ערב הגמרים - הסיפור שאינו נגמר
יואב חריש ,16/03/2010

בהתחלה הוא היה אמור להיות ב 22 לחודש בגן נר, בהמשך הוא עבר לאשקלון, אחר כך הערב הוקדם ולבסוף גם פוצל. חריש עמוק מיוחד על הסיפור המרגיז של איך הורסים את הערב הכי נחמד בכדורסל הישראלי. איגוד הכדורסל כמו תמיד מוזמן להגיב

יש לי צרבת/זץ
אני לא רוצה לצאת בהצהרות בומבסטיות. אני לא רוצה לכתוב דברים לא יפים ולא נעימים. אני בסך הכל שוחר שלום בנפשי, אוהב אדם וכדורסל. ב'יציע העיתונות' יש מושג שנקרא עצבים, או זצים בשבת. איגוד הכדורסל הצליח לעשות לי ולאנשי וחובבי כדורסל רבים עצבים וזצים שלא הרגשנו כבר שנים. ערב הגמרים של מחלקות הנוער, אחד משיאי העונה היחידים של האיגוד, ובטח שיא העונה לשחקנים, בני משפחותיהם, אוהדים, מאמנים והנהלות, הגיע לתחתית הביוב ונשאר שם עד שמישהו יעשה סדר. קצת ארוך, תהיו סבלנים.

ההתחלה
ערב הגמרים של הנוער, נערים וילדים נקבע בתחילת השנה לתאריך 22.3.10. בהמשך הוחלט שהערב יתקיים באולם באשקלון. התאריך היה מצוין שכן זהו חופש מלימודים וכולם יוכלו לבוא לראות, והאולם באשקלון מתאים לאירוח אירוע שכזה. בנוסף, הודיעו באיגוד שאין משחקי ליגה באותו יום, והזיזו את המחזורים שהיו אמורים להתקיים באותו יום לימים אחרים, הכל כדי לאפשר לכולם לבוא לראות.

הסיום העצוב
ערב הגמרים, נכון לעכשיו, התפצל לשני ערבי גמרים. שימו לב ליצירתיות: גמר הנערים (מכבי-גליל) וגמר הנוער (מכבי-עמק יזרעאל) יתקיימו ביום חמישי, 18.3.10, באולם בגן נר. גמר הילדים (רמה"ש- זכרון) יתקיים ביום שני, 22.3.10, באולם באשקלון. את שעות המשחקים אני לא מתכוון לכתוב, כי בזמן שאני כותב את הטור יכול להישלח עוד פקס עם שינוי.

מי אשם בפארסה?
דיברתי עם נציגי רוב הקבוצות המשתתפות במשחקי הגמר, ולכל אחד טענה אחרת. אחד מאשים את מכבי ת"א, השני מאשים את ערוץ הספורט, השלישי מאשים את מכבי ת"א וגם הרביעי מאשים את מכבי ת"א. כמו תמיד, מכבי אשמים בהכל (לכאורה), ככה שזה ממש לא רלוונטי. בהמשך אפרט למה כולם מאשימים את מכבי. רבותיי, לא רק מכבי אשמים. זכותם לבקש ואפילו לדרוש מה שהם רוצים כדי שהכל יסתדר עפ"י לוח הזמנים שלהם. וזכותם של כל האגודות האחרות לומר שאם בקשות כאלו היו מגיעות מאגודות אחרות אז סביר שהן לא היו מתקבלות. רק שכל הנציגים, בלי יוצא מן הכלל, מאשימים את האיגוד. בנושא זה ישנה תמימות דעים. מי שאשם הוא אך ורק איגוד הכדורסל שנתן לזה יד!

