים לחשוב על הדרך להפוך את אותם אתלטים נהדרים שיש לנו גם לקלעים. אני לא איש מקצוע וקשה לי להמליץ על הדרכים הנכונות, אבל ברור שחייבים תכנית אב רצינית ולא רק לבקש מההמאמנים לעבוד על קליעה עם השחקנים שלהם.

תחרות קליעה ארצית נושאת פרסים מכובדים, עבודה אישית עם אתלטים על קליעה (אפשר לרתום את דורון ג'מצ'י ואמיר כץ למשימה), חינוך לעבודה עצמית, הצבת עוד 3000 סלים ברחבי המדינה כדי לאפשר מקום לשחקנים המעוניינים להתאמן בקליעה, איתור קלעים בגיל מוקדם והפיכתם לאתלטים, הן רק חלק מהדרכים האפשריות. מה שברור זה שאם לא נעשה משהו, נמצא את עצמנו בצרות. בעצם אנחנו כבר בצרות.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ילדי מפתחפיינל פור הנוער - ארבע הערות10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבערב טוב לך אוהד הפועל חולוןחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךחריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2דבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכהמספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףהשופטים ניצחו לירושלים את המשחקשינויים בחוקה - הסבריםחריש עמוק מיוחדנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גאיזה משחקרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בנות של כדורגלניםדבר המערכת: בעקבות בארקליקיץ חורפיסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדלהאנשים של האליפותיומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםקריזה - פרק ג'חוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשיןתנו לו לאמן



© כל הזכויות שמורות
cker();