חריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2
שלומי פרי ,13/04/2008

ההתכתבות בין יואב חריש לאיגוד הכדורסל ממשיכה. הפעם חריש טוען כנגד מועד ושעות משחקי ערב הגמרים וכנד הפגרות הרבות הצפויות במהלך פלייאוף הנוער. איגוד הכדורסל מגיב ומסביר

טענות יואב חריש בטורו האחרון
בהמשך לתגובת האיגוד לגבי הערותיי, קיבלתי לא מעט טלפונים, אי מיילים ופניות אישיות ממאמנים, מנהלים ואפילו הורים שטענו שתשובת האיגוד לא סיפקה אותם. אני חייב להצטרף לדעתם ולהתייחס למס' דברים:

1. המחזור האחרון במחוז צפון- מס' קבוצות טענו בפניי שבמהלך העונה היו להם מקרים בהם האיגוד סרב לדחות או להקדים משחק בשל טיול וקבע שהשחקנים יצטרכו לבחור בין הטיול למשחק. לא ברור מדוע זה לא קרה במקרה זה. בכל מקרה, אם כבר הוחלט להקדים את משחקה של הרצליה בעמק יזרעאל, היה ראוי להקדים לאותו יום ולאותה שעה את משחקה של גליל בחיפה. אומנם לקבוצות היו שחקנים בנבחרת הנוער שחזרה יומיים קודם מטורניר שוייצר, אולם זה המחיר של ההקדמה. אם לא, היה צריך למצוא מועד אחר (והיו מספיק ימים) ששני המשחקים היו מתקיימים באותו יום ובאותה שעה. ספורטיביות מעל הכל.

2. לא סתם ערב הגביעים אתמול היה חצי ריק, וזה לא רק בגלל שהאגודות לא הביאו קהל. קשה לבוא למשחק בשעה שתיים וחצי שזה אמצע יום העבודה, קשה לא פחות להגיע למשחק נוער שמתחיל ברבע לשבע. בעונה שעברה גמר הנוער שוחק בשמונה וחצי והאולם היה מלא, למרות השידור הישיר. אין לי טענות לשידור, להיפך, אני בעדו, אבל ידעו כבר לפני מס' חודשים את הלו"ז של ליגת האלופות והיה חובה להתחשב בו ולהזיז את ערב הגמרים לתאריך אחר. את הפירוט של העומס על ערוץ הספורט אני מבין, פשוט היה צריך להקדים ערב הגביעים ולמצוא תאריך שמסתדר, אני בטוח שזה אפשרי.

3. שוב לא ברור לי ולרבים מדוע בערב הגמרים היה מחזור ליגה בנערים ארצית. ערב הגמרים צריך להיות ערב חופשי לכל הקבוצות, השחקנים והאגודות שרוצים לבוא לראות. אם האיגוד לא קובע את זה, אז הגיע הזמן שהוועדה המקצועית תתערב.

4. ואפרופו הוועדה המקצועית, לו"ז ליגת הנוער חייב להיות באחריותה. עם כל הכבוד לכולם, לא יכול להיות שתהיינה ארבע! פגרות של יותר מעשרה ימים כל אחת בתוך החודשיים האחרונים של העונה. אי אפשר ככה להיכנס לכושר משחק וכמעט בלתי אפשרי להשאיר קבוצה במתח ספורטיבי ובעניין כשכל רגע יש פגרה. תשובת האיגוד מאוד לא סיפקה אנשים רבים מליגת הנוער, שטוענים, כמו ההורים שפנו אליי, שבהחלט אפשר לשחק בחול המועד פסח. הרי ממילא לחלקם יש אימוני נבחרת, אז מה זה כבר משנה, הם לא ייסעו לנופש.
לא ברורה לי תגובתו של נפתלי גושן ש"לאחר המשחק האחרון הקבוצות ממילא מפסיקות להתאמן" כי זה פשוט לא נכון. יש הרבה עבודה אישית ואימונים אישיים, אתלטיקה, חדר כושר ואימונים שכיף לבוא אליהם כדי להשתפר, כמו גם הכנה לעונה הבאה. אני מסכים שהמסגרת חשובה לא פחות מהמשחקים, ולכן האגודות משקיעות בשחקנים ובקבוצות גם אחרי סיום עונת המשחקים הרשמית.
לא ברור לי למה לקיים משחקי פלייאוף בשבוע של הגמר היה פוגע בקבוצות שעלו לגמר, להיפך- הם היו מאושרות לעוד משחקים חשובים וטובים ולהיכנס לכושר משחק חזרה אחרי הפגרה.
השחקנים הם אכן לא מכונות. יש להם ריבוי עומסים בשל הגביע, הליגה, בתיה"ס, הנבחרות והבוגרים, אבל לרובם אחראי איגוד הכדורסל. לא לאפשר לשחקנים לשחק בכ"כ הרבה מסגרות (נערים, נוער ובוגרים) יכול להיות פיתרון.
לגבי פלייאוף הנוער כבר ציינתי שאם יש פעילות של נבחרת הנוער, אין בעיה שיהיו משחקי פלייאוף. הליגה צריכה להיגמר יותר מוקדם דווקא כדי לאפשר לשחקנים לנוח, לבלות בחיי החברה ולהתחיל להתכונן בשקט לבחינות הבגרות. הליגה צריכה להסתיים לפני פסח, כך תוכל נבחרת הנוער להתחיל את פעילותה ללא הפרעות.
העובדה שאם ארבע הסדרות יסתיימו בשתיים-אפס חלק אז ארבע הקבוצות שיעלו לפיינל פור יאלצו להמתין שלושה שבועות היא פשוט לא הגיונית ופוגעת בראש ובראשונה בשחקנים ובקבוצות. שוב אני אומר, אם רק היו יודעים באיגוד כמה קשה להחזיק קבוצה בכושר משחק ובמח כשרק מתאמנים ויש משחק אחד ואז שבועיים פגרה אז אולי דברים היו נראים אחרת, וכאן לדעתי חייבת להיכנס לפעולה הוועדה המקצועית. אני בטוח שאפשר לעשות את זה אחרת, ואפילו מוכן לעזור.
בכל מקרה, אני מודה לנפתלי ולאיגוד על ההתייחסות ועל המאמצים שהם עושים. אני גם מודה לכל אלה שפנו אליי בנושאים אלה וביקשו את התערבותי. לצערי גם בעונה שעברה היו אותן בעיות של פגרות בליגה לנוער ומחזורי משחקים בערב הגביעים ולא הרבה השתנה. כולי תקווה שבעונה הבאה ערב הגביעים יהיה חופשי לכל הליגות בכל הגילאים, שמשחקי המחזור האחרון של כל ליגה יתקיימו באותו יום ובאותה שעה, ושלו"ז ליגת הנוער יהיה יעיל ומצומצם יותר.