כל מה שנכתב הוא עפ"י מידע שהגיע אליי בימים האחרונים מנציגי קבוצות. לפי המידע מכבי רצו להקדים את ערב הגמרים לחמישי הקרוב כי בשבוע הבא תתחיל סדרת רבע גמר היורוליג. במכבי חששו כי הפסד במדריד יביא את הקבוצה למפגש מול ברצלונה, כששני המשחקים הראשונים יהיו בספרד, הראשון ביום שלישי הקרוב. לפיכך, ראשי מכבי ישהו בספרד כבר מיום שני ולא יוכלו להגיע לערב הגמרים. כבר ביום חמישי הגיעו אליי ידיעות שערב הגמרים עלול להיות מוקדם ליום חמישי, אבל אף אחד לא דיבר על זה בפה מלא. חשוב לציין שבמהלך הימים האלה, עד היום, חלק גדול מאנשי האיגוד כלל לא היה בארץ. למיטב ידיעתי, יו"ר האיגוד והמנכ"ל היו בארץ בימים אלה.

הניצחון של מכבי במדריד היה אמור להביא שקט לאיגוד, שכן מכבי תשחק נגד פרטיזן בנוקיה ביום שלישי, וראשיה יהיו בארץ בערב הגמרים שמתוכנן ליום קודם. אולם במכבי סירבו להשאיר את התאריך שנקבע, מכיוון שמתוכננת מסיבת עיתונאים ליום לפני משחק היורוליג (קרי יום שני) עפ"י הוראת היורוליג (כמו לפני כל משחק), וראשיה מחויבים להיות בה, אז לא יוכלו להיות בערב הגמרים. לאחר הודעת פיצול ערב הגמרים (פירוט בהמשך), דרשו מכבי שקבוצות הנערים והנוער שלהן תשחקנה באותו יום, שכן אין סיבה להכפיל את עלויות ההוצאות שלהם.

עד כאן דרישותיה, לכאורה, של מכבי. יש שיגידו שזה לא לעניין, שזו בושה, שהם מנהלים את הכדורסל. אני אומר לכם שכל דרישה ובקשה היא לגיטימית, כי כל אגודה דואגת קודם כל לעצמה, וזה בסדר גמור מבחינתי. אם הייתי מכבי, הייתי נוהג בדיוק כמוהם, וגם כל אחד אחר אם היה במקומם, אז אל תספרו סיפורים! יכול להיות שניצול המעמד של חלק מהאנשים שלהם באיגוד לא נראה פייר בעיני רבים, אבל זה המצב ולא נראה שהוא עומד להשתנות. וכן, אם אני, יואב חריש, הייתי מבקש את אותן בקשות, הן היו נקראות ונזרקות באותה מהירות לפח. סליחה, היו כותבים לי שזה לא עפ"י התקנון של האיגוד, לכן בקשתי נדחית. זה שכל הסיפור שקרה מנוגד לתקנון שהם בעצמם כתבו, זה כבר לא משנה. כנראה שאפשר לשנות אותו בשביל אנשים מסוימים. הבושה נמצאת אצל מי שנכנע לבקשות ולדרישות, הוא זה שמבזה את כולנו.

אז מה קרה בפועל- לוח זמנים
ביום שישי יצאה הודעה מטעם איגוד הכדורסל שערב הגמרים יתקיים במועדו, קרי יום שני בגן נר. חשוב לציין שערב הגמרים נועד להתקיים באשקלון, אולם עלייתן של שלוש קבוצות צפוניות לגמר מול שלוש קבוצות מהמרכז הביאה לשינוי מקום ערב הגמרים, החלטה מצוינת לטעמי. נכון, זה פגע קצת במכבי וברמה"ש, שכן האולם בגן נר הרבה יותר קרוב לקבוצות הצפוניות, ועלול לתת להן יתרון ביציעים ובאווירה הביתית. רק שבשנים הקודמות, כשהגמרים היו בראשל"צ או ברעננה, לא שמעתי את קבוצות המרכז מתלוננות. לא יקרה כלום אם הן ייסעו פעם אחת רחוק יותר. אומנם השינוי נעשה באיחור, וחלק מהקבוצות אף תכננו להתאמן באשקלון, אבל ניחא, זה החלק הפעוט.