תגובת איגוד הכדורסל
שוב פעם אתר ספסל פועל בניגוד למקובל בעולם העיתונות, אם מפרסמים כתבה לגבי גוף מסוים – מקובל לבקש את תגובת הגוף המותקף בכתבה לפני פרסום הכתבה.

הכתבה שלך בספסל פורסמה ביום חמישי ה-10/04/08 ורק בשעה 17:43, באותו יום, לאחר פרסום הכתבה אתה מבקש תגובה מאיגוד הכדורסל.
עליך לבקש את התגובה לפני פרסום הכתבה ולפרסם את התגובה במקביל.

אני מתפלא, במיוחד על מר שלומי פרי, שנחשב כאיש תקשורת ותיק ומנוסה שפועל בצורה כזו ובניגוד למקובל בכלי התקשורת האחרים בארץ ובעולם.
כך היה גם בכתבה הראשונה שלך וגם בכתבה הנוכחית וחבל!

לגופו של עניין

1. האינפורמציה שנמסרה לך כלל אינה נכונה, תקנון איגוד הכדורסל
קובע שיציאת 4 שחקנים בו זמנית לטיול מחייבת שינוי מועד משחק, אין אנו מוסמכים לפעול בניגוד לתקנון. ומעלום לא קרה שאיגוד הכדורסל אמר לקבוצה לבחור בין טיול של 4 שחקנים לדחית משחק.

איגוד הכדורסל רואה לנגד עיניו רק את הספורטיביות שבמשחק ולא נחייב קבוצה להופיע בהרכב חסר אם 4 משחקניה יצאו לטיול. נושא הרכב מלא במשחק גובר על קיום משחקים באותו מועד, אנחנו כבר ב-2008, הספורט והכדורסל יתבגרו ואין חששות לדברים לא ספורטיביים גם אם המשחקים לא נערכים במקביל באותו יום.

2. בערב הגביעים היה קהל רב ולא חצי ריק, כהגדרתך, הסיבה העיקרית לכך, שלצערנו מכבי ת"א לא הביאה איתה כלל קהל, אין לכך כל קשר לשעת המשחק, בעבר היה מקובל לשחק בשעה 20:30 כשעה מרכזית. בשנים האחרונות המגמה השתנתה ע"מ למשוך בני נוער ומשפחות למשחקים.

משחקי ליגת על גברים נערכים בדרך כלל בשעות 20:00 – 19:30
משחקי ליגה לאומית גברים נערכים בשעות 19:30 – 19:00
שחקי ליגת על נשים נערכים בשעות 19:00 – 18:30.

קיים משחק הנוער בשעה 20:30 היה פוגע מאוד בהפועל גליל עליון שעל אוהדיה, שרובם תלמידים, היה לחזור בשעה מאוחרת לביתם כלשמחרת יש לימודים, דבר שאולי היה מפחית את כמות הקהל שהביאה גליל עליון.

ערוץ הספורט הוא ערוץ עסקי – פרטי, אין אנו יכולים לחייב אותו לשדר מתי שאנחנו רוצים וגם אם היינו קובעים מועד אחר אף אחד לא מבטיח לנו שהמשחק בכלל ישודר ובשעה שנרצה כי לערוץ יש צרכים ואילוצים משלו.

לדוגמא: ביום שלישי הקרוב 15/04/08 יתקיים ערב מקביל של גמרים בנערות א' ונערות ב' (באותה המידה יכול היה להיערך באותו יום גם ערב הגמרים לנוער, נערים וילדים במקום הנערות).
באותו יום אין משחקי כדורגל לא באירופה ולא בישראל, למרות הכל החליט ערוץ הספורט שגמר הנערות א' (המשחק המרכזי) ישודר בשעה 17:00 (לא 18:45 כמו שהיה בנוער אלא 17:00) כי באותו ערב ערוץ 5 ישדר בשעה 20:00 משחק גמר סל בכדורעף. ערוץ הספורט קובע את תוכניותיו רק שבוע מראש ואי אפשר לתכנן תוכנית שנתית לפי צרכי ורצונות ערוץ הספורט, שהוא הערוץ היחידי המוכן לשדר משחקי נוער.

3. כל קבוצה מליגה ארצית נערים שרצתה להגיע למשחקי הגמרים היתה יכולה לשנות את משחקה אם היתה פונה אלינו. הקבוצות לא מעוניינות לשנות משחק ולהגיע לגמרים, אני עצמי הצעתי את זה ל-3-4 קבוצות וקיבלתי מהן תשובה שלילית – פשוט זה לא מעניין אותן.

בליגה ארצית נערים משחקים 72 קבוצות, ומשחקים בה כ-750 שחקנים, אין שום סיבה בעולם לשבש לכמות כזו של קבוצות ושחקנים את הפעילות השוטפת אם הם בכלל לא מעוניינים להגיע למשחקים, לכל קבוצה יש את המסגרת שלה, אין להם מתקנים למשחקים בימים אחרים והם לא מעוניינים בשינויים שפוגעים בהם ובפעילות השוטפת שלהם.

4. כל מועדי פעילות הנבחרות והליגות נקבעים בתיאום עם הועדה המקצועית של האיגוד, הועדה המקצועית היא חלק מאיגוד הכדורסל.

פגרות הן חלק מהעונה. לא חייבים לשחק כל שבוע, אם תבדוק בארצות אירופה תמצא שיש ליגות באירופה שמשחקים בנוער מחזור פעם בשבועיים. בשבועיים שבין משחק למשחק מתאמנים ולומדים כדורסל.

בישראל יש מאמני נוער מצויינים, איך הם ילמדו את השחקנים כדורסל אם לא יהיו פגרות, בפגרות יש אימונים יותר הקשורים בלימוד המשחק מאשר להכנות למשחק כל שבוע.

מה לעשות שמכבי ת"א משתתפת בטורניר נוער בינלאומי במסגרת הפיינל פור של היורוליג, השתתפותה מועילה לכדורסל הישראלי ושחקני נבחרת הנוער שמשחקים במכבי ת"א מקבלים ניסיון בינלאומי, האם נמנע זאת מהם רק עקב כך שלפי דעתך אסור שתהיה פגרה.

יש לזכור שיש במקביל לליגה לנוער גם את ליגת בתי הספר, עפ"י ההסכם שיש לאיגוד עם ההתאחדות לספורט לבתי ספר ע"מ למנוע עומס ולחץ מהשחקנים משחקי בתי ספר מתחילים בתחילת ספטמבר. הליגות לנוער מתחילת רק באמצע אוקטובר ופעילות הנבחרות רק בינואר, אין מניעה לקיום משחקים בחול המועד, אך מבחינת הועדה המקצועית של האיגוד – חול המועד פסח הוא חופשת בית הספר היחידה שניתן לקיים מחנה אימון ארוך ומרוכז לנבחרת דבר שעוזר גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה חברתית. הנבחרת מנועה עקב ההסכם עם בתי הספר לעשות מחנות אימון בחופשות סוכות וחנוכה, כך שהמחנה הרציני היחידי במהלך שנת הלימודים הוא בחול המועד פסח, ומבחינת הועדה המקצועית יש קדימות לנבחרת על הליגה.

אם נקבל את הצעתך לסיים את העונה לפני חופשת פסח, הרי עקב מועדי הליגה לבתי ספר הליגה הסדירה לנוער תחל באוקטובר ותסתיים בפברואר.

עונה לחוצה של 5 חודשים בלבד ל-16 הקבוצות שלא תעלינה לגמר סל , מאחר והעונה שלאחר מכן תתחיל באוקטובר, זה אומר של-180 שחקנים תהיה פגרת קיץ של שבעה חודשים, האם זה הגיוני וספורטיבי רק למנוע פגרות שקיימות באין ברירה.

בברכת חג שמח, נפתלי גושן, רכז הליגות







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ילדי מפתחפיינל פור הנוער - ארבע הערות10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבערב טוב לך אוהד הפועל חולוןחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךדבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכהמספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףהשופטים ניצחו לירושלים את המשחקשינויים בחוקה - הסבריםחריש עמוק מיוחדנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גאיזה משחקרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בנות של כדורגלניםדבר המערכת: בעקבות בארקלידבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלועקיץ חורפיסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדלהאנשים של האליפותיומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםקריזה - פרק ג'חוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשיןתנו לו לאמן



© כל הזכויות שמורות
cker();