ביום ראשון אחה"צ מתקבלת הודעה בפקס מאיגוד הכדורסל במשרדי הקבוצות, שערב הגמרים הוקדם ליום חמישי הקרוב. אתם קוראים נכון: מאמן והנהלה יקרים, משחק גמר גביע המדינה שלך לא יתקיים בעוד שבוע ויום אלא בעוד ארבעה ימים! לעזאזל ההיערכות שלכם למשחק, קביעת האימונים, הזזת המשחקים, שריון האולמות, ימי החופש שההורים לקחו במיוחד, הזמנת האוטובוסים ליום הזה, תוכנית האימונים שקבעתם לקבוצה, האוהדים, המחלקה והחיים האישיים שלכם בכלל. טיולים שנתיים של הילדים? לא מעניין. המשחק בעוד ארבעה ימים, תבלו. הביזיון החל באופן רשמי. לא מתקשרים לקבוצות, שולחים פקס אחה"צ. הרי כולם עובדים עד מאוחר, הם כבר יקבלו אותו. ואם לא אז יקראו אותו בשני בבוקר. ואם במקרה הם לא במשרד בשני בבוקר אז הם יקראו אותו מתי שיגיעו למשרד, בתקווה שזה יקרה לפני יום חמישי.

אה, כן, בשעה ארבע צריכות קבוצות הילדים להתחיל את המשחק הראשון, ביום לימודים. כלומר הילדים לא אמורים ללמוד ביום הזה? והנערים בשש, פלוס זמן הנסיעה והגעה לפחות שעה וחצי לפני, גם הם אמורים לא ללכת לביה"ס ביום הזה? וכל החברים שלהם והאוהדים בני גילם, גם הם אמורים להבריז מביה"ס? איפה משרד החינוך? איפה משרד הספורט? איפה כולם? הרי כל הפואנטה של קיום הערב בשבוע שאין בו לימודים היה כדי שכולם יוכלו להגיע, גם האוהדים והחברים של הילדים.

אה, כן, כמעט שכחתי את ציבור האוהדים, אלה שרוצים לראות את המשחקים. את ציבור המאמנים, השחקנים והמועדונים שרוצים לראות את המשחקים. תדחו עכשיו את המשחקים שיש לכם ביום חמישי. כן, אותם משחקים שהאיגוד הזיז ליום חמישי כדי תוכלו לראות את משחקי הגמרים. תבטלו אימונים, תזיזו דברים אישיים. אז מה אם התכוננתם לתאריך מסוים כבר חודשיים מראש. אז תיקחו עוד יום חופש, או שלא, לא אכפת לנו. אנחנו איגוד הכדורסל, אנחנו עושים מה שבא לנו, אתם לא מעניינים.

וזה ממשיך. הבוקר מתקבלת הודעה נוספת בפקס. מה הפעם, אתם שואלים? שימו לב ליצירתיות: גמר הנוער יישאר ביום חמישי בגן נר, גמר הנערים והילדים יחזור ליום שני. באשקלון, לא בגן נר. כן, אתם קוראים נכון, זו ההודעה שנשלחה לקבוצות. בפקס. אולי היה גם טלפון של אחת הפקידות. ואם אתה לא במשרד באותו יום, בעיה שלך. תקרא את זה למחרת. אה, שריינת כבר את ההסעות ליום חמישי, לא נורא, תחזיר את זה ליום שני. הורים, ביטלתם את יום החופש שהתכוונתם לקחת בשני ולקחתם אותו בחמישי, לא נורא, תבטלו חזרה. מאמן- נערכת מחדש למשחק ביום חמישי, תוכנית אימונים חדשה, ימי חופש, חיים אישיים? לא נורא, תשנה שוב. אנחנו איגוד הכדורסל, אנחנו עושים מה שבא לנו, אתם לא מעניינים.

נגמר? ממש לא. בצהריים מתקבלת עוד הודעה. מה הפעם, אתם שואלים? משחק הנערים חוזר ליום חמישי. בגן נר, לא באשקלון. למה? כי מכבי לא הסכימו שיכפילו להם את ההוצאות, וגליל לא הסכימו לנסוע עד אשקלון. גליל שלחו בצהריים מכתב ליועץ המשפטי של איגוד הכדורסל ודרשו שהגמר יתקיים ביום שני בגן נר. האיגוד, בתגובה, השאיר את המשחק ביום שני, רק העביר אותו לאשקלון. שגליל ייסעו קצת יותר רחוק. אז גליל שוב קבלו, והאיגוד הסכים להחזיר את המשחק ליום חמישי בגן נר, אם גליל ישלחו מכתב נוסף ובו הם מתנצלים על המכתב ששלחו ליועץ המשפטי שבו קבלו על ההתנהלות השערורייתית של האיגוד.

הורים של קבוצות הנערים- ביטלתם את יום החופש שהתכוונתם בהתחלה לקחת בשני ואז הזזתם אותו לחמישי ואז הזזתם אותו חזרה לשני? לא נורא, תבטלו חזרה. מאמן- נערכת מחדש למשחק ביום שני, תוכנית אימונים חדשה, ימי חופש, חיים אישיים? לא נורא, תשנה שוב. אנחנו איגוד הכדורסל, אנחנו עושים מה שבא לנו, אתם לא מעניינים.

אז זהו, חברים, זה המצב נכון לעכשיו. המלצה שלי- הורים, מאמנים, שחקנים, אוהדים ובעיקר הנהלות- השאירו תורן במשרד כדי לגלות אם נשלחה הודעה על שינוי נוסף או לא. ככה זה מתנהל. פקידה מודיעה בטלפון, פקיד שולח פקס. זהו יום החג של הכדורסל הישראלי.

שידור בטלויזיה
נקודה חשובה מאוד מתייחסת לשידור גמר הנוער (ואולי גם הנערים, אני לא בטוח) בערוץ הספורט. אני לא יודע מה הסיבה שערוץ הספורט החליט להזיז את יום השידור משני לחמישי (לכאורה שמעתי טענה שמכבי דרשו מערוץ הספורט להזיז את שידור הגמר ליום חמישי כדי לכפות את השינוי על האיגוד והערוץ שיתף פעולה). בכל מקרה, אם אני איגוד הכדורסל, הייתי אומר לערוץ הספורט תודה רבה, אבל לא תודה. התאריך יישאר כפי שנקבע ואנחנו לא נשנה אותו בשל דרישה טלויזיונית. לא יכולים לשדר, חבל, ננסה מקום אחר. לא נבזה את עצמנו ונפגע בציבור כ"כ גדול של אנשים, רק כי לערוץ (או למישהו אחר) זה לא מסתדר. אבל אני לא איגוד הכדורסל, אז זה לא קרה.

לסיכום
חובה להקים ועדת חקירה שתחקור את האירועים האלה. לא ועדה של אנשי האיגוד, הם יגידו שערוץ הספורט אשם, הם גם יגידו שמכבי אשמים (למרות שמכבי ידעו מתחילת השנה על מועד הגמרים והיו צריכים להיערך הרבה לפני, לא משנה נגד מי ישחקו בהצלבה). חובה ועדה חיצונית, שתטפל באחראים על המחדל הזה! אני לא זוכר זלזול כזה בציבור כ"כ גדול של אנשים! אנשים צריכים לשלם את המחיר על הביזיון ובעיקר על הזלזול בקבוצות, בשחקנים, במאמנים, במנהלים, באוהדים, בשופטים ובאגודות. וכן, בעיקר על ביזוי הכדורסל הישראלי. אל תתפלאו אם המשך יבוא ויהיו עוד שינויים, אנחנו רק שלושה ימים לפני המועד, יש עוד מספיק זמן...








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
חריש עמוק: מה שווה טקטיקה בלי בוקסאאוט?חריש עמוק: טוב רכז ישראלי מסקורר זרחריש עמוק: ניצחונות זה מדבקחריש עמוק - פירוק לגורמיםחריש עמוק: נגמר לפני שהתחילחריש עמוק חוזר - דבר לא השתנהיש ריח מוזר באווירחריש עמוק 4 - לקראת אליפות אירופה לנוערחריש עמוק 4- גברים אחד-אחדחריש עמוק 4 - לקראת גמר הנוערחריש עמוק 4 - פיינל פור הנוערחריש עמוק 4- ראשל"צ בגליל למשחק הגומליןחריש עמוק 4- גליל לוקחים את הראשון בראשון חריש עמוק 4 - גבעתיים הבטיחה את ההישארות חריש עמוק 4 - החתול שמר על השמנתחריש עמוק 4- הגוף גבר על הנפשחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 4 - ההתקפה המרשימה של יהודחריש עמוק 4- מטרו מנצחים את זיו ומרקסחריש עמוק 4 - הגומלין גם של ק"שחריש עמוק 3 - לקראת גמר הפיינל פורחריש עמוק 3: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק 3- גמר במעמד צד אחדחריש עמוק 3 - הערב גמר הנוערחריש עמוק 3- לקראת פיינל פור הנועררעיון שראוי להימדד לאורך זמןחריש עמוק 3- המהפך המדהים של רעננהחריש עמוק 3 - ערב הגביעים ותוספות קטנותחריש עמוק 3- האיגוד דאג לספורטיביותחריש עמוק 3- הנקמה של בנימינהחריש עמוק 3 - מכבי מעפילה לגמרחריש עמוק 3- לקראת הגומלין של קרב הענקיםחריש עמוק 3- אכזבה מקרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - קרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - הגמר החשוב באמתחריש עמוק 3- ימי בנימינה נבלמוחריש עמוק 3- ניצחון כפול לר"ג על חולוןחריש עמוק 3 - מכבי פעם שלישיתחריש עמוק 3 - דרבי ראשל"צי מרתקחריש עמוק 3- ועדת המשמעת של משרד החינוךחריש עמוק 3- סיכום הסיבוב הראשוןחריש עמוק 3- מחזור אחרון של הסיבוב הראשון חריש עמוק 3 - המשך הגביע והדרביחריש עמוק 3 - משחקי עונה בגביעחריש עמוק 3 - חולון לראשונהחריש עמוק 3 - חיפה מנצחת בנתניהחריש עמוק 3 - ההצלחות של ראשל"צ וכפ"סחריש עמוק 3 - יומנם של טישמן ובוכמןחריש עמוק 3- הגדולות שרדו את המוקשיםחריש עמוק 3 - צהוב שולטחריש עמוק 3 - הרצליה וגבעתיים מרשימותחריש עמוק 3- הדר יוסף לא האיר פנים לראשוןחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 3 - סיבוב ראשון בגביע המדינה לנוערחריש עמוק 3 - עונה חדשה בפתחחריש עמוק 2: סיכום נבחרת הנוערחריש עמוק 2- נבחרת הנוער מתחילהחריש עמוק 2- נבחרת הנוער- ההתחלה- חלק ב'חריש עמוק בקיץ - מחנה אימונים אישייםחריש עמוק 2 - נבחרת הנוער - ההתחלהחריש עמוק 2 - אולסטאר נוער 2008חריש עמוק - לקראת הגמרחריש עמוק - חולון נגד נהריה"חריש עמוק" - לקראת מכבי נגד בני השרוןחריש עמוק 2- עוד הר הוליד עכברחריש עמוק 2 - היכונו לגמר הגדולחריש עמוק 2 - מכבי בעוד גמרחריש עמוק 2 - ירושלים בגמרחריש עמוק 2 - ר"ג מול ירושליםחריש עמוק 2 - מכבי מול גבעתייםחריש עמוק 2 - סיכום עונת הנוערחריש עמוק 2- הפייטרים מהעמק נכנעוחריש על הלאומית- קצת משחק והרבה צעיריםחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש על הלאומית - יבנה וחיפה הולכות למשחק שלישיחריש על הלאומית - הגארדים הכריעוחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש עמוק 2 - גבעתיים בפיינל פורחריש עמוק - לקראת משחק 2 בגבעתייםחריש על הלאומית - מי שצריך יותרחריש עמוק 2 - שוב הדרום שולט ?חריש עמוק 2 - סיכום ערב הגמריםחריש עמוק 2 - מפתחות לגמר הנוערחריש עמוק2 - המסורת של חולון ניצחהחריש על הלאומית: אפילו לא אימוןחריש עמוק 2 - ביקור בקרית טבעוןחריש עמוק2 - סיכום שוויצרירידה לצורך עלייה?חריש על הלאומית - האור והלהטחריש עמוק 2 - רעננה מחוץ לפלייאוףחריש על הלאומית - עוד נצחון כזה ואבדנוחריש עמוק 2 - קל בנתניה, קשה בפלייאוףחריש על הלאומית - השליטה של נתניהחריש עמוק 2: כשעופר פגש את מרדכיחריש עמוק - ירושלים ניצחה בת"אחריש עמוק - הגיע הזמן לירושליםחריש עמוק: על פספוסים ואיזוריותחריש עמוק 2 - איפה ההגנה ?חריש עמוק 2 - מראשון לרחובותחריש עמוק 2: משחק העונהחריש עמוק 2 : הפסד ראשון לרמת-גןחריש עמוק 2 - גמר בתי הספרחריש עמוק 2 - זמן מצ'אפחריש עמוק 2 - הדרבי של עירוני ט'חריש עמוק 2 - פיינל פור בתי הספרחריש עמוק 2 - היה גם משחקחריש עמוק 2 - דיווח משדה הקרבחריש עמוק מסכם סיבובחריש עמוק 2 - הפשטות גברה על התחכוםחריש עמוק 2 - הפלישה לנהלל חריש עמוק 2 - דרבי שרוניחריש עמוק 2 - הצגה ראשונה טובה, הצגה שניה פחותחריש עמוק 2 - לגביע טור משלוחריש עמוק - רעננה מול גלילחריש עמוק - הרכבת מהעמק והקטר מהרצליהחריש עמוק 2 - צריך לדעת לקבל מתנותחריש עמוק 2: גבעתיים הביסה בראשוןחריש עמוק 2 - ר"ג מושלמת בראשון לציוןחריש עמוק 2 - שלושה משחקים במחזור אחדחריש עמוק - לקראת העונהחריש עמוק - חשיפה לצפון כפול שתייםחריש עמוק חולהחריש עמוק 2 יוצא לדרךחריש עמוק: זה באמת משנה?חריש עמוק: לקראת ירושלים - בני השרוןחריש עמוק: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק - והפעם טור רגוע במיוחדחריש עמוק: רשמי גמר הנוערחריש עמוק: לקראת גמר הנוערחריש עמוק: רשמי הפיינל פורחריש עמוק מחמם את הגזרהחריש עמוק - נוקאאוט בהרצליהחריש עמוק: המשחק השלישיחריש עמוק - לקראת משחק 2 בנוערחריש עמוק - טל רונן מנע גניבהחריש עמוק - פלייאוףחריש עמוק - פרוייקט הגבוהיםחריש עמוק - לקראת גמר הגביע לנוערחריש עמוק מוציא קיטורחריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק: דוקטור ג'קיל ומיסטר חרישחריש עמוק - משחק עונה עאלקחריש עמוק - חולון בדרך לגמר הנוערחריש עמוק: לקראת חצי גמר הנוער הערבחריש עמוק - משחק האליפות של הגלילחריש עמוק: כללי התנהגות לשחקני ספסלחריש עמוק - מראשון להרצליהחריש עמוק - שני משחקים במחיר אחדחריש עמוק - קאן, קאופמן וכל השארחריש עמוק: הפתעה אין, טור ישחריש עמוק: שוב אותו סרטחריש עמוק: דרבי גביעחריש עמוק - סוגר סיבוב בפ"תחריש עמוק - הצחקתם אותו !חריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק - ביקור בשרוןחריש עמוק - החשיפה לצפון נמשכתחריש עמוק: חשיפה לצפוןחריש עמוק: מכבי ת"א - גבעתייםחריש עמוק : חולון - רמת-גןחריש עמוק: חולון ובאר-שבעחריש עמוק - על המחזור השני בליגה לנוער



© כל הזכויות שמורות
cker();